  • 1. Data: 2011-01-13 15:08:35
    Temat: czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
    Od: gregor <c...@g...pl>

    Witam

    Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy
    siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec
    mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja
    wspawal ...

    teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi
    kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie
    dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo
    podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

    pacjent Rover 420 Si (2 litry benzyna)

    gregor

  • 2. Data: 2011-01-13 15:11:58
    Temat: Re: czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin gregor

> [...]
    > siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec
    > mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja

    Chodzi Ci o to, że mechanik wstawił łącznik elastyczny o mniejszej
    średnicy? To może obniżyć moc silnika, ale dławić się etc. raczej nie
    powinien.

  • 3. Data: 2011-01-13 15:18:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 15:08, gregor pisze:
> [...]
    > dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo
    > podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

    Jeżeli mówiąc "siatka" masz na myśli elastyczny łącznik wydechu, taki
    jak to http://i39.tinypic.com/30t00p0.jpg ,to nie powinno się nic
    takiego dziać jeżeli tylko średnia elementu jest odpowiednia.

    Nawet zmniejszenie przepustowości wydechu powoduje problemy przy
    wysokich obrotach, a nie przy niskich.

    Natomiast co do możliwego związku, to czy po montażu zostało wszystko
    podłączone jak należy (np. jakieś poodłączane na czas spawania sondy
    lambda)?
    Jeżeli spawanie było łukiem elektrycznym, to na czas spawania powinno
    być zamontowana ochrona przeciw uszkodzeniu urządzeń elektronicznych.

  • 4. Data: 2011-01-13 15:24:22
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-13 15:18, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > Jeżeli spawanie było łukiem elektrycznym, to na czas spawania powinno
    > być zamontowana ochrona przeciw uszkodzeniu urządzeń elektronicznych.

    tak to łącznik, no nie przypominam sobie by cos było montowane auto
    odpalilo bez problemu teraz tylko te kankurki, a przed spawaniem tej
    siatki nic sie nie dzialo, no nic

    gregor

  • 5. Data: 2011-01-13 15:39:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 15:24, gregor pisze:

    > tak to łącznik, no nie przypominam sobie by cos było montowane auto
    > odpalilo bez problemu teraz tylko te kankurki, a przed spawaniem tej
    > siatki nic sie nie dzialo, no nic

    Żeby to miał być wpływ samej siatki, to by było nieprawdopodobne.

    Natomiast przy okazji spawania można popsuć to i owo - wystarczy źle
    podłączona masa i obwód który się zamknął obwodem sondy lambda uszkodzi
    albo sondę, albo komputer.
    Samo spawanie również generuje silne impulsy e-m które podobno potrafią
    popsuć komputer samochodu, jeżeli instalacja nie została odpowiednio
    zabezpieczona.

  • 6. Data: 2011-01-13 16:54:11
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów

    na przeszkodzie lokalnej odbija się fala spalin i wraca do zaworów
    wydechowych. Przy określonych obr. taka wracająca fala może się spotkać z
    właśnie wylatująca porcją świeżych spalin i skutecznie pohamować ich wypływ.

    średnice rur wydechowych i miejsca umieszczenia tłumików są dokładnie
    wyliczone. Fabrycznie. Wiejski tuner głupotami się nie przejmuje. Tfardy
    jest, nie mientki.

    Paweł

  • 7. Data: 2011-01-13 17:57:17
    Od: "marek" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > średnice rur wydechowych i miejsca umieszczenia tłumików są dokładnie
    > wyliczone. Fabrycznie. Wiejski tuner głupotami się nie przejmuje. Tfardy

    ogolnie rotfl.

  • 8. Data: 2011-01-13 22:14:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-13 17:57, marek pisze:

    > ogolnie rotfl.

    Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto".

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2011-01-13 22:43:27
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto".

    prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich
    samochodow z przytkanymi wydechami.

  • 10. Data: 2011-01-13 22:52:06
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-13 22:43, marek pisze:

    > prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich
    > samochodow z przytkanymi wydechami.

    To, że jeżdżą, to raczej mało znaczy.