  • Data: 2010-07-03 13:21:12
    Temat: Re: czy to radyjko ma prawo zadziałać? ;)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-01 23:03, J.F. pisze:

    > Na poczatek zreszta niepotrzebny, uzyj woltomierza jako wskaznika.

    Hmm... Układ złożony, jedyna zmiana jaką wprowadziłem to (zgodnie z
    kartą katalogową Ul1496) dodanie 100nF+1om w szeregu między nóżkę 12 a
    masę (zabezpieczanie przez wzbudzaniem się wzmacniacza m.cz.).
    Zgodnie z opisem podłączam woltomierz między anodę D2 (wejście
    potencjometru regulacji głośności) i masę. Zaczynam kręcić P2 (regulacja
    wzbudzenia układu). Faktycznie w pewnym momencie pojawia się ujemne
    napięcie. Problem w tym, że pojawią się nagle w dość dużej wartości
    (kilkaset do 1000 mV). Zaczynam BARDZO powoli cofać ośkę. W najlepszym
    wypadku udało mi się zejść do około -280mV i zaraz potem zerwało oscylację.

    Opis mówi, iż do zestrojenia wskaźników (i normalnego korzystania z
    radia) należy operować pomiędzy -50 a -200mV.

    Przejrzałem poprawność montażu i błędów nie dostrzegam. Ktoś orientuje
    się co może być nie tak? Może powinienem dobrać wartość któregoś z
    elementów? I uprzedzając najbardziej oczywiste porady: nie - nie
    pomyliłem się i nie wstawiłem w miejsce P2 potencjometru
    logarytmicznego. Jest liniowy - sprawdziłem.