  • 11. Data: 2010-06-14 11:13:54
    Temat: Re: czy to ma sens: modowanie sterowników do karty graficznej
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    qwerty in news:hv517p$sem$1@news.task.gda.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
    > Co uzyskujesz poprzez przerabianie "desktopowych" sterowników, skoro
    > masz gotowe od mobilnych układów?

    może poczytaj uważniej moj post. Wyraźnie napisałem, że jest to sytuacja,
    gdy
    nie ma (już) nowszych sterownikow do mobilnych ukladow.A pytanie, czy
    modowane są lepsze, mogą byc lepsze, bywają lepsze - to jest pytanie
    wylacznie o sterowniki [w tym przypadku] z roku powiedzmy... 2004 choćby. Bo
    mniej wiecej takie byc może mogą zagrać, jak w typowej sytuacji, gdy zmienia
    sie sterowniki na nowsze. Moga poziomem "nowoczesnosci" odpowiadac
    "nowoczesnosci" karty. Przeciez nie chodzi o modowanie sterow z 2009 roku.
    Nie zmieniales nigdy sterownikow? No to tutaj jest taka prosta jak deska
    sytuacja. jest karta, stara, NIE ma dla niej sterownikow nowszych niz te,
    ktore ma, jest pytanie NIE o sens wgrywania nowszych, ale o sens wgrywania
    sterów modowanych, do kart desktopowych tez troche juz archaicznych.

  • 12. Data: 2010-06-14 12:06:42
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > rage 128.... hm.Jak to sprawdzić/zweryfikować? gdzie?

    Najpewniej? Rozkrecajac sprzet i sprawdzajac naocznie co tam producent
    raczyl przylutowac. ;)

    Nastepna opcja - support producenta po numerze seryjnym laptopa albo
    google po modelu.

    Jesli to odpada, to pod Windows:
    UDI - http://www.zhangduo.com/udi.html
    GPUz - http://www.techpowerup.com/gpuz/
    SIW - http://www.gtopala.com/

    Wyniki skonsultowac z:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graph
    ics_processing_units#Rage_Mobility_series

    a w szczegolnosci z cytatem:

    "Almost every version of Rage was used in mobile applications, but there
    were also some special versions of these chips which were optimized for
    this. They were ATI's first graphics solutions to carry the Mobility
    moniker. Such chips included:
    * RAGE Mobility C, EC, L, M2, (RAGE Pro-based) (Motion Compensation)
    * RAGE Mobility P, M, M1 (RAGE 128-based) (Motion Compensation, IDCT)
    * RAGE Mobility 128, M3, M4 (RAGE 128Pro-based) (Motion Compensation,
    IDCT)
    It appears that these cards have a compatibility issue with DirectX 9.0c
    Direct3D features."

    > z jednej strony: intuicyjnie - tak samo sądzę. ale tylko intuicyjnie. z
    > drugiej: zakladając że stery nowsze sa lepsze (co by to nie znaczylo &
    > jesli w ogole są lepsze), to wziecie chocby takich z... 2004 roku [od,
    > powiedzmy, rage 128] to może byc juz cos. Moze,ale nie musi.

    A pamietaj sie pozniej pochwalic wynikami tego eksperymentu. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 13. Data: 2010-06-14 12:56:12
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Vituniu in news:4c161b59$0$17088$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > IDCT)
    > It appears that these cards have a compatibility issue with DirectX 9.0c

    jeszcze nie wykorzystalem - ale juz dziekuję.

    > A pamietaj sie pozniej pochwalic wynikami tego eksperymentu. :)

    jesli o mnie chodzi, to spokojnie, spokojnie :) Po prostu przypadkowo
    wdepnalem na te stronę o modowaniu i zaciekawilo mnie to. O tyle, że ten
    laptop stary, co to go mam od czasu do czasu pod ręką, ma też różne wersje
    sterownikow grafy, mlodsze, starsze, ale zdaje sie, że najnowszy ster. to
    jakis rok [w tej chwili nie mam plikow pod reką] 2002 chyba. Ale z pewnością
    co ktorys z tych sterownikow zainstalowany, to mniej lub wiecej opcji
    konfiguracyjnych dla karty. Wiec ciekawym, co wyplynie ze sterownikow do np.
    rage 128 z roku powiedzmy... 2004,2006 może. No, nowsze [jesli są] to
    zdecydowanie moga byc za nowoczesne. Tak to wygląda. A czy w ogole zadziała?
    A licho wie, w sumie, to dlatego pytalem tutaj :)

  • 14. Data: 2010-06-14 18:24:35
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Vituniu in news:4c161b59$0$17088$65785112@news.neostrada.pl
    > Najpewniej? Rozkrecajac sprzet i sprawdzajac naocznie co tam producent
    > raczyl przylutowac. ;)

    jak sprawdzic co JEST w laptopie - to ja wiem.
    pytalem, jak dojsc do wiedzy, co jest "odpowiednikiem desktopowym" tej karty
    mobility. I to mi wyjasniles. thx.

    z everesta:
    ATI RAGE MOBILITY P/M AGP oraz to, że ma 8MB pamieci.

    z gpu:
    ciekawostka, bo dla najnowszego gpu, to chyba jest tak archaiczna karta, że
    podaje iż ma O MB pamieci, O MHz taktowanie zegara...; pozostale parametry
    podaje prawidlowo. W kazdym razie podaje.

> [...]
    > IDCT)
    > It appears that these cards have a compatibility issue with DirectX 9.0c

    wiec jak tak patrze w tę tabelę, to faktycznie i dokladnie: w laptopie jest
    Rage Mobility M1 (bo 8 MB na pokladzie), więc trzeba dotrzec do jakiegos w
    miare [ale tylko w miare] nowszego sterownika dla desktopowego Ati Rage 128.
    Byle nie byl za nowoczesny.
    Czyli tak, jak pisałeś.

  • 15. Data: 2010-06-14 22:15:39
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    1634Racine <1...@R...pl> w wiadomości
    news:hv5s6r$b76$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > dotrzec do jakiegos w miare [ale tylko w miare] nowszego sterownika
    > dla desktopowego Ati Rage 128. Byle nie byl za nowoczesny.
    Zapomnij o nowszych sterownikach, najnowsze sterowniki do ATI Rage 128
    są z 22 października 2001 r.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 16. Data: 2010-06-15 00:27:38
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Mark in news:hv69mc$6kk$1@usenet.news.interia.pl
    > 1634Racine <1...@R...pl> w wiadomości
    > Zapomnij o nowszych sterownikach, najnowsze sterowniki do ATI Rage 128 są
    > z 22 października 2001 r.

    wlasnie to samo mialem napisac po znalezieniu tego:

    http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/legacy-x
    p.aspx