  • Data: 2010-05-13 17:45:18
    Temat: Re: (cross)Lampa studyjna zasilana przetwornicą 12/220V
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W gazetkach pojawiają się czasem te przetwornice z wtyczką
    > zapalniczki i kiedyś trochę sobie nad nimi teoretyzowałem...

    Wszystko jest OK!
    Do pewnej mocy można używać gniazda zapalniczki
    i instrukcje jasno to piszą. Generalnie powinno to być max 300W.

    Wszystko co powyżej jest zasilane z krokodylków
    podłaczanych bezpośrednio do akumulatora.

    No i tu dochodzimy do sedna problemu...

    Można mieć samochód cały czas na pierdzącym silniku
    ale nie zawsze jest to sensowne a nigdy miłe...

    Dlatego sugeruje oddzielny akumulator.
    Jest to tym lepsze, że np. nie wjedziesz w miejsce
    gdzie chcesz robić zdjęcia bo np. się nie da albo jest zakaz,
    który jest egzekwowany z cała mocą.

    Jest wtedy rozwiązanie tańsze
    tj. akku + przetwornica
    lub droższe (drogie)
    tj. przenośny power do lamp z któregoś uznanego systemu.
    np: http://www.pstryk.pl/details:8507/bowens+travel+pak
    ładuje do 1500Ws a ilość błysków przy 200Ws to 700.
    Ale fotografując poza studiem lepsze jest światło stałe.

    Zastanów się również nad takimi wynalazkami
    bo wbrew pozorom znacznie przyspieszają pracę
    w terenie a pamiętaj, że światło modelujące
    zabiera bardzo dużo mocy akumulatora.
    http://www.eltec.alpha.pl/produkt.php?id=1798
    Są do tego żarówki energooszczędne 200W
    dające światło odpowiadające żarówce 800W...
    Co światło stałe to światło stałe...

    Pzdr
    KK