  • 11. Data: 2012-05-08 22:06:11
    Temat: Re: czy CTR ma jeszcze sens ?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Te stare, najlepsze CRT wciąż mogą dawać świetne wyniki, ale
    > trzeba w nie włożyć trochę czasu, trochę wiedzy i trochę kalibracji.
    > Z niektórymi, wyjątkowo dobrze technicznie zrobionymi zdjęciami
    > (i odpowiednim kadrowaniem - pewnie z F ok. +/-43mm) zaczyna się
    > dziać prawdziwa magia: nagle człowiek widzi okienko do żywego
    > świata na fotografii! Bajka... :))

    Dodam jeszcze dlaczego dla mnie CRT wciąż mają sens - większość
    czasu pracuję z tekstem (w tym wściekle białe strony WWW) i wtedy lubię
    mieć monitor bardzo, bardzo ciemny (a wciąż wygodnie kontrastowy). Ceną
    za to jest ograniczony zakres pójścia w górę z luminancją przy oglądaniu
    zdjęć, ale wystarczy, że jest na granicy ideału (tylko nie można go
    przekroczyć, by stwierdzić, czy to już naprawdę górny zakres wygody).

    [mr.]

  • 12. Data: 2012-05-08 22:45:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-08 21:54, Tom01 pisze:

    > Polityka jest bardzo prosta, jeśli się weźmie pod uwagę po co są te
    > utrudnienia. Przecież chodzi o to co zwykle, czyli kasę.

    Niby tak. Ale dlaczego w US można, a w EU nie?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2012-05-09 17:19:49
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.05.2012 22:45, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Niby tak. Ale dlaczego w US można, a w EU nie?

    Bo NEC w US to inny NEC niż w EU.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 14. Data: 2012-05-11 13:49:35
    Od: Jaś Bartłomiej <j...@i...pl>

    W dniu 2012-05-09 17:19, Tom01 pisze:

    > Bo NEC w US to inny NEC niż w EU.

    Zatem dziękuję wszystkim za pomoc i szukam Eizo 1921 w górę z prywatnych
    rąk.

  • 15. Data: 2012-05-14 16:20:01
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 08.05.2012 21:53, Tom01 wrote:

> [...]
    > eksploatowany. Jeśli sprzęt jest "poleasingowy", czyli pracował w
    > biurach nastawiony na 100%, może być 5x bardziej zużyty niż taki z rąk
    > prywatnych. Zużywa się podświetlenie. Poza tym "poleasingowy" to
    > formalnie elektroniczny złom i choć można trafić rodzynka, trzeba mieć
    > świadomość że interesujemy się gratami które zostały zakwalifikowane na
    > śmietnik i przyjechały do Polski jako złom właśnie. Z tego wynika sporo
    > wad mechanicznych i oczywiście twardy tyłek sprzedawcy w razie
    > problemów. Zdecydowanie radzę szukać od użytkownika prywatnego.

    na szczęście mój poleasingowy Eizo tego nie czytał i działa już od kilku
    lat bezawaryjnie
    Marx

  • 16. Data: 2012-05-14 20:41:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-14 16:20, Marx pisze:

    > na szczęście mój poleasingowy Eizo tego nie czytał i działa już od kilku
    > lat bezawaryjnie
    > Marx
    Podobnie, jak trzy moje NECi :-)
    Paweł

  • 17. Data: 2012-05-14 22:49:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2012, Tom01 wrote:

    > Jeśli sprzęt jest "poleasingowy", czyli pracował w biurach nastawiony na
    > 100%, może być 5x bardziej zużyty niż taki z rąk prywatnych.

    Może.
    Przy czym wysoce prawdopodobne jest zwyczajowe 3 lata po ~250 dni
    roboczych x 8 godzin. 6000 godzin.
    Dużo to? Bardzo dużo?

    > Poza tym "poleasingowy" to formalnie elektroniczny złom i choć
    > można trafić rodzynka,

    Słowo "formalnie" zaprzecza wersji, że "rodzynka" to rzadkosc.

    > trzeba mieć świadomość że interesujemy się gratami
    > które zostały zakwalifikowane na śmietnik i przyjechały do Polski jako złom
    > właśnie.

    FORMALNIE :)
    Faktycznie można oczekiwać, że sprzedawca wział hurtem kontener
    czy dwa, sortuje u siebie i już.

    Oczywiscie, pozostaje sprawa sprzedawcy... ale sa tacy i owacy.
    Oferta "niewiemczyjestzepsutyinieprzyjmujęzwrotow" jakby różni
    się od oferty sprzedawcy, który ma monitory od kilkudziesięciu
    zł (zwyczajnie: całe paski po iles linii nie działaja, "do monitoringu")
    do kilkuset zł (matryca idealna, obudowa OK) i na deser daje gwarancję.
    Ten drugi przypadek to własnie wersja "z kontenera" i daje
    szansę, że gwarancja jest cos warta: sprzedawca jakis inny
    kontener pewnie znowu sciagnie, być może nie taki sam
    sprzęt (to prawda) ale "w tej półce".

    W żaden deseń nie zaprzeczam, że wersja z "użytkownikiem
    prywatnym" (khem... na grupach .prawo.* zawsze się pytam, czy
    te firmy sa państwowe czy jak ;)) ma swoje zalety, być może
    "statystyczny czas pracy" to i racja (a skad wiadomo, że
    gosc nie miał "pracy na odległosc"?), ale np. z gwarancja
    jest gorzej od takiego sprzedawcy "kontenerowego".

    Natomiast nie zaprzeczę również, że "użytkownik prywatny"
    ma zazwyczaj taniej niż firma-sprzedawca.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-05-18 12:01:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 8 May 2012 21:51:24 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):
    > "Jaś Bartłomiej" <j...@i...pl> wrote:
    > [...]
    > Nie, ma to sens.

    ... w szczególnych sytuacjach.

    > Ale te już go raczej nie mają...

    Tu się zgodzę.

    > Praca ze zdjęciami ma sens na CRT: płaskich, 21" w górę,
    > potrafiących dać rozdzielczość 2048 ze stabilnym odświeżaniem (żeby
    > pracować na rozdzielczości dokładnie połowę niższej!).

    ... i sprawnych :)
    CRT - te duuże, są już leciwe i zużyte jak diabli... Nikt tych potworów nie
    kupował by zdobiły tylko biurka, były używane tak długo jak tylko to możliwe
    - czyli do momentu gdy już parametry im siadły albo gdy zakupiono coś dużo
    lepszego. Znajomy używał takich poleasingowych CRT - geometria już taka
    sobie, kolory średniawe, a po jakimś czasie było BZZT i koniec monitora
    (niby można było oddać do serwisu, ale kosztowałoby to tyle co monitor ;)

    > Wcześniej trzeba jeszcze wykonać trochę magicznych sztuczek
    > z kontrolą maski, ustawianiem, kontrolą, na którym odświeżaniu
    > zniekształcenia są najmniejsze (!, mordęga!), ustawianiem Purity w
    > narożnikach, Konwergencji, Geometrii, Temperatury (też mordęga), etc.,

    ... i korygowanie tego na bieżąco gdy co chwila się rozjeżdża :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2012-05-18 23:46:29
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote:

    [...]
    > ... i korygowanie tego na bieżąco gdy co chwila się rozjeżdża :)

    Oj, tak tak... Monitorów CRT używał wyłącznie zakon
    trapistów-męczenników, pierwsze gry telewizyjne służyły do torturowania
    więźniów, a brzytew... Tym narzędziem mężczyźni zadawali rany cięte
    swoim kobietom. Esta! esta! Samiec - twój wróg! Sekcja specjalna -
    zawsze lojalna!

    Ech, ci młodzi... ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 20. Data: 2012-05-21 15:46:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2012 23:46:29 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):
> [...]
    > trapistów-męczenników, pierwsze gry telewizyjne służyły do torturowania
    > więźniów, a brzytew... Tym narzędziem mężczyźni zadawali rany cięte

    Dużych monitorów CRT używali profesjonaliści (i to tacy bogaci), w czasach
    gdy te monitory były świeżutkie, młode i doskonale trzymały parametry. Nie
    bez powodu potem je wywalili i nie bez powodu są teraz dostępne w śmiesznych
    cenach...
    Ja też jestem zdania, że dużo fajniej by mi się jeździło świeżo
    wyprodukowanym Peugeotem 305 niż nowiutkim renault megane. Co z tego, skoro
    ostatniego 305 wyprodukowano w 1988 :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944