  • 51. Data: 2017-04-24 10:04:04
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-24 o 09:55, robot pisze:

    > To znaczy jaką wodę?

    Ultraczystą.

    P.P.

  • 52. Data: 2017-04-24 10:16:01
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.04.2017 20:37, AlexY pisze:

    > A to nie wystarczy pojemnika odwrócić?

    W zasadzie tak.

    Ale jednak robi się dwa rodzaje pojemników - z rurką do dna i bez... :)

    MJ

  • 53. Data: 2017-04-24 10:23:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-23 o 15:10, slawek pisze:
    > sensu
    >

    > Ależ ma! Bierze się asymptotyczne rozwiązania dla funkcji falowych.
    > Takie rzeczy potrzebne są np. dla mikroskopii elektronowej.

    Jak rozumiem, ma to sens dla wiązek elektronów. Kwestia dotyczyła
    przecinania się torów pojedynczych elektronów, w skali atomu i przy
    energii elektronu w atomie (pięć rzędów różnicy w stosunku do mikroskopu
    elektronowego) obliczenia nie dadzą sensownych wyników.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 54. Data: 2017-04-24 11:27:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Bardzo dobrze wiesz, że to tylko nazwy.

    > I tu również wiesz, że żadna kuleczka nie zapindala. Rozważania "gdyby
    > babka miała wąsy..." nie mają sensu. Możemy zdefiniować pćmy i murkwie,
    > ale przyjdzie pan Ockham i włączy maszynę do robienia wszystkiego na N,
    > niejaki Trurl mu ją zrobił.

    A nade wszystko wiem co to jest "model". I w związku z tym powziąłem
    pewne obserwacje, które wyżej starałem się opisać. Ale może nie dość
    jasno, więc zacznę jeszcze raz. Nikt nie lata z brzytwą za modelarzem,
    który upodobał sobie zapachy i kolory, czy choćby pćmy i murkwie oraz
    kambuzle, a teraz bierze je do modelowania. Będą za to zachwyty, jaka
    piękna teoria z jakże oryginalną terminologią. Ale gdy ktoś mówi o
    zapindalającej kuleczce (wiedząc, że jej nie ma), to jakby opowiadał
    o planetach krążących po epicyklach wokół Ziemi. Wstecznik i zaprzaniec,
    który nie dorósł do współczesnej nauki. Ciemnota jednym słowem.

    Jestem przekonany, że większość oświeconych tak rozumie współczesny
    stan wiedzy, że orbitale w kształcie kiełbasek w atomie SĄ, a kuleczek
    na kołowych orbitach NIE MA. No i nachodzi mnie przy tym myśl taka, że
    nic ich nie różni od średniowiecznych badaczy, którzy wierzyli w realne
    istnienie kryształowych sfer niebieskich.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2017-04-24 12:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    >Tylko mnie jedno zastanawia... Nabyłem kiedyś puszkę takowego.
    >Chciałem napełnić zapalniczkę i udało mi się to.
    >Konsystencja i lotność, jak gazu do zapalniczki.
    >Pstrykam, a zapalniczka nic. Inna zapalniczka, otwieram wypływ gazu,
    >a tu nic...
    >Zdesperowany, psikam tym gazem prosto w płomień i... płomień gaśnie!

    Bo sa dwie odmiany. Butan/propan i cos niepalnego - jakies freony
    zapewne.

    Dosc dobry bylby CO2, ale niestey - puszka musialby 100 atm wytrzymac.

    J.

  • 56. Data: 2017-04-24 12:04:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:58fdae47$0$15203$65785112@news.neostrada.pl...

    > Butan ma większą gęstość niż powietrze, balonik poleci w dół :-(

    Da się i to wykorzystać, na MRU pojadę i jak się da, spróbuję, tam nawet nie
    ma co za bardzo się zjarać, więc sobie zrobię puff, jakiś loncik, kondonik,
    pompujemy :) Może mieszanka (z powietrzem/tlenem)? Choć nie wiem, czy nie
    będzie chciało chlapnąć wskutek samego faktu zaistnienia?
    Aha, czy hel (wiem, niepalny) jest drogi?

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 57. Data: 2017-04-24 12:10:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:58fdafdf$0$15194$65785112@news.neostrada.pl...

    > Komisja namenklaturowa uznała, że ma być TETRAfluoro..., ditlenek węgla i
    > temu podobne potworki. Owa komisja składa się z wielkich, którym ten
    > niemiecki doktor zeżarł substancję szarą, a oni nadal czują wielką
    > potrzebę działania.

    To komisja ma problem, gdyż ja się zamierzam posługiwać nazwami poprawnymi
    językowo.
    Dr Miodek, wprost o to zapytany, orzekł, że to bezsens, nie ma uzasadnienia.
    Ja jednak jego zdanie bardziej uważam, niż jakiejś komisji, która zapewne
    miała tróję mniej na języku polskim w szkole.
    Możemy sobie pożartować "monotlenek diwodoru", ale kolokwialnie, towarzysko.
    A oficjalnie, to z poszanowaniem języka.
    Albo używając wyłącznie łacińskich nazw.

  • 58. Data: 2017-04-24 17:06:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Da się i to wykorzystać, na MRU pojadę i jak się da, spróbuję, tam
    >nawet nie ma co za bardzo się zjarać, więc sobie zrobię puff, jakiś
    >loncik, kondonik, pompujemy :) Może mieszanka (z powietrzem/tlenem)?

    delikatnie wypuszczony bez mieszania pali sie lagodnie.
    Widac te granice butan-powietrze i widac gdzie sie pali.

    A ... do bomb FAE ponoc go nie uzywaja - czyzby sie nie nadawal ?

    J.

  • 59. Data: 2017-04-24 19:21:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >To znaczy jaką wodę?

    Wode w zasadzie, zwykla wode.
    Ale czysta. Bardzo czysta. Jeszcze bardziej czysta.
    Po prostu woda i nic wiecej.

    >To mi przypomniało, że w serialu ghost in the shell była firma, która
    >wytwarzała czystą
    >wodę potrzebną do produkcji androidów.

    No, wspolczesne Androidy, np telefony, wymagaja duzo ukladow
    scalonych, a te wymagaja duzo ultraczystej wody :-)

    P.S. Jak to z ta woda jest - jedne zrodla podaja 18.2 Mohm*cm,
    inne https://pl.wikipedia.org/wiki/Konduktywno%C5%9B%C4%8
    7

    3.8 uS / m ... a moze na /cm.

    To przeciez odwrotnosc powinna byc ... czy takie 18.2 to ok 5.5uS, a
    dokladniej juz sie nie oplaca ...

    J.

  • 60. Data: 2017-04-24 19:49:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-24 o 19:21, J.F. pisze:
> [...]
    7

    > 3.8 uS / m ... a moze na /cm.
    >
    > To przeciez odwrotnosc powinna byc ... czy takie 18.2 to ok 5.5uS, a

    To urządzenie daje praktycznie idealnie czystą wodę:

    https://www.merckmillipore.com/PL/pl/product/Milli-Q
    -Direct-Wasseraufbereitungssystem,MM_NF-C85358#speci
    fications

    a więc ta pierwsza wartość jest poprawna. W Wikipedii jest niestety
    bardzo dużo błędów i nieścisłości :-(

    P.P.