  • 11. Data: 2009-12-15 13:06:52
    Temat: Re: co wybrać NIKON D60 czy Canon 1000D ?
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 15 Gru, 13:12, " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > 75-300 IS

    Ale w tym nie zuwazlem IS wiec chyba nie chodzi o tego z oferty?

  • 12. Data: 2009-12-15 13:32:38
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > A jeżeli taki zestaw:
    > http://www.allegro.pl/item849190370_canon_1000d_18_5
    5_75_300_4gb_torba.html

    > co czy obiektyw ze stabilizacją 75-300 jest wart dodatkowe 1100pln?
    > Dzięki za opinie i linki :) (inne sugestie?)

    Z budżetowych Canonów tylko 70-300IS USM - reszta to optyczna masakra.

    Jak wchodzi w grę budżet to kupuj 1000D w dual kicie tj. 18-55 IS oraz 55-250 IS.
    Z Nikona mogę polecić (bo miałem) szkła 18-105VR i 35/1.8
    Pierwsze to uniwersalny, w miarę przyzwoity zoom ze stabilizatorem, drugie super
    stałka, dzięki której nie będziesz musiał dźwigać lampy.
    Aparat (Canon czy Nikon czy inne Sony) bierz najtańszy.

    Jedno jest pewne: NIE KUPUJ obiektywu bez stabilizacji (a taki jest w aukcji)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 13. Data: 2009-12-15 14:12:33
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    slaweks <s...@s...cz> napisał(a):

    > Ale w tym nie zuwazlem IS wiec chyba nie chodzi o tego z oferty?

    tak w tej ofercie nie było z IS, moje pytanie co byście poradzili. W sumie
    lubię ptaki fotografować, i zamierzam brać aparat ze sobą na rower i przed
    siebie. Nie jestem bardzo zmuszony do oszczędności i prezent pod choinkę chcę
    sobie sprawić :)

  • 14. Data: 2009-12-15 14:15:26
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gietrzy <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Aparat (Canon czy Nikon czy inne Sony) bierz najtańszy.
    >
    > Jedno jest pewne: NIE KUPUJ obiektywu bez stabilizacji (a taki jest w aukcji)

    dzięki. Chyba zamiast 55-250 IS jednak bym się kusił na 70-300 IS. Niektórzy
    mówią że do 18-55 nie jest potrzebna stabilizacja... ale tak jak mówisz, wtedy
    będzie bez lampy lepsze zdjęcia pstrykał.
    A jeśli chodzi o szybkość zdjęć różnica między 1000D a 500D ? jest sens?

  • 15. Data: 2009-12-15 16:10:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Agent wrote:
    > D60 + Nikor 18-105 - masz zestaw z świetnym obiektywem jeśli chodzi o
    > stosunek cena/jakość/uniwersalność.

    A moze K-x i dual kit? Szkla przyzwoite, dobrze dzialajaca stabilizacja w
    korpusie, najlepsza z tego zestawienia matryca.

    --
    KILu

  • 16. Data: 2009-12-15 17:17:44
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    gietrzy napisał:
> [...]
    > stałka, dzięki której nie będziesz musiał dźwigać lampy.
    > Aparat (Canon czy Nikon czy inne Sony) bierz najtańszy.

    70-300 VR Nikona też jest chyba lepsze od odpowiednika Canona. IMO
    szklarnia przemawia za Nikonem, korpus za Canonem.

    m.
    --
    Przedwiośnie to okres rozterki w naturze
    i dziwnej roboty psychicznej w człowieku.

  • 17. Data: 2009-12-15 17:29:06
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    s...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > Niektórzy mówią że do 18-55 nie jest potrzebna stabilizacja...

    Oj nie do końca się zgodzę... Różnica jest mocno odczuwalna i w
    kiepskich warunkach oświetleniowych IS nawet w takich ogniskowych często
    ratuje zdjęcie.

    --
    PSYLO

  • 18. Data: 2009-12-16 00:58:33
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 15 Dec 2009 14:15:26 +0000 (UTC), " "
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> [...]
    [..]
    >dzięki. Chyba zamiast 55-250 IS jednak bym się kusił na 70-300 IS.

    70-300IS USM, nie pomyl oznaczeń, 75-300 to już nie to samo :-)
    Ale jest 2x droższy niż 55-250 przy porównywalnej jakości optycznej.

    >Niektórzy
    >mówią że do 18-55 nie jest potrzebna stabilizacja...

    18-55 Canona bez stabilizacji jest dużo gorszy optycznie. Więc nawet
    jak nie potrzebujesz stabilizacji, to lepiej kupić wariant IS. W
    komplecie z body nie jest drogi.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 19. Data: 2009-12-16 13:55:13
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > dzięki. Chyba zamiast 55-250 IS jednak bym się kusił na 70-300 IS.

    Przy jakości i cenie 55-250 IS imho bezzasadne.

    > Niektórzy mówią że do 18-55 nie jest potrzebna stabilizacja...

    Nie słuchaj albo idź do sklepu i porównaj zdjęcia przy 1/10 sekundy dwoch
    obiektywów: z i bez IS.

    > będzie bez lampy lepsze zdjęcia pstrykał.

    Dokładnie, a propos zdjęć bez lampy. Zaraz po zakupie aparatu przestaw kontrast
    na najniższą wartość. Prawie zawsze pomaga a rzadko kiedy przeszkadza a i tak w
    poście jest łatwe do poprawienia.

    > A jeśli chodzi o szybkość zdjęć różnica między 1000D a 500D ? jest sens?

    A o jakiej kwocie za cały zestaw (aparat, szkło, karta, lampa?, torba?) mówimy,
    bo zapomniałem?

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 20. Data: 2009-12-16 16:16:01
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A o jakiej kwocie za cały zestaw (aparat, szkło, karta, lampa?, torba?) mówimy,
    > bo zapomniałem?
    >
    > pozdrawiam,
    > gietrzy

    nie mam zdefiniowanej kwoty, ale myślę między 2,5k a 4k wydać.
    A mógłbyś powiedzieć bo nie skumałem, że 55-250 IS jest niezasadne?