eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Date: Wed, 03 Jun 2015 06:33:33 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....

    Użytkownik Gof napisał:

    > Jak to działa?

    Na tle skali w godzinach jest kapilara z rtęcią. Podobnie jak w
    termometrze. Widziałem tylko jeden taki licznik - ten mój, więc nie wiem
    czy wszystkie konstrukcje są identyczne i czy mój nie był "kręcony"
    przez Ruskiego. U mnie rtęć dochodziła do 400 godzin z obu stron i te
    godziny były wskazywane przez przerwę między rtęcią. Przerwa wraz ze
    zużyciem przesuwała się. Musiały zachodzić jakieś reakcje chemiczne
    (elektrochemiczne) przesuwające tę przerwę. Dostanie się do tego
    licznika wymagałoby totalnego wybebeszenia oscyloskopu, czego nigdy nie
    zrobiłem, więc nie znam jego wnętrzności. Zasilany był z 12V stałego -
    prosto z zasilacza.