eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect.... › Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Date: Tue, 09 Jun 2015 12:26:26 +0200
    <mk6q02$1hh$1@usenet.news.interia.pl> <mk8ctb$bio$1@node2.news.atman.pl>
    <mk9r63$apv$1@usenet.news.interia.pl> <mka0e4$thf$1@node2.news.atman.pl>
    <556c1f92$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkhqff$i4d$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <556d76c8$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <55726ecc$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkvkr4$g1o$1@usenet.news.interia.pl> <ml4v3b$hag$1@node2.news.atman.pl>
    <55768e8d$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-06-09 o 08:58, Maciek pisze:

    > Kineskopy do warsztatów docierały na dużych styropianowych paletach,
    > układane bokiem na przemian ekran, szyjka, żeby jak najmniej miejsca
    > zajmowały. Na palecie były chyba łącznie 4 rzędy baniek. Ilości nie
    > pamiętam. Od góry przykryte kolejną paletą i kolejne kineskopy. Nie było
    > kartonów, czy innych opakowań indywidualnych. Szyjki, cokoły bez żadnych
    > dodatkowych osłon.
    >
    > Nie przejmuj się - ja jechałem 100 km pociągiem z 20 calowym kineskopem
    > czarno białym na kolanach. Wszystkie miejsca zajęte i nikt nie miał
> [...]

    Ja kineskopów nie woziłem. Natomiast wiozłem pociągiem kolbę ksenonową
    do projektora kinowego. To takie coś, jak palnik ksenonowy we
    współczesnych samochodach, tyle, że moc nominalna 2,6kW i wielkości
    2-litrowej butelki. Ponadto, kineskopy implodowały, natomiast kolba
    eksplodowała.
    Standardowe wyposażenie kabiny projekcyjnej to gruby skórzany fartuch,
    skórzane rękawice i osłona na głowę.
    Zanim pojechałem do Krakowa po odbiór kolby, to zostałem przeszkolony,
    że opakowanie należy delikatnie trzymać, nie kichać, itd.
    W Krakowie w magazynie facet przyniósł kolbę, śmiałym ruchem prawie
    rzucił ją na ladę. Przywiozłem ją pociągiem, ale konduktora nie pytałem
    o zgodę ;)

    Raz taka bestia wybuchła w projektorze (AP-62x OIDP). Kolba w
    projektorze od strony "dupy" projektora ma zwierciadło główne, wielkości
    sporego talerza obiadowego i max. grubości szkła blisko 2 cm. Od strony
    obiektywu jest małe przeciwzwierciadło, też grube. Po wybuchu trzeba
    było wszystko odkurzyć - oba zwierciadła potłuczone w drobny mak.
    Jeszcze wyjaśnienie: zdarzało się, że komuś przy montażu zwierciadło
    małe czy duże wypadło na posadzkę betonową - nie słyszałem, aby się stłukło.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam