eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect.... › Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Date: Tue, 02 Jun 2015 11:26:33 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....

    Użytkownik Gof napisał:

    > Ciekawe, kto to zatwierdził i czy nikt za to nie beknął...

    Nie wiem ile masz lat (nie traktuj tego jako ironię) i czy pamietasz
    lata komuny ale tego typu gospodarka potrafiła dać satyrykowi niejeden
    temat do kabaretu.
    Stosowano materiały zastępcze, bo produkcja musi iść, nie ważne z jakim
    efektem. Pamiętam czasy, gdy polskie kineskopy padały jak muchy, bo
    brakowało importowanych składników. Zastępowano je nic nie wartymi
    zamiennikami. W efekcie odpadały plamki luminoforu z ekranu. Katody
    zdychały przed upływem gwarancji. Może ktoś tu wie więcej na ten temat,
    to uściśli moją wypowiedź.
    Wracając do Rosjan, to oni są naprawdę zdolni do różnych idiotyzmów.
    Dostałem kiedyś do naprawy ichni turystyczny telewizorek. Działał na
    220V ale z akumulatora już nie. Blok zasilacza sieciowego zamieniało się
    na wtyk z przewodem od akumulatora. Bułka z masłem. Niestety nie bardzo
    - TV musiał mieć podane na wejście 17V, żeby działał. Taka konstrukcja.
    Na schemacie wyraźnie było napisane dużymi literami "wejście 12V" a obok
    mniejszymi 17V (i tyle dawał zasilacz sieciowy), takimi literami jak
    napięcia na nogach tranzystorów, czy transformatora.
    Zapijaczony Jelcyn niewiele łapał z tego co do niego docierało ale nawet
    on się wkurzył, gdy poznał bliżej zasady kooperacji stojących blisko
    siebie huty i fabryki czołgów. Czołgów nie odbierała armia, bo nie miała
    pieniędzy. Huta nie dostawała złomu, bo cała gospodarka się rozpadała.
    Obaj dyrektorzy uzgodnili specyficzną kooperację - nowiutkie czołgi
    jechały o własnych siłach do huty a stamtąd stal wracała do fabryki
    czołgów :-)