  • 91. Data: 2015-01-04 17:39:21
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 03.01.2015 o 22:50, Adam pisze:

    > I pytanie za zgrzewkę piwa:
    > Dlaczego maleje?

    Bo kręci tym samym powietrzem i nie musi mu nadać energii, kinetycznej
    bo już ma.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 92. Data: 2015-01-04 17:40:35
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 04.01.2015 o 00:04, Adam pisze:

    > W czasach istnienia sklepów CSH, były w handlu pistolety do malowania
    > zasilane odkurzaczem, oczywiście od dupy strony tegoż odkurzacza.

    Odkurzaczem też parę razy pompowałem materac na nocną zmianę w robocie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 93. Data: 2015-01-04 21:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:30:15 +0100, PeJot napisał(a):

    > Myślę że w izolacjach jakiś postęp jest.

    Mysle ze niewielki. Styropian dobrze izolowal i 40 lat temu.
    Moze dzieki tym klasom teraz nikt pianki nie zaluje..

    > Może i motory w kompresorach nieco bardziej sprawne.

    Moze, choc tez wielkiego postepu bym sie nie spodziewal.

    > Wydaje się, że dziś, w oficjalnych sieciach dystrybucji takiego sprzętu
    > co to na stand-by bierze 5-10 W nie uświadczy. Zbyt łatwo konkurencję
    > pod%$%^&ić tam gdzie trzeba.

    Ale to potrafilo brac 30W - tyle samo co w czasie odtwarzanie.

    No dobra, wiec zysk dzieki normie jest - i dla starych tasmociagow, i
    dla DVD w srednim wieku.

    J.

  • 94. Data: 2015-01-04 21:12:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 09:37:55 +0100, PeJot napisał(a):
    > Zaspawać drzwi :>

    > "Automatyka" wagowa,

    Swoja droga - jak to zrobili ? Dosc niewdzieczne zadanie.

    > wydłużenie cyklu prania, systemy bąbelkowe, systemy zraszające,

    Myslisz ze pomaga ?

    >wirowanie po każdym płukaniu itd.

    A to akurat w kazdej pralce bylo ... no chyba ze chodzi o wylaczenie
    lub skrocenie.

    J.

  • 95. Data: 2015-01-04 21:53:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 21:12, J.F. pisze:

    > Swoja droga - jak to zrobili ? Dosc niewdzieczne zadanie.

    Nie znam szczegółów ale od serwisantów dowiedziałem się że sporo
    funkcji, m.in. wyważanie wsadu przy wirowaniu robione jest przez pomiar
    i porównanie prądu silnika przy obracaniu bębna w obydwie strony.

    > Myslisz ze pomaga ?

    W uzyskaniu określonej klasy energetycznej - na pewno :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 96. Data: 2015-01-04 22:00:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 21:09, J.F. pisze:

    > Mysle ze niewielki. Styropian dobrze izolowal i 40 lat temu.
    > Moze dzieki tym klasom teraz nikt pianki nie zaluje..

    > Moze, choc tez wielkiego postepu bym sie nie spodziewal.

    Tu procent, tam procent, nikt nie oczekuje że nagle lodówki staną się 75
    % mniej energożerne.

    BTW: gdzieś czytałem że ktoś ( UE chyba ) chce wymusić podniesienie
    sprawności indukcyjnych silników przemysłowych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 97. Data: 2015-01-04 22:19:09
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 stycznia 2015 22:00:20 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    Tu procent, tam procent w innym miejscu inne źródła światła do tego 15 centymetrów
    styropianu na domach i jest efekt. Ropa poniżej 60 dolców za baryłkę. Cywilizowany
    Świat musi w końcu przestać sponsorować arabskich nierobów i terrorystów.

  • 98. Data: 2015-01-04 22:39:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 22:00:18 +0100, PeJot napisał(a):

    > Tu procent, tam procent, nikt nie oczekuje że nagle lodówki staną się 75
    > % mniej energożerne.

    No wiesz - z tego co pisales o sdielano w CCCP, to wygladalo ze
    oczekujesz :-)
    Poza tym tych klas tyle, ze miedzy lodowka G a A+++ jest wiecej %
    (>150kWh i <22kWh)

    > BTW: gdzieś czytałem że ktoś ( UE chyba ) chce wymusić podniesienie
    > sprawności indukcyjnych silników przemysłowych.

    Mnie sie obilo ze pompy ulepsza ... bo polowa silnikow w przemysle cos
    pompuje, czy jakos tak.

    J.

  • 99. Data: 2015-01-05 00:38:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, January 4, 2015, 9:12:33 PM, you wrote:

    [...]

    > A to akurat w kazdej pralce bylo ... no chyba ze chodzi o wylaczenie
    > lub skrocenie.

    We współczesnych jest, w starszych polskich nie było.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 100. Data: 2015-01-05 01:07:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 00:38:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    > We współczesnych jest, w starszych polskich nie było.

    Hm, pamiec juz nie ta, ale na moj gust w polarze bylo.

    J.