  • Data: 2010-07-05 14:01:55
    Temat: Re: czy to radyjko ma prawo zadziałać? ;)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, zrobiłem jeszcze kilka eksperymentów i pojawiła się kolejna porcja
    obserwacji w związku z tą dziwną konstrukcją. Co zrobiłem?

    - Dodałem kondensator 100uF między 2 nóżkę UL1436 a masę (usuwanie
    tętnień sieci - urządzenie zasilane z sieci, ale w innej konstrukcji
    takie rozwiązanie pomogło uniknąć wzbudzeń, więc spróbowałem - główny
    problem nie został jednak wyeliminowany).
    - Przyszło mi do głowy wymienienie 100nF kondensatora łączącego suwak
    potencjometru regulacji głośności z wejściem wzmacniacza m.cz. - zawsze
    spotykałem się tam z C > kilka uF. Również nie pojawiła się zmiana, ale
    zaobserwowałem dziwną rzecz.

    Mianowicie postanowiłem sprawdzić jak będzie sie zachowywał układ bez
    kondensatora łączącego część w.cz. i detektor z wejściem wzm m.cz.
    Okazało się, że pomimo tego w pewnym momencie słyszę wzbudzenia w
    głośniku. Co więcej - były one słyszalne (co prawda cicho) nawet po
    zdjęciu zasilania z 14 nóżki UL1496!

    Nie wiem, może w układzie występują jakieś dodatkowe sprzężenia, poza
    tym przewidzianym, regulowanym za pomocą P2? Może gdzieś zasilanie
    powinno się puścić przez dławik?