    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <514c776a$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <kii3d0$pp$1@mx1.internetia.pl>
    <514ca6b2$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <kiifem$arm$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: czy można kupić rtęć ?
    Date: Sat, 23 Mar 2013 00:37:16 +0100

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:kiifem$arm$1@mx1.internetia.pl...

    > No właśnie większość toksyn nie przejdzie, ale te są tak małe, że dają
    > radę.

    Tak tylko czasem myślę, skoro woda nie przechodzi (a może przechodzi, tylko
    coś niechcący "pogmatwałem"), a przechodzi CH3-Hg-CH3... A spodziewałbym
    się, że woda jest mniejszą cząsteczką, więc powinna być chętniejsza do
    przenikania...? (1) A jakoś nie mogę sobie przypomnieć, by ręce, po
    zanurzeniu ich w wodzie i nałożonych rękawicach, były mokre...

    > Zresztą nawet zwykły aceton - przechodzi przez winylowe, ale nie przez
    > lateksowe i nitrylowe. Izopropanol zatrzymują wszystkie trzy ale
    > izobutanol przesącza się przez lateks bez problemu.

    Nie wiem, czy słusznie, czy niesłusznie, ale zdaje mi się, że sama wielkość
    cząsteczki nie warunkuje jej przenikania przez inne.

    (1) Znalazłem tę historyjkę - mylnąłem się, hau hau, pani pękła nie
    kondonówka, ale fiolka z "tym-czymś", "tocoś" przeniknęło przez gumę i
    zrobiło pani be...
    (wiki - dimetylortęć) Uznaję swoją pomyłkę.