  • 11. Data: 2009-01-25 11:29:39
    Temat: Re: częstotliwościomierz
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:glh0b3$fj5$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Może znajdziesz staruszka MAXCOM MX-480 z drugiej ręki. Osiąga 10MHz.
    > Podpięty pod generator kwarcowy 9MHz pokazał z dokładnością która mnie
    > zaskoczyła, wszelkie pośrednie wartości pokazywał bardzo dokładnie jak na
    > swoją cenę.
    >
    > Przyznaje jednak że to zabytek.

    Mam MX-620 - mierniczek rewelacja, częstotliwośc do 20MHz.
    A ze zabytek...

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2009-01-25 12:13:19
    Od: szod <b...@a...pl>

    Atlantis napisał:

    > Raczej poniżej 100 zł. ;)

    Ja kiedyś miałem robić sobie miernik częstotliwości, ale stwierdziłem że nie
    ma sensu i kupiłem gotowy moduł firmy MJM. Sprzedają to też na Allegro:

    http://www.allegro.pl/item534374889_miernik_czestotl
    iwosci_licznik_mc66.html

    Tylko ten model jest nieco inny bo ja miałem MC56. Do tego dodatkowy
    przedwzmacniacz z presklaerem tej samej firmy. Dorobiłem tylko sobie
    obudowę i zasilacz. I jest całkiem, całkiem mierniczek do 1GHz. Tyle że
    kupowałem to dość dawno temu i zdaje mi się że tańsze było... Ale oni mają
    też tańszy moduł miernika np.

    http://www.allegro.pl/item534371159_miernik_czestotl
    iwosci_mc31.html

    I żeby nie było - nie mam nic wspólnego z tą firmą, po prostu podaję jedną z
    możliwości.

    --
    pozdrawiam
    szod

  • 13. Data: 2009-01-25 13:26:57
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szod" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    iwosci_mc31.html

    > I żeby nie było - nie mam nic wspólnego z tą firmą, po prostu podaję jedną
    [...]

    I dokonałeś bardzo słusznego wyboru - IMHO ;-) Mierniki, zwłaszcza MC31
    swobodnie mieszczą się w podanym przedziale cenowym. A ich parametry
    użytkowe zasługują na uznanie.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 14. Data: 2009-01-25 16:33:33
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    > Przeglądam na allegro oferty i z tego co widzę, to w przypadku tanich
    > multimetrów z funkcją mierzenia częstotliwości nie można liczyć na
    > więcej niż kilkaset kHz. Jest szansa niedrogo dostać coś pozwalającego
    > dojść przynajmniej do 10 MHz?

    Witam !

    Nowy Elektronik z Elblaga ma w ofercie kit NE-333-k .
    Częstościomierz od 1Hz do 50MHz z wyświetlaczem LCD 16xx za 65 zł.
    Trzeba to tylko zlutować i w zasadzie miernik gotowy.
    Pzdr

  • 15. Data: 2009-01-25 16:44:07
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Nowy Elektronik z Elblaga ma w ofercie kit NE-333-k .
    > Częstościomierz od 1Hz do 50MHz z wyświetlaczem LCD 16xx za 65 zł.
    > Trzeba to tylko zlutować i w zasadzie miernik gotowy.
    > Pzdr
    W takim razie jeszcze w firmie NordElektronik:
    http://www.nordelektronik.com/index.php?uklad=188

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 16. Data: 2009-01-25 18:15:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Sylwester Łazar pisze:
    > W takim razie jeszcze w firmie NordElektronik:
    > http://www.nordelektronik.com/index.php?uklad=188

    No ale to są tylko wskaźniki a nie mierniki. Nawet zabawiając sie w
    wzorcowanie z jakimś dobrym wzorcem lub innym lepszym miernikiem - nikt
    nie zagwarantuje że za dwa dni dokładność będzie nadal w sensownej
    normie. Jeśli takie coś wystarczy - to nie problem przecież zmajstrować
    na zwyklym ttl dzielnik wejściowy a dalszy pomiar na timerze sprzętowym
    w uP typu atmega/attiny + wyświetlacz lcd 16x2.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2009-01-25 18:32:46
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > na zwyklym ttl dzielnik wejściowy a dalszy pomiar na timerze sprzętowym
    > w uP typu atmega/attiny + wyświetlacz lcd 16x2.
    Wskaźnik od miernika różni się dokładnością pomiaru.
    Ja myślę, że klasa miernika < 5% to w zasadzie już wskaźnik.
    Jeśli chodzi o stabilność pomiaru, to nie jeat tak źle.
    Nie sądzę, aby ktoś zaprojektował tu wzorzec gorszy od rezonatora
    kwarcowego.
    Jeżeli kondensatory są stałe - bez trymera np. NPO, to stabilność
    zamkniętego w obudowie urządzenia po wygrzaniu np. 1h,
    może być całkiem znośna. Jeśli nie można podgrzać ten kwarc nieco jakimś
    BD285 sterowanym np. DS18B20.
    Tutaj jest znacznie więcej starszych doświadczeniem kolegów, którzy temat
    juz opanowali.
    Można też wymienić kwarc na generator stabilizowany.
    To rozwiązanie jednak, obawiam się, przekroczyło w tym momencie ZAŁOŻENIE.:
    wkład 100 zł.
    Wszystko zależy od tego, czego oczekujemy.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 18. Data: 2009-01-25 20:06:00
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Sylwester Łazar wrote:

    > W takim razie jeszcze w firmie NordElektronik:
    > http://www.nordelektronik.com/index.php?uklad=188

    Tylko uwaga, bo niektóre zestawy mają tak naprawdę tylko wejście TTL.
    Brak im interfejsu wejściowego, pozwalajacego na pomiar innych poziomów
    - od miliwoltów do kilkunastu. To czasem jest bardzo ważne. Jak jest
    płytka preskalera, to na ogół jest też interfejs wejściowy. Przynajmniej
    w wyrobach MJM.
    Maciek