  • 61. Data: 2024-02-25 09:43:02
    Temat: Re: co to za cyrk z wyłączaniem grup ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Feb 2024 21:48:56 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Sugerujesz, że ktoś celowo niszczył Usenet?

    Sugeruję, że ktoś celowo niszczy (udostępnianiem) Usenet(u) *na
    swojej* platformie (np. google ).

    --
    Marek

  • 62. Data: 2024-02-25 11:02:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-02-25 01:47, Arnold Ziffel wrote:

    > Zależy ci na wolności słowa?
    >
    > Mi zależy. Ale my jesteśmy w mniejszości. User chce mieć wygodnie. Co mnie
    > nie dziwi, bo ja też chcę mieć wygodnie, tylko dla mnie wygodnie to nie
    > jest "wpisuję stronkę w przeglądarce i mam" tylko "odpalam wybrany przez
    > siebie i skonfigurowany pod siebie program i mam".

    Dokładnie tak,
    "a wpisuję nczas.com i nie mam, i nie wiem"
    No ja akurat wiem.

    Za wolnością (nie tylko słowa) jest mniejszość.
    Podświadomie czują, że bycie wolnym oznacza tez bycie odpowiedzialnym,
    a po co brać ciężar odpowiedzialności na siebie :-(

    > A wiesz co jest najgorsze? To, że nikomu to nie przeszkadza. Ludzie nawet
    > nie wiedzą, że można inaczej. Że mogą być traktowani jak dorośli, a nie
    > jak dzieci w przedszkolu.
    >
    > I chyba już nawet tego nie chcą.

    i oto chodziło - zostali wytresowani

    > Grupę swego czasu miałem na fejsie. Tzn. kilka grup, ale mówię o jednej
    (...)
    > No to się zarejestrowali. 50 osób z chyba 400. Posiedzieli, popisali, był
    > hype, bo coś nowego, minął tydzień i ruch umarł. Wrócili do fejsa. Bo tak
    > im wygodniej. A to, że ktoś czasem coś usunie... cena wygody.

    Jakże smutne.

    > Dla mnie ta cena (i kilka innych) była nieakceptowalna, dlatego już mnie
    > tam nie ma. Ale oni są nadal i nie wydaje się, żeby im to przeszkadzało.
    > Tzn. jasne, dalej psioczą, ale nic z tym nie robią.

    Dla mnie też by była.

    To mi przypomniało "smutę" rolników, którzy po rozwiazaniu PZPR
    przestali mieć miejsca (komitety powiatowe i wojewódzkie) gdzie mozna
    sie poskarzyć...

    Pozdrawiam

    Włodek

  • 63. Data: 2024-02-25 12:00:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.02.2024 o 21:21, io pisze:

    > Ale jakiej 'każdej dyscyplinie'?

    Netykieta, wątkowanie, specjalny czytnik, konfiguracja/kodowanie,
    cytowanie...czyli sprawy techniczne i jest to główny aspekt, bo chodzi o
    personalizację. Gdzie indziej personalizacja trzymana jest w profilu, do
    którego masz dostęp z każdego kompa, po zalogowaniu i nie ma potrzeby
    czytnika (dlatego GG stał się dla wielu dostępem).

    Na tle wszelakich FB/Forum/tematycznych...nuda tekstowa, brak (kiedyś
    mniej) fachowców w wielu dyscyplinach. Kiedyś byli, potem odeszli a
    teraz garstka. Teraz ma to znamiona "klubu" a kiedyś miało to większy
    wymiar.

    Dla Ciebie widok wątku to oczywistość a dla osób, które nauczone
    "automatu" widzą chaos, to nie do przyjęcia.

    > Są aspekty, które stanowią dla
    > użytkowników pewną barierę, ale ogólnie to tylko forum. Inne fora chyba
    > te same problemy mają, że niepodsycane zanikają.

    Nie, usenet to nie forum. Od lat wielu to myli.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2024-02-25 15:31:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    > w przeglądarce i mam" tylko "odpalam wybrany przez siebie i
    > skonfigurowany pod siebie program i mam".

    Z pewnością nie jest to kwestia "strona vs aplikacja". Ludzie mają
    w telefonach mnóstwo aplikacji, których funkcją jest przedstawianie
    treści dostępnej na konkretnej stronie WWW. Używają masowo i z ochotą,
    bo jest to wygodne daje coś więcej niż oglądanie strony w przeglądarce.
    Tu chodzi o coś zupełnie innego.

    > A wiesz co jest najgorsze? To, że nikomu to nie przeszkadza. Ludzie
    > nawet nie wiedzą, że można inaczej. Że mogą być traktowani jak dorośli,
    > a nie jak dzieci w przedszkolu.

    Nie, to nie jest najgorsze. Najgorsza jest próba zmieszania dwóch rzeczy,
    które mieszają się tak chętnie, jak woda z oliwą. Google Groups same
    w sobie nie są złym narzędziem. Do jednej jestem zapisany od 2005 roku
    i nie mam powodu do narzekania. Usenet też jest dobry. Jednak razem to
    się nie spina.

    > Powiedziałem -- jak wam to przeszkadza, to tu macie forum. Takie zwykłe,
    > na phpbb. Specjalnie dla was / dla nas. Rejestrujecie się, wpisujecie
    > przy rejestracji słowo-klucz, żeby było wiadomo, że jesteście stąd,
    > i tam żaden adminofaszysta nic nam nie usunie.

    Cały czas tak właśnie jest na Google Groups.

    > No to się zarejestrowali. 50 osób z chyba 400. Posiedzieli, popisali,
    > był hype, bo coś nowego, minął tydzień i ruch umarł. Wrócili do fejsa.
    > Bo tak im wygodniej. A to, że ktoś czasem coś usunie... cena wygody.

    Też tak samo. Mało słychać o Google Groups w nieusenetowym kontekscie.
    Cena wygody? To jak w końcu -- Google Groups są szczytem wygody, gdy
    piszę się ba pl.*, a niewygodne w każdym innym przypadku? Trudno mi
    w to uwierzyć. Tu musi o co innego chodzić.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2024-02-25 15:44:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > A jakiś dotarł? Ja go nie widzę, może odbił się od filtrów. Masz msgid?

    ws.com>

    Przed chwilą pobrałem z serwera, całkiem porządnego. Te "filtry" to musi
    być jakaś śliska sprawa. Tu przyznam, że odkąd zaczęła się sprawa z
    guglospamem, przestawiłem swój odbiornik na częstotliwość takich serwerów.
    Po prostu lubię misć dostęp do całości, a treści do czytania wybieram sam,
    z pomocą KF. Cenzura mi nie jest potrzebna. A nie przepraszam, "cenzurują"
    zawsze ONI, my "filtrujemy".

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2024-02-25 18:55:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ws.com>

    Tak, wycięty:

    Feb 21 13:02:37 kvm innd: rejecting[python]
    <17b5df1ee7bbbbf4$76805$105726$6...@n...viperne
    ws.com> 439 Blacklisted From

> [...]
    > treści do czytania wybieram sam, z pomocą KF. Cenzura mi nie jest
    > potrzebna. A nie przepraszam, "cenzurują" zawsze ONI, my "filtrujemy".

    Miałem podobne obiekcje, gdy wprowadzałem te filtry. Dlatego powstały
    grupy chmurka.spam.*, na które jest repostowane wszystko, co złapie się w
    te moje customowe filtry. Dla przejrzystości, właśnie po to, żeby nikt nie
    oskarżył mnie o cenzurowanie Usenetu, ale też po to, żeby móc wyłapywać
    fałszywki.

    Przez chwilę korzystałem z NoCeM-ów generowanych przez inne serwery, ale
    wtedy były fałszywki. Fałszywki wyłapałem, repostnąłem na chmurkę tak,
    żeby były tam, gdzie miały być, i zrezygnowałem z cudzych filtrów. Moje są
    napisane specjalnie tak, żeby było jak najmniej fałszywek (póki co nie
    trafiła się żadna).

    Wspomniany spamowy post wylądował na grupie chmurka.spam.pl.other:

    Osobna sprawa to decyzja, żeby nie filtrować idiotów, a jedynie spam.
    Czyli jak ktoś ma ewidentnie nawalone pod czaszką i wypisuje jakieś
    brednie, ale wypisuje to ręcznie, to niech wypisuje i niech każdy sobie go
    wrzuci do KF-a sam, jak ma ochotę. Ale jak spam przychodzi tonami
    (kilkadziesiąt tysięcy automatycznych postów dziennie), to chcę go
    filtrować, bo inaczej grupa dla wielu osób będzie nieużywalna. A jak mi
    nie ufają (nie powinni ślepo ufać!) to mają chmurka.spam.pl.other dla
    polskich grup (i chmurka.spam.pl.thai dla tajskiego spamu w polskich
    grupach, ale to już na szczęście przeszłość).

    --
    Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,
    A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.

  • 67. Data: 2024-02-25 20:38:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    > się w te moje customowe filtry. Dla przejrzystości, właśnie po to, żeby
    > nikt nie oskarżył mnie o cenzurowanie Usenetu, ale też po to, żeby móc
    [...]
    > Wspomniany spamowy post wylądował na grupie chmurka.spam.pl.other:

    Czyli do oskarżenia o cenzurowanie dochodzi jeszcze zarzut fałszerstwa.
    Nie dość, że wiadomość trafia do zupełnie innej grupy niż chciał nadawca,
    to jeszcze z podrobionym Msg-ID. A że grupa ma nie najpiękniejszą nazwę,
    to dodatkowo coś z naruszeniem jakichś dóbr. Tak, jak ktoś raz zejdzie
    ze ścieżki cnoty na ciernistą drogę występku, dalej może być tylko gorzej.

    > Osobna sprawa to decyzja, żeby nie filtrować idiotów, a jedynie spam.

    Nie ma takiej decyzji. Stara tradycja Usenetu mówi, że korzystanie
    z serwera to przywilej, nie prawo. Admin może uznanemu przez siebie
    za idiotę uniemożliwić pisanie *na swój* serwer. Jeśli tego nie zrobi,
    a idiotyzm zostanie powszechnie uznany za uciążliwy, to serwer zyska
    złą reputację i inni admini po prostu odetną go od Usenetu. To zawsze
    działało.

    > Czyli jak ktoś ma ewidentnie nawalone pod czaszką i wypisuje jakieś
    > brednie, ale wypisuje to ręcznie, to niech wypisuje i niech każdy
    > sobie go wrzuci do KF-a sam, jak ma ochotę.

    A jak cały serwer ma nawalone pod obudową, to inne serwery wrzucają
    go do KF, czyż nie? W grudniu Google dał jasny komunikat. Usenet już
    nas nie interesuje, bo tam jeno spam (nie napisali skąd się on bierze).
    Na pewno nic z tym nie będziemy robić, ale odetniemy się od reszty
    dopiero za dwa miesiące, żeby wam za dobrze nie było. Teraz kończymy,
    daty nie znamy, bo kalendarza nie mamy, miesiąc na niebie, a rok
    w księgach zapisany, a dzień u nas taki jak i u was, za co możecie
    nas w dupę pocałować! Tak jakoś mniej więcej.

    Po co było się męczyć przez te dwa miesiące? Czy nie lepsze było
    natychmiastowe odcięcie od czegoś bez przyszłości, najlepiej
    skoordynowane z innymi adminami? Czy samodzielne wrzucanie do KF
    tylko idiotów ma aż tak wielką wartość, żeby admin się trudził
    z filtrami?

    > Ale jak spam przychodzi tonami (kilkadziesiąt tysięcy automatycznych
    > postów dziennie), to chcę go filtrować, bo inaczej grupa dla wielu
    > osób będzie nieużywalna.

    To jest argument całkiem od czapy. Jeśli spam przychodzi tonami, a nie
    ma możliwości filtrowania (na GG nie ma), to przede wszystkim nie da
    się *pisać*. Nieużywalne narzędzie zostało szybko porzucone przez
    ostatnich nielicznych już (w miarę) normalnych użytkowników, a hołubione
    nadal przez (niektórych) adminów Usenetu.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2024-02-25 20:39:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.02.2024 o 22:32, PiteR pisze:
    > in <news:almarsoft.7626178197372494956@news.icm.edu.pl>

    > Napisałem komentarz, że
    >
    > Stoja murem za polskimi rolnikami ale jakby w piekarni był wybór chleb
    > Teraz Polska i z ukraińskiej maki 50% tańszy to pisowcy kupowaliby
    > tańszy. No i komentarz został oczywiście usuniety :)

    Dziwisz się? 70% rolników głosowało na pis.

    --
    Janusz

  • 69. Data: 2024-02-25 22:28:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jeśli spam przychodzi tonami, a nie
    > ma możliwości filtrowania (na GG nie ma), to przede wszystkim nie da
    > się*pisać*.

    To jak ci nieliczni z GG pisali. To żywi ludzie i potrafili? Rolki w
    muszkach chyba wtarte.

    Robert

  • 70. Data: 2024-02-25 22:44:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na to, że admin nie siedzi na Usenecie, a przynajmniej na tych grupach,
    > które były zaatakowane.

    To chyba ludzie mu donoszą o problemach.

    > Tak, wiem, że serwer nie jest aktywnie zarządzany. Ale pewnie jak się
    > porządnie wyłoży, to będzie wskrzeszony.

    I wtedy przeczyta mojego emaila z prośbą o odblokowanie dostępu po
    zmianie adresu IP, odblokuje a ja jeszcze będę zainteresowany?

    > ICM nie jest komercyjny, tam się
    > nie musi zgadzać wynik w tabelkach.

    Ale cały ICM nie jest komercyjny? Widziałem tego admina w telewizyjnym
    programie popularnonaukowym Astronarium. Było o obliczeniach
    numerycznych obserwacji kosmosu.

    Pisałeś, ale jw.