    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 2 Jan 2015 18:12:54 +0100

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 05:22:25 -0800 (PST), Majka napisał(a):
    > Czy wierzycie we wskazania małych liczników zużycia energii?
    > takich, co są wkładane do gniazdka i można nimi sprawdzić pobór energii dla jednego
    urządzenia/odbiornika?

    Wierze i nie wierze.
    Zdaje sobie sprawe ze mozna to zrobic dobrze, a mozna zrobic tanio.

    Co jest ciekawe to zakres - jesli to ma mierzyc 3kW i 15W,
    rozdzielczosc jest spora. Ale jaka jest potem dokladnosc tych 15W ?

    > Na przykład żeby pozwoliło poszeregować odbiorniki wg ich prawdziwej mocy i poboru,
    nawet przy nieco "rozjechanych" jednostkach:
    > jeśli będę miała żarówki stare typowe o mocach 5, 15, 25, 40 i 60 W,
    > to żeby ten licznik pokazał prawdziwy szereg 5/15/25/40/60, nawet jeśliby jednostki
    miały odbiegać od rzeczywistych (wskazanie żeby było przykładowo 4W, 12W, 29W, 38W,
    64W). Mam nadzieję, że mój przekaz jest zrozumiały...

    Czyli ma zachowac monotonicznosc.
    Na zarowkach to raczej bez problemu, ale czy poprawnie zmierzy np 11W
    swietlowke kompaktowa i 10W LED, to juz bym sie nie zakladal :-)

    > I prośba na koniec:
    > Możecie podać przykłady urządzeń (nazwa lub www lub aukcja Allegro), którymi
    posługujecie się w domach, i im ufacie?

    Ja mam z Lidla, ale jak to w lidlu - jednorazowy meteor.

    Jesli cena nie gra roli - zobacz jaki masz licznik ... i kup taki sam.
    Nie gwarantuje ze licznik dobrze mierzy ... ale przynajmniej licza to
    samo i faktura sie zgadza :-)
    Chociaz ... moze sie okazac ze taki maly odbiornik jest inaczej
    liczony jak pracuje razem z innymi odbiornikami.

    J.