  • 11. Data: 2023-04-02 17:57:18
    Temat: Re: czy jak silnik bierze olej
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 17:16, PiteR pisze:
> [...]
    >

    > Dobra już zgłupiałem hgw o co chodzi.
    > Jeździć obserwować, radio dać głośniej.
    >
    > Było tak.
    >
    > Przyleciałem z Anglii. Auto po 3 miesiacach stania.
    > Sprawdziłem poziom oleju. Niby było w połowie bagnetu.
    > (może z rurki zgarnałem tylko)
    >
    > Przejechałem 370km. Sprawdziłem poziom oleju.
    > Było 2mm poniżej znaku minimum.
    >
    > Wlałem dobre pół litra świeżego oleju. Pokazał sie poziom w połowie
    > bagnetu. Wróciłem do domu 390km. Sprawdziłem poziom oleju.
    > Bez zmian. Poziom nadal w połowie bagnetu.
    >
    > Podłoże na noc karton zobacze czy olej kapie na ziemię.

    No to nie bierze tylko wypluwa :-)
    pomijam już to na co zwraca uwagę Lord,
    bo zakładam, że przygłupi nie jesteś.

  • 12. Data: 2023-04-02 21:32:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Apr 2023 16:48:50 +0200, cef napisał(a):

    > Ale co w benzynowym?
    > Nie przedostaje się nadmiar paliwa do oleju
    > czy coś inaczej z ubytkiem mocy?

    Ale skąd to paliwo by się miało brać w stanie ciekłym?
    Benzyna paruje w przeciwieństwie do oleju napędowego.
    Gdyby nawet była w oleju, to po podgrzaniu też jest w stanie odparować
    choćby ze skrzyni korbowej.

    Chyba, że coś przeoczyłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2023-04-02 21:48:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 21:32, Adam pisze:

> [...]
    > Benzyna paruje w przeciwieństwie do oleju napędowego.
    > Gdyby nawet była w oleju, to po podgrzaniu też jest w stanie odparować

    Owszem odparowuje, ale nie od razu i trzeba się trochę nawysilać.
    Jako awaryjne auto miałem kiedyś favoritkę -
    odpalałem na zimnym i silnik nie zdąźył się
    dobrze zagrzać a juz parkowałem.
    To był gaźnikowiec i na zimnym miał automatyczne ssanie -
    paliwa brał tyle, że większość sie nie spalała i spływała do skrzyni
    korbowej.
    Widać było wyraźnie, że płynu jest więcej na bagnecie
    i zapach po odkręceniu korka oleju też był wyraźny.
    Jak się dłużej pojeździło i było ciepło, to efekt
    się minimalizował. Teraz awaryjnie mam kilkunastoletnią micrę -
    tu jest wtrysk paliwa, ale też są ustawienia bogatej mieszankki na zimnym,
    więc sika wiecej niż spali. Ale efekt jest mniejszy i częściej jeżdżę tym
    gdzieś - może nie dalej ale dłużej utrzymuję rozgrzany silnik
    co pozwala paliwu odparować.
    W zimie efekt jest wyraźniejszy, bo silnik wiecznie zimny.

  • 14. Data: 2023-04-03 06:15:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 21:48, cef pisze:

    > paliwa brał tyle, że większość sie nie spalała i spływała do skrzyni
    > korbowej.
    > Widać było wyraźnie, że płynu jest więcej na bagnecie
    > i zapach po odkręceniu korka oleju też był wyraźny.

    Ewentualnie jeden garnek mógł w ogóle nie spalać.

  • 15. Data: 2023-04-03 08:41:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 Apr 2023 09:32:06 +0200, PiteR wrote:
    > Czy jeśli silnik benzynowy bierze olej
    > to ma zakopconą rurę?
    >
    > Czy pobór 1.5L na 1000km da się wychwycić oczami, nosem?

    Tak

    > Nie kopci, nie śmierdzi, rura nie brudzi palców.

    Widac dym (biały) z rury, smierdzi.
    Rury nie macałem.

    Co ciekaawe - u mnie to jakos tak falami szło - bywał gesty dym, bywal
    lekko widoczny.

    > Internet sugeruje, że prawdopodobnie są zakleszczone
    > pierścienie olejowe.

    Jeszcze mozesz swiece obejrzec.

    olej daje taki "ceramiczny" osad na elektrodach.

    J.

  • 16. Data: 2023-04-03 08:45:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Apr 2023 10:32:36 +0200, cef wrote:

    > Chyba na 10tys, bo 15 litrów dolewki między wymianami
    > najszybciej wychwycisz portfelem.

    Wlewasz tani olej ... choc przy tej ilosci i tak troche drogo
    wychodzi.
    Moj bral mniej, pol litra na tysiac ... znosne.

    > 1,5l na 10tys to jest normalny ubytek pomiędzy poziomem max a min.
    > Może trochę brakować jak dasz ostro po garkach pod koniec,
    > ale dolejesz 0,5l i po sprawie.

    Obecny diesel w ogole nie zuzywa ... i czy to jest jakis zly objaw ?
    :-)

    > Bzdury, jak ubytku mocy nie widać.

    Olejowego przeciez tak nie wykryjesz.
    Moze byc tez zdarty

    J.

  • 17. Data: 2023-04-03 09:15:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 03.04.2023 08:45, J.F wrote:
    [...]
    > Moj bral mniej, pol litra na tysiac ... znosne.
    Do 0,5-0,6 litra na 1000 km to normalne zużycie podawane czasami przez
    producentów, np. kiedyś przez opla i AFAIK VW, przynajmniej w przypadku
    niektórych z ich silników. Aczkolwiek w necie dane na temat zużycia
    oleju przez dany silnik raczej trudno znaleźć.

  • 18. Data: 2023-04-03 09:58:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, April 3, 2023, 8:41:32 AM, you wrote:

    > Tak
    > Widac dym (biały) z rury, smierdzi.

    Biały dym to płyn chłodzący. Olej daje niebieski dym.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2023-04-03 10:04:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 09:15:08 +0200, JDX wrote:
    > On 03.04.2023 08:45, J.F wrote:
    > [...]
    > Do 0,5-0,6 litra na 1000 km to normalne zużycie podawane czasami przez
    > producentów, np. kiedyś przez opla i AFAIK VW,

    Podawane, ale zdecydowanie nie "normalne".
    To jest 5 litrow dolewek przez 10kkm.

    > przynajmniej w przypadku
    > niektórych z ich silników. Aczkolwiek w necie dane na temat zużycia
    > oleju przez dany silnik raczej trudno znaleźć.

    Ale takie oficjalne dane, czy rzeczywiste?
    "normalnie", to silnik prawie nie wymaga dolewania miedzy wymianami.

    Ale jak wymaga ... to producent pokazuje swoją "normę" w czasie
    gwarancji.

    Ciekawe, czy normy czystosci spalin spełnia ... moj był tak stary, ze
    normy nie było :-)

    W kazdym bądz razie ... ze 100kkm przejechalem jeszcze, i zuzycie
    oleju nie wzrastało, ani silnik sie nie rozpadl.

    J.

  • 20. Data: 2023-04-03 12:57:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 09:58:16 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Biały dym to płyn chłodzący. Olej daje niebieski dym.

    Błękitny byłoby chyba lepsze.
    Ale bardzo delikatnie błękitny, trudny do zauważenia ten niebieski
    odcien,
    bo na pewno nie gesty niebieski jak atrament.

    J.