  • 31. Data: 2015-01-03 00:10:41
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2015 22:40:18 +0100, Dykus napisał(a):

    > A co z różnymi opcjami "ECO" w sprzęcie AGD? Mam w pralce - pranie trwa
    > do godziny dłużej, w zmywarce to samo - tryb ECO to +1h. Warto tego
    > używać, czy to zwykła ekościema?

    IMO - z tym klasami energetycznymi to blizej sciemy, ale to ECO moze i
    jakos dziala - jesli np piora dluzej, ale w nizszej temperaturze ...

    A jak sie doliczy krem do rak ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2015-01-03 00:13:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 22:18:40 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Weź się nie popisuj tylko podejmij argumentowalną dyskusję. Napięcie
    > sieci w większości punktów odbioru ma stałość krótkoterminową lepszą niż
    > 1%. Aż nadto na 5% dokładności pomiaru multimetrem oddzielnie prądu i
    > napięcia :)

    Na zarowki i piecyki starczy, ale ile innych odbiornikow jest czysto
    rezystancyjnych ?
    I nawet amperomierz RMS tu nie pomoze.

    J.

  • 33. Data: 2015-01-03 00:17:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2015 22:13:13 +0100, PeJot napisał(a):
    > Ale jeszcze dołożę jeden powód - MZ w warunkach domowych szkoda czasu
    > na upartą walkę ze zużyciem energii, bo efekty finansowe będą i tak
    > mizerne.

    No, troche sie zgodze, z drugiej strony - moze warto wiedzec co nam
    prad zzera.

    > Zakładam milcząco, że w XXI wieku nie mamy pod dachem lodówki
    > Sdiełano w CCCP.

    A one takie kiepskie byly ?

    > Dla sportu, można powalczyć z poborem mocy przez domowe urządzenia w
    > trybie Stand-by, ale to wymaga poważniejszego sprzętu pomiarowego niż
    > miernik wtykany do gniazdka.

    I tu jest niewiadoma ... bo skad wiesz ze nie wystarczy ?
    Moze akurat poprawnie liczy.

    J.

  • 34. Data: 2015-01-03 00:29:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2015 14:24:43 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Fri, 2 Jan 2015 20:44:04 +0100, "J.F."

    > Owszem, moze byc
    > P = U^2/R(U)
    > A o "oporze zastepczym" slyszales?

    O roznych oporach slyszalem, ale slyszalem tez ze Ohm stwierdzil ze
    napiecie jest proporcjonalne do plynacego pradu dla danego
    przewodnika.
    I wspolczynnik proporcjonalnosci nazywamy oporem.

    A jak proporcjonalnosci nie ma, to i oporu byc nie moze :-)

    Przy mnogosci przetwornic, regulatorow fazowych, a nawet i zwykla
    lodowka z termostatem - jaki ma opor ?

    J.

  • 35. Data: 2015-01-03 00:32:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    OP mowil o zarowkach.

    A.L.

  • 36. Data: 2015-01-03 01:05:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-01-02 o 23:56, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Od kiedy miernik za dychę mierzy natężenie prądu przemiennego? Takie za 5 dych
    jeszcze nie mierzą.

    http://allegro.pl/m49-miernik-cyfrowy-multimetr-lcd-
    dt9205a-i4883932500.html

    P.P.

  • 37. Data: 2015-01-03 01:17:32
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 stycznia 2015 01:05:10 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > http://allegro.pl/m49-miernik-cyfrowy-multimetr-lcd-
    dt9205a-i4883932500.html

    > P.P.

    O w mordę. Zwracam honor.

  • 38. Data: 2015-01-03 02:34:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > A poważniej, kobieta nie ogarnia elektrotechniki.

    Raczej Ty mylisz energię i moc elektryczną...
    Ona się wyraziła czytelnie, tylko Ty masz coś nie tak ze zrozumieniem.

  • 39. Data: 2015-01-03 02:36:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message

    > Kolejny nawiedzony który chce zwykłym multimetrem mierzyć moc.

    Ależ ma rację...
    W przypadku *żarówki* (czyli opornika!) ma rację w 100%.
    Bo wtedy współczynnik mocy jest w praktyce równy 1.

  • 40. Data: 2015-01-03 09:38:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 00:10, J.F. pisze:

    > IMO - z tym klasami energetycznymi to blizej sciemy,

    Niezupełnie. Klasy energetyczne są dosyć ściśle zdefiniowane w normach,
    tyle że jakoś realne warunki eksploatacji urządzeń domowych mają się
    nijak do norm. To tak jak ze zużyciem paliwa przez samochód w tzw. cyklu
    miejskim - badanie robione jest na hamowni:

    http://www.motofakty.pl/artykul/zuzycie-paliwa-wedlu
    g-normy.html

    --
    P. Jankisz