  • Data: 2009-10-20 12:57:54
    Temat: Re: czy to bedzie dobry wybor?
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    adam napisał(a):
    > Choć z drugiej strony kojarzę jakieś sample, chyba z którejś Leicy
    > (obiektywu oczywiście) gdzie LoCA było dość dobrze mierzalne, a po paru
    > samplach widać było, że plastyka (nie wierzę, że to powtórzyłem ; ) była
    > z wysokiej półki.

    Ślisko jak cholera, ale co tam ;-)
    35/1.4 w pełni otwarty też ma spore LoCA (jak większość jasnych stałek)
    a ludzie chwalą. Jednak sample przy pełnej dziurze mi się najczęściej
    nie podobają, a po przymknięciu - owszem. Pewnie zależy to też od
    odległości ostrzenia (inna przy samplach, inna w pomiarach), i/lub
    koloru rozmywanych elementów tła (monochromatyczny prążek czy szersze
    widmo).

    > ps.: Plastyka to jest to co ma zdjęcie wykonane 135L, a czego nie ma
    > zdjęcie wykonane 135/2.8 ; ))))

    Podobnie 135/2L vs 85/1.8 :-)
    Ale tu już jestem pewien, że chodzi właśnie o LoCA.

    > Miałem również zupełnie przyzwoite 18-55 (to bez IS), które generalnie
    > dawało z 20D ostrzejsze obrazy niż 17-40, ale to właśnie 17-40 miało w
    > sobie to Coś.
    > Plastykę ; )

    17-40 nie miałem, ale ładna Plastyka (pozwolę sobie już z wielkiej
    litery, a co ;-) ) kita powstrzymywała mnie przed wymianą na coś lepszego.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek