-
Data: 2012-02-20 22:06:02
Temat: Re: czy warto sie (nie) specjalizowac
Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2/20/2012 10:58 PM, Przemek O wrote:
> W dniu 2012-02-20 21:00, Arkadiusz Dymek pisze:
>> W dniu 2/20/2012 8:55 PM, Przemek O wrote:
>>> W dniu 2012-02-20 20:22, f...@g...pl pisze:
>>>
>>> <CIACH>
>>>
>>> Na zasadzie: jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Stosuje
>>> się ją także do Twojego problemu.
>>> Czasy gdy jedna osoba była w stanie napisać, wydać grę i na niej jeszcze
>>> zarobić, skończyły się w okolicach Atari XL/XE i C64.
>>
>> Znam sporo osób, które by się z Tobą nie zgodziły. I mogłyby to
>> udowodnić pokaźnym stanem konta, vide Minecraft. To akurat wyjątek, ale
>> jest sporo samotnych wilków indie, którzy radzą sobie nieźle, a nawet
>> bardzo dobrze.
>
> OK, zgadzam się. Ale wtedy do była reguła a teraz wyjątki.
> Chodziło mi raczej o grę typowo serwowaną na szerokim rynku, coś typu
> np. NFS. Jedna osoba nie jest w stania, a i często nie będzie na tyle
> utalentowana, żeby zrobić wszystko samemu.
> Zresztą przytoczony tutaj Minecraft też tak na dobrą sprawę potwierdza
> tę regułę. Grafika i muzyką raczej nie grzeszy :P
>
No, ale gość raczej nie pyta, czy warto uczyć się renderingu i gry na
organach. Mikrofiremek z jednym programistą robiących gry na iPhone albo
nawet i na PC jest sporo. I całkiem dobrze sobie radzą. Owszem ich
produkty nie goszczą zbyt często na pierwszych stronach periodyków
branżowych, ale całkiem nieźle z tego żyją, robiąc przy okazji to co
lubią i nie czując na karku oddechu szefa. Polecam lekturę forum
indiegamer.com - ludzi zarabiających tam na swoich grach po kilka K$
miesięcznie nie brakuje. Ba, niektórzy z nich nawet specjalnie
programować nie potrafią i robią gry w różnych RPG-makerach i innych
tego typu rozwiązaniach. Tak więc dla chcącego nic trudnego (albo raczej
niemożliwego, bo trudne to i owszem jest).
Pozdrawiam,
Arkadesh
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.12 06:10
- 21.02.12 09:01 Arkadiusz Dymek
- 21.02.12 09:31
- 21.02.12 17:33 Przemek O
- 21.02.12 19:48
- 21.02.12 20:48 Przemek O
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=