  • 1. Data: 2015-01-02 14:22:25
    Temat: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Czy wierzycie we wskazania małych liczników zużycia energii?
    takich, co są wkładane do gniazdka i można nimi sprawdzić pobór energii dla jednego
    urządzenia/odbiornika?

    Zdaję sobie sprawę, że wskazania mogą nie być dokładne co do jednostki (W, Wh).
    Jednak chciałabym, żeby takie urządzenie potrafiło pokazać szereg urządzeń wg ich
    zużycia i nie myliło się.
    Na przykład żeby pozwoliło poszeregować odbiorniki wg ich prawdziwej mocy i poboru,
    nawet przy nieco "rozjechanych" jednostkach:
    jeśli będę miała żarówki stare typowe o mocach 5, 15, 25, 40 i 60 W,
    to żeby ten licznik pokazał prawdziwy szereg 5/15/25/40/60, nawet jeśliby jednostki
    miały odbiegać od rzeczywistych (wskazanie żeby było przykładowo 4W, 12W, 29W, 38W,
    64W). Mam nadzieję, że mój przekaz jest zrozumiały...

    I prośba na koniec:
    Możecie podać przykłady urządzeń (nazwa lub www lub aukcja Allegro), którymi
    posługujecie się w domach, i im ufacie?

    Dziękuję, pozdrawiam, Majka

  • 2. Data: 2015-01-02 14:41:40
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 05:22:25 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > , żeby takie urządzenie potrafiło pokazać szereg urządzeń wg ich zużycia i nie
    myliło się.
    Co to znaczy "pokazać"?

    > Na przykład żeby pozwoliło poszeregować odbiorniki wg ich prawdziwej mocy i poboru,
    nawet przy nieco
    >"rozjechanych" jednostkach:
    Odbiorniki mają swoją moc znamionową napisaną na obudowie. Żeby
    przeczytać nie trzeba urządzeń.

    Niestety, nie jest.
    I Q!(_*&*&%!! zawijaj wiersze!

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2015-01-02 14:54:57
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 14:41:41 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Co to znaczy "pokazać"?

    > Odbiorniki mają swoją moc znamionową napisaną na obudowie. Żeby
> [...]

    Czego nie rozumiesz?

  • 4. Data: 2015-01-02 15:51:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 05:54:57 -0800 (PST), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    "jeśli będę miała żarówki stare typowe o mocach 5, 15, 25, 40 i 60 W,
    to żeby ten licznik pokazał prawdziwy szereg 5/15/25/40/60"

    Np. powyższego. Moje liczniki pokazują energię w jednostkach energii. A
    ona chce licznika pokazującego szereg. Nie słyszałem o takim parametrze.
    Na dodatek ów "szereg" ma być prawdziwy, stąd wniosek że bywają też
    fałszywe. No, ale tak czy tak nie znam. W jakich jednostkach się mierzy
    "szereg"?
    Niezbyt też rozumiem jak logicznie powiązać posiadanie żarówek o pewnych
    mocach z pomiarem "szeregu" licznikiem.

    A poważniej, kobieta nie ogarnia elektrotechniki. Ani nie umie się
    spytać ani zrozumieć odpowiedzi. Niech się wysili choć na poprawną
    polszczyznę.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2015-01-02 16:03:26
    Od: fifak <f...@g...com>

    > Dziękuję, pozdrawiam, Majka

    nic nie rozumiem

    mam miernik energy logger 4000 i jest bardzo dokładny przynajmniej w
    porównaniu do licznika który służy do rozliczeń

  • 6. Data: 2015-01-02 17:01:47
    Od: Majka <k...@g...com>

    > Zdaję sobie sprawę, że wskazania mogą nie być dokładne co do jednostki (W, Wh).
    > Jednak chciałabym, żeby takie urządzenie potrafiło pokazać szereg urządzeń wg ich
    zużycia i nie myliło się.

    "nie myliło się" - żeby wynik był powtarzalny. Nawet jeśli wskazanie jest rożne od
    mocy znamionowej danego urządzenia, to żeby to wskazanie zawsze było takie samo, a
    nie różne przy kolejnych pomiarach. Czyli odnosząc się do przykładowej żarówki, która
    wg producenta/opisu ma 25W, wynik może być inny (np. 24 czy 26,5W) ale pomiar kolejny
    ma wykazywać to samo a nie różnić się od poprzedniego.

    Nie każde urządzenie jest opisane, np. składany z wielu podzespołów komputer nie ma
    tabliczki, jaka jest jego moc, a tym bardziej zależnie od obciążenia nie w każdej
    chwili ta moc jest taka sama.
    Inne urządzenia z kolei starzejąc/zużywając się też mogą mieć inne zużycie energii
    niż znamionowe/deklarowane. Źle użytkowane (np. lodówka z zasłoniętym radiatorem) też
    będzie zużywać więcej energii niż użytkowana prawidłowo (nie zastawiona).

    Czy do takich pomiarów nadają się mierniki energii będące wtyczką do gniazdka? Czy
    ich wskazania są powtarzalne? Można z nich cokolwiek wywnioskować czy lepiej dać
    sobie spokój z takimi urządzeniami?

    Majka

  • 7. Data: 2015-01-02 17:16:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:cf2aa7fc-9abc-422a-9fa7-ef5211d1cdb7@googlegrou
    ps.com...
[...]

    ------------
    Nigdy takiego miernika w ręku nie miałem, ale nie sądzę, aby jeden i ten sam
    miernik raz zaniżał o 20% (pokazując 4W zamiast 5W) a raz zawyżał o 16%
    (pokazując 29W zamiast 25W). Myślę, że błędy będą niższe.
    Mierniki takie mają sens tylko do pomiaru zużytych kWh dla urządzeń, których
    pobór energii jest zmienny bo pozwala ocenić ile np. w miesiąc kosztuje prąd
    zużywany przez pralkę.

    Do zmierzenia mocy pobieranej przez żarówkę wystarczy najtańszy multimetr.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-01-02 18:12:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy wierzycie we wskazania małych liczników zużycia energii?
    > takich, co są wkładane do gniazdka i można nimi sprawdzić pobór energii dla jednego

    Wierze i nie wierze.
    Zdaje sobie sprawe ze mozna to zrobic dobrze, a mozna zrobic tanio.

    Co jest ciekawe to zakres - jesli to ma mierzyc 3kW i 15W,
    rozdzielczosc jest spora. Ale jaka jest potem dokladnosc tych 15W ?

> [...]
    miały odbiegać od rzeczywistych (wskazanie żeby było przykładowo 4W, 12W, 29W, 38W,
    64W). Mam nadzieję, że mój przekaz jest zrozumiały...

    Czyli ma zachowac monotonicznosc.
    Na zarowkach to raczej bez problemu, ale czy poprawnie zmierzy np 11W
    swietlowke kompaktowa i 10W LED, to juz bym sie nie zakladal :-)

    > I prośba na koniec:
    > Możecie podać przykłady urządzeń (nazwa lub www lub aukcja Allegro), którymi
    posługujecie się w domach, i im ufacie?

    Ja mam z Lidla, ale jak to w lidlu - jednorazowy meteor.

    Jesli cena nie gra roli - zobacz jaki masz licznik ... i kup taki sam.
    Nie gwarantuje ze licznik dobrze mierzy ... ale przynajmniej licza to
    samo i faktura sie zgadza :-)
    Chociaz ... moze sie okazac ze taki maly odbiornik jest inaczej
    liczony jak pracuje razem z innymi odbiornikami.

    J.

  • 9. Data: 2015-01-02 18:16:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:baf85a66-28f2-4519-8d19-791acc367ec7@googlegrou
    ps.com...
    > Czy do takich pomiarów nadają się mierniki energii będące wtyczką do
    > gniazdka? Czy ich wskazania są powtarzalne? Można z nich cokolwiek
    > wywnioskować czy lepiej dać sobie spokój z takimi urządzeniami?

    Nie ma logicznych powodów aby wskazania były niepowtarzalne.
    P.G.

  • 10. Data: 2015-01-02 18:17:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 08:01:47 -0800 (PST), Majka napisał(a):
> [...]
    > producenta/opisu ma 25W, wynik może być inny (np. 24 czy 26,5W) ale
    > pomiar kolejny ma wykazywać to samo a nie różnić się od

    To masz raczej zagwarantowane - przeciez to urzadzenie mierzy na
    okraglo, jak maja byc takie bledy, to bedzie wynik skakal.

    Owszem, moze byc nie/czule na zmiane napiecia w sieci.

    J.