  • Data: 2023-04-02 21:48:46
    Temat: Re: czy jak silnik bierze olej
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-04-02 o 21:32, Adam pisze:

    > Ale skąd to paliwo by się miało brać w stanie ciekłym?
    > Benzyna paruje w przeciwieństwie do oleju napędowego.
    > Gdyby nawet była w oleju, to po podgrzaniu też jest w stanie odparować
    > choćby ze skrzyni korbowej.
    >
    > Chyba, że coś przeoczyłem.

    Owszem odparowuje, ale nie od razu i trzeba się trochę nawysilać.
    Jako awaryjne auto miałem kiedyś favoritkę -
    odpalałem na zimnym i silnik nie zdąźył się
    dobrze zagrzać a juz parkowałem.
    To był gaźnikowiec i na zimnym miał automatyczne ssanie -
    paliwa brał tyle, że większość sie nie spalała i spływała do skrzyni
    korbowej.
    Widać było wyraźnie, że płynu jest więcej na bagnecie
    i zapach po odkręceniu korka oleju też był wyraźny.
    Jak się dłużej pojeździło i było ciepło, to efekt
    się minimalizował. Teraz awaryjnie mam kilkunastoletnią micrę -
    tu jest wtrysk paliwa, ale też są ustawienia bogatej mieszankki na zimnym,
    więc sika wiecej niż spali. Ale efekt jest mniejszy i częściej jeżdżę tym
    gdzieś - może nie dalej ale dłużej utrzymuję rozgrzany silnik
    co pozwala paliwu odparować.
    W zimie efekt jest wyraźniejszy, bo silnik wiecznie zimny.