  • 1. Data: 2011-06-17 17:56:05
    Temat: cynowanie ochronne
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czesc
    Zamowilem plytke z opcja cynowania chemicznego. Przyszla i warstwa
    cyny byla jak to cyna, w kazdym razie dosc jednolity kolor mila, ale
    nie blyszczala.
    Plytka byla troche zakurzona wiec postanowilem ja umyc w zwyklej
    wodzie z kranu bez uzycia detergentow bo nie bylo takiej potrzeby.
    Po umycie wytarlem ja. Pare dni pozniej zobaczylem ze ta warstwa cyny
    na sciezkach zrobila sie strasznie szara i ma takie plamy,
    przebarwienia i dosc ciezko sie lutuje.
    Powiedzie mi co z tym zrobic, co sie stalo.Cyna sie nie za bardzo
    utlenia, zreszta nie pierwszy raz to robilem i nie spotkalem sie z
    tym.

    CZy mozna to jakos uratowac. Boje sie u+ywac pamieru sciernego bo
    sciezki sa dosc cienkie.

  • 2. Data: 2011-06-17 22:20:07
    Temat: Re: cynowanie ochronne
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    CZy mozna to jakos uratowac. Boje sie u+ywac pamieru sciernego bo
    sciezki sa dosc cienkie.

    Zamiast papieru można użyć pasty polerskiej albo chemicznie. Nałożona
    warstwa niklu nieco trudniej się lutuje, ale nie tworzy takich problemów.
    Poza tym znakomicie wzmacnia powierzchnię ścieżki. Nałożenie warstwy złotej
    ma wszystkie zalety i łatwo się lutuje.

  • 3. Data: 2011-06-18 08:59:01
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A chemicznie to jak i czym?