    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Date: Tue, 6 Jan 2015 15:14:13 +0100

    Pan Adam napisał:

    > Oj, żebyś się nie zdziwił :(
    > Na którejś grupie (budowanie?) była niedawno dyskusja, jak wyłapać
    > delikwenta, który spuszcza wodę z instalacji grzewczej.

    Spuszczał po co właściwie? Żeby mieć wodę, czy żeby mieć ciepłą wodę?
    Moje ostatnie doświadczenia z mieszkania w bloku, to jeszcze z komuny
    są. Stan wojenny i krótko po mim. Też czasem w złości przychodziło mi
    do głowy, by jakoś włamać się do kaloryferów. Bo one nawet gorące były,
    a woda w kranie, to do umycia rąk jeszcze jak cię mogę, ale do kąpieli
    przeważnie zbyt chłodna. Ktoś zrealizował wytyczne jakiegoś kumitetu
    od oszczędności i poprzykręcał zawory na wymiennikach. I ta woda, to
    lała się raz letnia, innym razem w przybliżeniu nadająca się do kąpieli.
    Odkręcam kran, leje się ciepłe, więc zatykam korek i myślę o kąpieli.
    Ale gdzie tam, za minutę leci zimna i całość nadaje się do wylania. Za
    jakiś czas próba następna. Nawet jak sie udało wziąć kąpiel, to przez te
    oszczędności do Wisły poszło kilka wanien nie do końca podgrzanej wody.

    Zdaje się, że szykują jakąś dyrektywę ograniczającą pojemność spłuczek.
    Ktoś też już przewiduje, że jeśli wody będzie zbyt mało, to ludzie po
    prostu zaczną spłukiwać dwa razy. I tak znowu przez gówniane oszczędności
    wzrośnie zużycie wody.

    --
    Jarek