  • 41. Data: 2015-01-03 09:54:56
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 00:17, J.F. pisze:

    > No, troche sie zgodze, z drugiej strony - moze warto wiedzec co nam
    > prad zzera.

    OK, i może takim wtyczkowym "miernikiem" da się porównać zużycie energii
    urządzeń mocy powyżej 100 W, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić np.
    porównania dwóch lodówek w trakcie eksploatacji, bo otoczenie i warunki
    użytkowania się zmienia. Nie ma wyjścia, trzeba zaufać temu co pisze na
    etykiecie energetycznej urządzenia.

    > A one takie kiepskie byly ?

    Raczej tak, w porównaniu z współczesnymi. Stary, XX wieczny sprzęt ( TV,
    taśmociągi ) nie był optymalizowany pod względem zużycia energii: 5-15 W
    w trybie stand-by. Pod tym względem widać progres, ale jak się to
    przeliczy na złotówki, to nie są to jakieś kokosy.

    > I tu jest niewiadoma ... bo skad wiesz ze nie wystarczy ?

    Bawiłem się takim wtyczkowym 'wychyłomierzem', szukając jak najtańszego
    watomierza. Ten model zaczynał wskazywać w klasie gdzieś dopiero
    powyżej 20 W, niezgodnie z dokumentacją zresztą. Może to akurat wina
    modelu czy egzemplarza.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2015-01-03 10:03:15
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-02 o 19:07, Tornad pisze:
    > Sa takie mierniki i nie widze powodu aby im nie wierzyc. Pomiar mocy pradu jest
    > dziecinnie prosty; mierzy sie natezenie pradu w Amperach i mnozy przez
    > napiecie np U = 240 V. Czyli P = U*I.

    Tak jest tylko dla prądu stałego! Wątek dotyczy napięcia przemiennego.

  • 43. Data: 2015-01-03 10:10:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 22:40, Dykus pisze:

    > Kiedyś sprawdzałem różnicę pomiędzy ręcznym zmywaniem naczyń, a zmywarką
    > i wyszło na korzyść zmywarki. Ale jak się doliczy 40..60 gr za
    > "tabletkę", to wychodzi na to, że zmywarka pozwala zaoszczędzić co
    > najwyżej czas i skórę rąk :)

    A to akurat była i jest prawda.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 44. Data: 2015-01-03 10:45:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-01-02 o 22:40, Dykus pisze:

    > A co z różnymi opcjami "ECO" w sprzęcie AGD? Mam w pralce - pranie trwa
    > do godziny dłużej, w zmywarce to samo - tryb ECO to +1h. Warto tego
    > używać, czy to zwykła ekościema? [...]

    Miałem pralkę z Polaru z opcją "eko". Brała tyle samo wody i grzała do
    takiej samej temperatury, jak przy wyłączonym "eko", oczywiście trwało
    to dłużej. Zadzwoniłem do kolegi pracującego w Polarze, okazało się, że
    tą opcję dodano aby spełnić debilną normę pozwalającą używać znaczku
    zielonego listka dla urządzeń o określonej mocy. W całkowitej abstrakcji
    do zużywanej energii. ale było to naście lat temu.
    Nie jest to jednak regułą. W zeszłym roku dzień przed wigilią zepsuł mi
    się ogrzewacz przepływowy. Był na gwarancji, ale gdy pomyślałem, że
    święta i sylwestra spędzę bez ciepłej wody, pojechałem do sklepu i
    kupiłem flagowy model Stiebel-Eltron. W instrukcji przeczytałem, że
    ogrzewając wodę do tej samej temperatury zużywa mniej energii niż
    konkurencja. "No to pojechali po bandzie", pomyślałem sobie. Otóż nie do
    końca. Ten podgrzewacz ma ogranicznik przepływu sterowany serwem, możesz
    ustawić na przykład limit na 7 litrów na minutę i nawet przy całkowicie
    otwartym kranie nie będzie więcej (ogranicznik jest niezbyt dokładny,
    przy nastawie 7 daje nawet 8 litrów na minutę, ale zawsze to osiem, nie
    dwanaście).

    P.P.

  • 45. Data: 2015-01-03 10:52:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-01-03 o 00:13, J.F. pisze:

    > Na zarowki i piecyki starczy, ale ile innych odbiornikow jest czysto
    > rezystancyjnych ?
    > I nawet amperomierz RMS tu nie pomoze.

    Mógłbyś wyjaśnić dlaczego? O ile dobrze pamiętam, dyskusja dotyczyła
    świetlówek kompaktowych.

    P.P.

  • 46. Data: 2015-01-03 11:11:44
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-02 o 22:00, janusz_k pisze:
    > Ale wbrew pozorom to zupełnie wystarczy,mam podobny miernik i w
    > zakresach powyżej 10W mierzy dokładnie i powtarzalnie, i to jest
    > najważniejsze, w końcu chcemy wykryć pożeraczy prądu a tych <5W można
    > sobie spokojnie odpuścić, bo miesięcznie to są sprawy groszowe.
    oczywiście, poza tym można do przedłużacza podłaczyć lampkę, zmierzyć
    pobieraną moc, podłączyc dodatkowo coś malego i mamy pomiar dokładny,
    wynikający z sumy pobieranej mocy.

  • 47. Data: 2015-01-03 11:15:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Weź się nie popisuj tylko podejmij argumentowalną dyskusję. Napięcie
    A jakich argumentów oczekujesz? mam cię uczyć jak mierzy zwykły miernik
    i dlaczego pomiar prądu np świetlówki czy tv takim miernikiem jest o
    kant d..y potłuc. Poczytaj co to jest rms i które mierniki to mają to
    wtedy będzie o czym dyskutować.

    > sieci w większości punktów odbioru ma stałość krótkoterminową lepszą niż
    > 1%. Aż nadto na 5% dokładności pomiaru multimetrem oddzielnie prądu i
    > napięcia :)
    Bzdura, nie masz żadnej gwarancji że sie nie zmieni więcej, poza tym
    błędy się sumują,
    więc pomiar jest mało wiarygodny i niepowtarzalny nie mówiąc już że
    kobieta sama tego
    nie wykona, a miernik wtyczkowy ma wystarczającą dokładność i
    powtarzalność oraz jest prosty w obsłudze i ona sobie z nim da radę.
    Więc nie dawaj rad do d..y.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 48. Data: 2015-01-03 11:21:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    dt9205a-i4883932500.html

    > O w mordę. Zwracam honor.
    Co nie zmienia faktu że pomiar takim mierniczkiem prądu nie dość że tylko
    niektórych urządzeń to jeszcze jest niebezpieczny, więc głupotą jest
    kobiecie polecać taki pomiar.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 49. Data: 2015-01-03 11:28:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > A co z różnymi opcjami "ECO" w sprzęcie AGD? Mam w pralce - pranie trwa
    > do godziny dłużej, w zmywarce to samo - tryb ECO to +1h. Warto tego
    > używać, czy to zwykła ekościema? Tak jak pozostałych pierdylion
    Warto używać, niższa temp prania to i niższe straty ciepła.
    Sam także używam w zmywarce programu eko.

    > programów w pralce... Zużycie wody można akurat dokładnie zmierzyć
    > wodomierzem... Mając taki miernik można pokusić się o sprawdzenie. I to
    > - z uwagi na metodę - były miarodajny test...
    >
    > Kiedyś sprawdzałem różnicę pomiędzy ręcznym zmywaniem naczyń, a zmywarką
    > i wyszło na korzyść zmywarki. Ale jak się doliczy 40..60 gr za
    > "tabletkę", to wychodzi na to, że zmywarka pozwala zaoszczędzić co
    > najwyżej czas i skórę rąk :)
    Dokładnie, mnie podobnie wyszło, a wbrew pozorom trochę czasu się traci
    przy zlewie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K