  • 1. Data: 2009-01-24 22:08:11
    Temat: częstotliwościomierz
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przeglądam na allegro oferty i z tego co widzę, to w przypadku tanich
    multimetrów z funkcją mierzenia częstotliwości nie można liczyć na
    więcej niż kilkaset kHz. Jest szansa niedrogo dostać coś pozwalającego
    dojść przynajmniej do 10 MHz?

  • 2. Data: 2009-01-24 22:14:04
    Temat: Re: częstotliwościomierz
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > multimetrów z funkcją mierzenia częstotliwości nie można liczyć na więcej
    > niż kilkaset kHz. Jest szansa niedrogo dostać coś pozwalającego dojść

    Zalezy co znaczy tani...
    UT60G unita mierzy do 60MHz - ale ma malo zer...( mierzylem ok. 30MHz i
    dzialal... kupowalem w omako poltorej roku temu, cena 120 lub 130zl.)

    K.

  • 3. Data: 2009-01-24 22:17:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Zalezy co znaczy tani...

    Raczej poniżej 100 zł. ;)

    > UT60G unita mierzy do 60MHz - ale ma malo zer...( mierzylem ok. 30MHz i
    > dzialal... kupowalem w omako poltorej roku temu, cena 120 lub 130zl.)

    Na Allegro droższy obecnie, poza tym aż tak potężna funkcjonalność nie
    jest mi potrzebna.

  • 4. Data: 2009-01-24 23:15:59
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):

    > Raczej poniżej 100 zł. ;)

    > Na Allegro droższy obecnie, poza tym aż tak potężna funkcjonalność nie
    > jest mi potrzebna.
    Zrób sobie dzielnik przez 10/100/1000*
    * niepotrzebne skreślić.

  • 5. Data: 2009-01-24 23:21:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > multimetrów z funkcją mierzenia częstotliwości nie można liczyć na
    > więcej niż kilkaset kHz. Jest szansa niedrogo dostać coś pozwalającego
    Ja posiadam Kyoritsu KEW 1012 (występujący też pod marką KEWTECH). Ponoć
    mierzy do 10MHz, ale szczerze mówiąc nie testowałem jego zakresu ;)...
    generalnie - jestem zadowolony z niego, ale kosztuje ponad 100zł :(...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-01-25 06:18:25
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Atlantis wrote:
    > Jest szansa niedrogo dostać coś pozwalającego
    > dojść przynajmniej do 10 MHz?

    Może znajdziesz staruszka MAXCOM MX-480 z drugiej ręki. Osiąga 10MHz.
    Podpięty pod generator kwarcowy 9MHz pokazał z dokładnością która mnie
    zaskoczyła, wszelkie pośrednie wartości pokazywał bardzo dokładnie jak
    na swoją cenę.

    Przyznaje jednak że to zabytek.

  • 7. Data: 2009-01-25 08:17:26
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Witam!
    Jeśli chodzi o cenę to będzie problem znaleźć cos poniżej 100 zł.
    W związku z powyższym należy rozważyć takie kroki:
    1) Dobudować dzielnik. np. mikrokontroler z pętla liczącą i zmieniającą
    wyjście portu.
    2) Zbudować samemu taki miernik. Może być na takim samym mK + wyświetlacz +
    źródło odniesienia.
    Jeśli dokładność rezonatora wystarczy -to monolityczny generator.
    Dla wyższych częstotliwości pomiarowych liczy się liczbę zmian sygnału w
    określonym czasie odmierzanym przez timer.

    Problem programu jest mało skomplikowany. Zresztą z pewnością jest dostępny
    w notach aplikacyjnych Microchip. Atmel itp., lub w źródłach
    Kiedyś w średniej szkole robiłem sobie podobny miernik z TTLi. Chyba z 20
    układów było i robienie płytki ołówkiem po nocy :-)
    Teraz jest to tak proste (relatywnie), że w zasadzie nie ma sensu się
    zastanawiać tylko zakasać rękawy :-)

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 8. Data: 2009-01-25 08:29:12
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > multimetrów z funkcją mierzenia częstotliwości nie można liczyć na więcej
    > niż kilkaset kHz. Jest szansa niedrogo dostać coś pozwalającego dojść

    A zbudowałbyś sobie sam:
    http://www.qsl.net/yo5ofh/pic/frequency_meter_with_p
    ic_16.htm
    programator na kilku opornikach.
    Dodatkowo w sieci są rozszerzenia do 8 cyfr i chyba 80 MHz.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2009-01-25 09:54:07
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    ic_16.htm
    > programator na kilku opornikach.
    > Dodatkowo w sieci są rozszerzenia do 8 cyfr i chyba 80 MHz.

    ; FREQUENCY COUNTER
    ; Model : WTCNT
    ; Author : Terry J. Weeder
    ; Date : November 18, 1993
    ; Version: 1.0
    ;
    ; WWW.WEEDTECH.COM
    ;
    ; Ported to 16f84 by
    ; Peter Cousens
    ; October 1998

    I dobra szkoła pisania programu z komentarzami.
    Może nie idealna, ale jak widzę czasem młodych "informatyków", którzy po
    godzinnej pracy nad programem,
    dumnie ją prezentując, zupełnie pozbawiają go jakichkolwiek komentarzy, to
    nie wiem czy już wyjść,
    czy czekać na cud w postaci POPRAWNIE działającego programu.
    Podobno teraz komentarzem są nazwy zmiennych i procedur.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 10. Data: 2009-01-25 10:37:12
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > ; WWW.WEEDTECH.COM
    Teraz firma oferuje coś takiego:
    http://www.weedtech.com/frequency.html
    Teraz chyba ma to interfejs RS232, zamiast wyświetlacza.
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB