  • 1. Data: 2023-04-02 09:32:06
    Temat: czy jak silnik bierze olej
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy jeśli silnik benzynowy bierze olej
    to ma zakopconą rurę?

    Czy pobór 1.5L na 1000km da się wychwycić oczami, nosem?
    Nie kopci, nie śmierdzi, rura nie brudzi palców.

    Internet sugeruje, że prawdopodobnie są zakleszczone
    pierścienie olejowe.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2023-04-02 09:50:08
    Temat: Re: czy jak silnik bierze olej
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 09:32, PiteR pisze:
> [...]
    > Nie kopci, nie śmierdzi, rura nie brudzi palców.
    >
    > Internet sugeruje, że prawdopodobnie są zakleszczone

    Jak kopci na zimnym, to raczej gumki.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-04-02 10:19:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u0bc3q$31nvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Jak kopci na zimnym, to raczej gumki.

    nie kopci na zimnym ani na ciepłym
    jeszcze za nim nie jechałem ale zamierzam.

    Poprzednio brał olej około 1L na 10tys km kiedy
    był non stop otwarty termostat i temperatura około 75 stopni.

    Teraz niestety wymiana termostatu nie pomoże.

    Rozwiązania jakie przychodza na mysl to odkleszczyć pierścienie

    Liqui Moly Pro-Line Engine Flush
    https://www.ceneo.pl/33071398

    lub złomowanie ;)

    Samochód stoi po 4 miesiące, bardzo mało jeździ 3tys km rocznie.
    Na przeglądach diagnosta nic nie jęczał o spaliny.
    Świece rude. Moc bez zmian. Mobil 5W40.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 4. Data: 2023-04-02 10:32:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 09:32, PiteR pisze:
    > Czy jeśli silnik benzynowy bierze olej
    > to ma zakopconą rurę?
    >
    > Czy pobór 1.5L na 1000km da się wychwycić oczami, nosem?
    > Nie kopci, nie śmierdzi, rura nie brudzi palców.

    Chyba na 10tys, bo 15 litrów dolewki między wymianami
    najszybciej wychwycisz portfelem.
    1,5l na 10tys to jest normalny ubytek pomiędzy poziomem max a min.
    Może trochę brakować jak dasz ostro po garkach pod koniec,
    ale dolejesz 0,5l i po sprawie.

    > Internet sugeruje, że prawdopodobnie są zakleszczone
    > pierścienie olejowe.

    Bzdury, jak ubytku mocy nie widać.
    Jak mało jeździ, to nawet olej paliwo
    dostaje - powinno przybywać :-)

  • 5. Data: 2023-04-02 10:50:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 10:19, PiteR pisze:

    > Świece rude. Moc bez zmian. Mobil 5W40.
    Nic mu tam nie lej w sensie jakiegoś wynalazku. Ten syntetyk możesz
    zmienić na półsyntetyk ale zależy jeszcze jaki przebieg ma auto mi jaki
    to silnik/marka.

    Zapieczone pierścienie to na pewno nie ten problem u Ciebie:)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-04-02 14:41:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Apr 2023 10:32:36 +0200, cef napisał(a):

    > Bzdury, jak ubytku mocy nie widać.
    > Jak mało jeździ, to nawet olej paliwo
    > dostaje - powinno przybywać :-)

    W benzynowym?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-04-02 15:02:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak kopci na zimnym, to raczej gumki.

    https://www.iparts.pl/artykuly/uszczelniacze-zaworow
    e-do-wymiany-jak-rozpoznac-ze-ich-czas-juz-nadszedl-
    i-czym-moze-grozic-ignorowanie-ich-nieszczelnosci,65
    9.html

    Poczytaj/oglądaj, weryfikuj.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-04-02 16:48:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 14:41, Adam pisze:

    > W benzynowym?

    Ale co w benzynowym?
    Nie przedostaje się nadmiar paliwa do oleju
    czy coś inaczej z ubytkiem mocy?

  • 9. Data: 2023-04-02 17:16:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:64293da5$0$9599$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

> [...]
    > 1,5l na 10tys to jest normalny ubytek pomiędzy poziomem max a min.
    > Może trochę brakować jak dasz ostro po garkach pod koniec,

    Dobra już zgłupiałem hgw o co chodzi.
    Jeździć obserwować, radio dać głośniej.

    Było tak.

    Przyleciałem z Anglii. Auto po 3 miesiacach stania.
    Sprawdziłem poziom oleju. Niby było w połowie bagnetu.
    (może z rurki zgarnałem tylko)

    Przejechałem 370km. Sprawdziłem poziom oleju.
    Było 2mm poniżej znaku minimum.

    Wlałem dobre pół litra świeżego oleju. Pokazał sie poziom w połowie
    bagnetu. Wróciłem do domu 390km. Sprawdziłem poziom oleju.
    Bez zmian. Poziom nadal w połowie bagnetu.

    Podłoże na noc karton zobacze czy olej kapie na ziemię.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 10. Data: 2023-04-02 17:31:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 17:16, PiteR pisze:

> [...]
    > Sprawdziłem poziom oleju. Niby było w połowie bagnetu.
    > (może z rurki zgarnałem tylko)
    >
    > Przejechałem 370km. Sprawdziłem poziom oleju.

    Może sprawdzałeś na ciepłym?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>