  • 1. Data: 2011-05-11 05:06:36
    Temat: czujnik dymu/czadu
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    Prosze o polecenie mi jaki czujnik czadu/dymu kupic.
    Czujnik potrzebny jest do mieszkania w ktorym w kuchni stoi piec
    mniej wiecej taki jak ten :
    http://img.bazarek.pl/219680/14418/1953270/122458699
    44d2d84b9dee3b.jpg

    Zdecydowalem sie na zakup czujnika z 2ch wzgledów.
    1.Raz zdazylo mi sie ze piec po rozpaleniu nie ciagnal powietrza (dymu) do
    komina tylko wszystkimi szczelinami dym wydobywal sie do pomieszczenia (
    kuchni w tym przypadku )
    Po 2-3 min od rozpalenia juz bylo OK ( ale kuchnia byla troche zadymiona )
    2. Małe dziecko w domu i wolalbym miec jakies zabezpieczenie w razie
    pojawienia sie dumy/czadu w mieszkaniu.

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2011-05-11 05:17:45
    Temat: Re: czujnik dymu/czadu
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    W kuchni stoi równiez kuchenka z butlą gazową.
    Moze od razu jakis czujnik dymu/czadu i gazu ?
    Czy taki czujnik bedzie ok ?
    http://allegro.pl/markowy-czujnik-gazu-czadu-2w1-lpg
    -lng-kurier-i1591481851.html

  • 3. Data: 2011-05-11 08:58:10
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kuchni w tym przypadku )
    > Po 2-3 min od rozpalenia juz bylo OK ( ale kuchnia byla troche zadymiona )

    Dym nie musi oznaczać czad. Jeżeli był dostęp powietrza,
    to czadu bym się nie spodziewał.
    Swoją drogą czujniki to dobry pomysł niezależnie czy dymi
    kuchenka czy nie.
    Każdy sklepowy powinien być dobry.
    Artur(m)

  • 4. Data: 2011-05-11 11:06:59
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > to czadu bym się nie spodziewał.
    > Swoją drogą czujniki to dobry pomysł niezależnie czy dymi

    Kiedys zrobilem sobie sam takie cos (projek z EdW albo EP) - na komperatorach.
    Nie wiem jak te sklepowe ale oczekiwalbym jakis uP w srodku na dzisiejsze czasy
    i to uP z programem zdolnym przetwozyc dodatkowe aspekty. Normalny czujnik na
    wzmacniaczu operacyjnym sie po jakims czasie rozkalibruje - chyba.

    Pytanie - przez czujnik musi przeplywac powietrze i jest on ogrzewany.
    Powietrze = mieszanina gazow + KURZU oraz cholernych areozoli. Jaki syf osadza
    sie w kuchni to kazdy wie. W kuchni palonej weglem (co to za kuchania jezu)
    albo gazem ziemnym jeszcze bardziej (kiedys myslalem ze jak ktos ma plyte
    elektryczna to bedzie po syfie - nie prawda bo areozole ze smazonych rzeczy tez
    wystepuja, niestety).

    Smolista, lepka, syfiasta maz zaklei czujnik - kwestia czasu (mysle ze 2
    miesiace juz wystarczy do dziela zniszczenia).

    Jak sie zachowa taki czujnik? Temeratura tez jest rozna - czy ma to jakas
    kompensacje?

    Dlaczego pisze? W jakims magazynie widzialem projekt czujnika CO z
    wykorzystaniem uP ktory mial kalibrowac swoja czulosc w stosunku do temperatury
    itd. A co zrobi czujnik jak syf oblepi caly element wlasciwego czujnika (tego z
    siateczka co tam reaguje na katalityczne spalanie CO na powierzchni sensora)?

    Pytanie jest - ktos zna odpowiedz? Wiecie, kupi se taki jeden z drugim czujnik,
    zawiesi i mysli ze jest bezpieczny. A po miesiacu to cos moze juz miec 2x
    gorsza czulosc a po roku dzialania tylko glupkowato swiecic LEDem - bez szans
    na wykrycie zagrozenia.

  • 5. Data: 2011-05-11 16:17:28
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > juz miec 2x gorsza czulosc a po roku dzialania tylko glupkowato swiecic
    > LEDem - bez szans na wykrycie zagrozenia.

    Jak będzie narażony na tłuszcze z frytek to może tak być.
    W czystym i suchym pomieszczeniu raczej powinien działać bezproblemowo.
    Zwłaszcza że czujniki CO powinno się wieszać tam, gdzie najdłużej
    przebywamy, najlepiej sypialnia.
    Ja powiesiłem w łazience najdalej po przeciwnej stronie piecyka gazoweko.
    Ale kupiłem model z wyświetlaczem LCD. No i na nim mogę zaobserwować że
    jednak działa. Bo jak czasami są jakieś skoki ciśnienia i niesprzyjające
    wiatry to widać na nim wykryte niewielkie rzędu 10-20ppm zawartości CO.
    Alarmuje przy 30ppm utrzymującym się przez pół godziny zdaje się. Jak więcej
    to dużo szybciej. Czujnik firmy KIDDIE.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-05-11 16:40:31
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    > miec 2x gorsza czulosc a po roku dzialania tylko glupkowato swiecic
    > LEDem - bez szans na wykrycie zagrozenia.

    hmmm... u mnie w firmie - jak twierdzi serwisant, czujnik dymu jest
    zbudowany w ten sposób,
    że pomiędzy elementami wchłaniającymi powietrze - dym, znajdują się elementy
    optyczne, które
    w przypadku przerwania ciągu światła odpala alarm. W zwiazku z tym, jeśli
    wszystkie lementy "zostaną zasyfione kurzem, olejem itp" to włączy się
    sygnał.. Wystarczy czyszczenie raz na 2-3 miesiące i jest O.K.
    pozdr.
    gr

  • 7. Data: 2011-05-11 17:26:57
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > hmmm... u mnie w firmie - jak twierdzi serwisant, czujnik dymu jest
    > zbudowany w ten sposób,

    tak, widzialem takie rozwiazania tj jakis LED IR swieci sobie do "labiryntu" z
    plastiku i odpowiedni czujnik wylapuje swiatlo rozproszone na drugim koncu tego
    "tunelu" z zalamaniami. Dym przez dyfuzje do tego labiryntu zmniejsza
    rozproszenie (a moze paradoksalnie zwieksza ilosc swiatla docierajacego do
    odbiornika?) i wlacza alarm.

    Pisze bardziej o czujniku czadu, lpg, cng pracujacego non stop w "przeciagu"
    (bo on sie grzeje by dzialac no i wtedy tez jakis "cug" wytwarza).

    Przejedz palcem po szafkach kuchennych, najlepiej u gory. To samo bedzie na
    bebechach czujnika czyli delikatnych krzemowych plytkach :/

  • 8. Data: 2011-05-12 06:30:12
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 11 May 2011 07:06:36 +0200, "yoytek" <y...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Po 2-3 min od rozpalenia juz bylo OK ( ale kuchnia byla troche zadymiona )
    >2. Małe dziecko w domu i wolalbym miec jakies zabezpieczenie w razie

    ja bym sie wyprowadzi....piec i butla z gazem i male dziecko....

    Idz na konsultacje do Strazy Pozarnej - tam sa specjalisci.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2011-05-12 12:47:49
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Przejedz palcem po szafkach kuchennych, najlepiej u gory. To samo bedzie
    > na bebechach czujnika czyli delikatnych krzemowych plytkach :/

    Ja mam czujnik dymu od 4 lat "sprawdza się" co jakiś czas,
    przy smażeniu naleśników. Wystarczy jeden lekko przysmażyć (przypalić),
    i o tym wiedzą nawet sąsiedzi:).

    Artur(m)