-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: LEPEK <n...@n...net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
Date: Mon, 04 Jul 2011 08:46:54 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 39
Message-ID: <iurnkn$cld$1@inews.gazeta.pl>
References: <iumq5k$9u2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: pst.portgdansk.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1309762007 12973 195.95.235.235 (4 Jul 2011 06:46:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jul 2011 06:46:47 +0000 (UTC)
X-User: 1lepek
In-Reply-To: <iumq5k$9u2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2381563
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-02 11:59, Michał Gut pisze:
Odpowiem hurtem na raz, bo nie chce mi się "drobić".
Przede wszystkim uważam, że wina jest po stronie kierowcy samochodu -
pieszy na przejściu to świętość i na prawdę niewiele jest okoliczności
ewentualnie wyłączających winę kierowcy, chyba tylko wtargnięcie
bezpośrednio przed niego pojawiając się "z nikąd" na puste przejście. 30
m hamowania w połączeniu ze skutkami świadczą niestety, że było "za
szybko" :/
I po drugie - pewnie się narażę wielu, ale uważam, że to ma sporo racji
(sądząc jedynie po opisie zdarzenia). Uważam, że nie można przyjmować,
że samochody stojące na lewoskręcie zatrzymały się przed przejściem w
celu przepuszczenia pieszych. Po pierwsze, że mogło ich tam jeszcze nie
być, a po drugie dla tego, że ich zatrzymanie (jak wynika z opisu)
wynikało tylko z powodu braku miejsca za przejściem. Piesi niejako
"skorzystali" z już stojących samochodów i weszli na przejście. Stosując
zasadę, którą niektórzy starają się przeforsować, że tych samochodów nie
można omijać doszłoby do sytuacji, że wszystkie pasy powinny stać równo
z lewoskrętem nawet, jeśli na tym przejściu pieszych nie ma. IMO owszem
- trzeba zwolnić (i to nie do Vmax dozwolonej, tylko do takiej, która
umożliwia ewentualne zatrzymanie w razie zauważenia pieszych), zachować
szczególną ostrożność i w razie pojawienia się pieszych na przejściu lub
w jego pobliżu zatrzymać się w celu ich przepuszczenia w zgodzie z
przepisem, na który się tak wielu powołuje. Jeśli jednak nie ma pieszych
na przejściu anie w pobliżu, to taki samochód omijać (ostrożnie!) można,
bo stoją one nie z powodu przepuszczenia pieszych (których nie ma), ale
z powodu braku miejsca do kontynuowania jazdy za przejściem.
Podsumowując: widząc stojące samochody przed przejściem należy ocenić,
czy stoją, aby przepuścić pieszych, a jeśli odpowiedź brzmi "nie", to
można je omijać w zgodzie z przepisami.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.11 08:20 Andrzej Ława
- 04.07.11 08:24 Andrzej Ława
- 04.07.11 09:10 Artur Maśląg
- 04.07.11 09:47 Andrzej Ława
- 04.07.11 09:46 wit
- 04.07.11 09:39 szufla
- 04.07.11 10:27 Artur Maśląg
- 04.07.11 10:26 Krzysiek Kielczewski
- 04.07.11 10:28 Cavallino
- 04.07.11 10:23 Cavallino
- 04.07.11 10:03 RoMan Mandziejewicz
- 04.07.11 10:22 szerszen
- 04.07.11 10:28 szerszen
- 04.07.11 10:34 Cavallino
- 04.07.11 10:25 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=