  • Data: 2021-12-21 20:23:01
    Temat: Re: częstotliwość sieci a wykrywanie przestępstw
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-12-21 o 15:28, J.F pisze:

    > Ciekawe
    > https://youtu.be/2Vrhk5OjBP8?t=446
    >
    > po zamknieciu klucza:
    > -prad w drugim biegunie baterii zaczyna narastac ... czyzby jakas
    > kombinacja dlugosci/indukcyjnosci i pojemnosci przewodow?
    > skad ten narost?
    >
    > -prad w "zdalnym" rezystorze od razu sie ustala na ~0.2mA.
    > czyzby pojemnosc miedzy drutami? A moze sprzezenie indukcyjne?
    Tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19
    752030#19752030
    masz wyjaśnienie i symulację, dla nieklikających zacytuję kolegę
    "Widać, że od razu prąd płynie przez żarówkę, ale jest on za mały żeby
    zaczęła się świecić. Jak fala elektromagnetyczna dojdzie do końca linii
    długiej to zaczyna wracać i dalej zwiększa się prąd płynący przez żarówkę."

    --
    Janusz