  • 31. Data: 2014-01-02 02:55:43
    Temat: Re: czujnik temperatury
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Proponuje skontaktowac sie z Omega.

    A.L.

  • 32. Data: 2014-01-02 07:53:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 01:22:51 UTC+1 użytkownik a...@p...pl napisał:

    > (watkotworca)
    >

    > kiedys slyszalem, ze w Rosji jest zimno wtedy, gdy mroz jest
    >
    > silniejszy niz wodka
    >

    > a te -30 t czujnik na dwor a nie do mieszkania!!!!!
    >

    > BTW: to chlew zrobiliscie z mojego postu
    >

    > A dlaczego sie rzuciliscie na mnie, na te 0,1 stopnia C ???? Niech
    >
    > bedzie 0,5 stopnia ale prawdziwe.
    >

    > Mam jakas czujke pogodowa i mna niby 0,1 stopnia na wyswietlaczu, ale
    >
    > z doswiadczen wynika, to +/- 1 stopien.

    Po kolei:
    Jak juz koledzy tutaj wyjaśnili, dokladnosci jakich oczekujesz są trudne do
    uzyskania.

    Ja ci sugeruję zrobić tak:
    Zakup sobie odpowiedni rodzaj ds1820 lub ds1822.
    Zobacz sobie jakie mają zakresy i dokładności bo sie troche różnią pomiędzy wersjami.
    Wybierz te które ci najbardziej podpasują. Bo z zakresu jaki podałeś to nie da się
    jednoznacznie wybrac który lepszy.

    Kup ich troche więcej i zepnij razem i zacznij mierzyć.
    Przeanalizuj na ile się ich odczyty różnią między sobą nastepnie sobie je skoryguj za
    pomocą jakiejś temperatury odniesienia albo bardzo dokładnego termometru.
    Zmontuj sobie w oparciu o tą korekcję funkcje która ci przemapuje pomiar z czujnika
    na pomiar skorygowany.

    I będziesz miał co chcesz i będziesz wiedział co masz.

    A w praktyce powiem tak:
    Kup pare ds-ów, podepnij pod ten rejestrator i zapomnij. Do domu wystarczy aż za
    dość.

    U mnie czujniki pozwalają wykryć kiedy się w kuchni gotuje.
    http://imgur.com/SSvT2e7
    Tu widać kiedy była grzana woda na herbate.

    pokoj6 i pokoj3 wiszą luzem pod sufitem jakieś 20cm od siebie i jakieś 4 metry od
    kuchenki.
    Pokoj2 to inny pokoj z duzymi drzwiami do kuchni nigdy nie zamykanymi. Jakieś 8metrów
    od kuchenki.

    Po co wieksza dokładność?

    Pokoj8 i pokoj9 to czujniki o większym zakresie pomiarowym ale mniejszej dokładności.
    Niestety nie pamietam które są które.

  • 33. Data: 2014-01-02 09:38:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Jan 2014 22:53:10 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Pokoj2 to inny pokoj z duzymi drzwiami do kuchni nigdy nie
    zamykanymi. Jaki=
    > eś 8metrów od kuchenki.

    Widzę, że kolega w iglo mieszka :)

    --
    Marek

  • 34. Data: 2014-01-02 10:05:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 09:38:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > zamykanymi. Jaki=

    > Widzę, że kolega w iglo mieszka :)

    To jest security by obscurity :)
    A tak naprawde to jak zestawiałem całośc to nie miałem pod ręką notatki który czujnik
    jest który i tak narazie zostało.
    Ale plan jest taki aby pozmieniac im nazwy na sensowniejsze.

  • 35. Data: 2014-01-02 12:29:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 01.01.2014 23:44, John Smith wrote:

    > Równie dobrze może się nie męczyć, dać czujnik +-2°C a do wyniku dodać
    > szum o rozkładzie normalnym

    I zrobisz to mniej męcząc się niż biorąc DS18B20?
    I bez przesady - 2°C rozdzielczości? Rzeczony dallas pozwala
    zaobserwować cykle pracy lodówki w pomieszczeniu - był blisko niej
    -fakt, ale zmiany były na poziomie 0.1°C i widać to na wykresie.
    Oczywiście mówienie, że mam w pomieszczeniu np. 21,50°C jak sam
    zauważyłeś jest śmieszne i to nie tylko z tym czujnikiem.
    Producent coś tam mówi o dokładności +/- 0.5°C - mnie to wystarcza.

    --
    Mirek.

  • 36. Data: 2014-01-02 22:45:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <a...@p...pl>

    > A dlaczego sie rzuciliscie na mnie, na te 0,1 stopnia C ???? Niech
    > bedzie 0,5 stopnia ale prawdziwe.
    >
    > Mam jakas czujke pogodowa i mna niby 0,1 stopnia na wyswietlaczu, ale
    > z doswiadczen wynika, to +/- 1 stopien.

    To przecież DS18B20 ma 0,5 stopnia. Poza tym jakieś (chyba wcześniejsze)
    dają powtarzalną rozdzielczość 0,1 czyli da się skorygować pod to.

  • 37. Data: 2014-01-02 22:49:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl>

    > "Marek"
    >
    > A jak temperatura rzeczywista wzrośnie o 0,1°C to o ile może
    > wzrosnąć/spaść temp. wskazywana na takim tanim termometrze? Czy to nie
    > jest parapetr liniowość?

    Zależy od technologii. Jest taki jeden czujnik Dallasa 1wire, ale nie
    pamiętam który.