eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingczy warto sie (nie) specjalizowacRe: czy warto sie (nie) specjalizowac
  • Date: Mon, 20 Feb 2012 23:06:02 +0100
    From: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: czy warto sie (nie) specjalizowac
    References: <jhu6hj$f5a$1@inews.gazeta.pl> <jhu8fc$unp$1@mx1.internetia.pl>
    <4f42a654$1@news.home.net.pl> <jhufmi$qva$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <jhufmi$qva$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 193.239.37.118
    Message-ID: <4f42c3d6$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1329775574 193.239.37.118 (20 Feb 2012 23:06:14 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 40
    X-Authenticated-User: arkadesh
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:195557
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2/20/2012 10:58 PM, Przemek O wrote:
    > W dniu 2012-02-20 21:00, Arkadiusz Dymek pisze:
    >> W dniu 2/20/2012 8:55 PM, Przemek O wrote:
    >>> W dniu 2012-02-20 20:22, f...@g...pl pisze:
    >>>
    >>> <CIACH>
    >>>
    >>> Na zasadzie: jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Stosuje
    >>> się ją także do Twojego problemu.
    >>> Czasy gdy jedna osoba była w stanie napisać, wydać grę i na niej jeszcze
    >>> zarobić, skończyły się w okolicach Atari XL/XE i C64.
    >>
    >> Znam sporo osób, które by się z Tobą nie zgodziły. I mogłyby to
    >> udowodnić pokaźnym stanem konta, vide Minecraft. To akurat wyjątek, ale
    >> jest sporo samotnych wilków indie, którzy radzą sobie nieźle, a nawet
    >> bardzo dobrze.
    >
    > OK, zgadzam się. Ale wtedy do była reguła a teraz wyjątki.
    > Chodziło mi raczej o grę typowo serwowaną na szerokim rynku, coś typu
    > np. NFS. Jedna osoba nie jest w stania, a i często nie będzie na tyle
    > utalentowana, żeby zrobić wszystko samemu.
    > Zresztą przytoczony tutaj Minecraft też tak na dobrą sprawę potwierdza
    > tę regułę. Grafika i muzyką raczej nie grzeszy :P
    >

    No, ale gość raczej nie pyta, czy warto uczyć się renderingu i gry na
    organach. Mikrofiremek z jednym programistą robiących gry na iPhone albo
    nawet i na PC jest sporo. I całkiem dobrze sobie radzą. Owszem ich
    produkty nie goszczą zbyt często na pierwszych stronach periodyków
    branżowych, ale całkiem nieźle z tego żyją, robiąc przy okazji to co
    lubią i nie czując na karku oddechu szefa. Polecam lekturę forum
    indiegamer.com - ludzi zarabiających tam na swoich grach po kilka K$
    miesięcznie nie brakuje. Ba, niektórzy z nich nawet specjalnie
    programować nie potrafią i robią gry w różnych RPG-makerach i innych
    tego typu rozwiązaniach. Tak więc dla chcącego nic trudnego (albo raczej
    niemożliwego, bo trudne to i owszem jest).

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: