    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co to za cyrk z wyłączaniem grup ?
    Date: Sun, 25 Feb 2024 15:31:59 +0100

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > User chce mieć wygodnie. Co mnie nie dziwi, bo ja też chcę mieć
    > wygodnie, tylko dla mnie wygodnie to nie jest "wpisuję stronkę
    > w przeglądarce i mam" tylko "odpalam wybrany przez siebie i
    > skonfigurowany pod siebie program i mam".

    Z pewnością nie jest to kwestia "strona vs aplikacja". Ludzie mają
    w telefonach mnóstwo aplikacji, których funkcją jest przedstawianie
    treści dostępnej na konkretnej stronie WWW. Używają masowo i z ochotą,
    bo jest to wygodne daje coś więcej niż oglądanie strony w przeglądarce.
    Tu chodzi o coś zupełnie innego.

    > A wiesz co jest najgorsze? To, że nikomu to nie przeszkadza. Ludzie
    > nawet nie wiedzą, że można inaczej. Że mogą być traktowani jak dorośli,
    > a nie jak dzieci w przedszkolu.

    Nie, to nie jest najgorsze. Najgorsza jest próba zmieszania dwóch rzeczy,
    które mieszają się tak chętnie, jak woda z oliwą. Google Groups same
    w sobie nie są złym narzędziem. Do jednej jestem zapisany od 2005 roku
    i nie mam powodu do narzekania. Usenet też jest dobry. Jednak razem to
    się nie spina.

    > Powiedziałem -- jak wam to przeszkadza, to tu macie forum. Takie zwykłe,
    > na phpbb. Specjalnie dla was / dla nas. Rejestrujecie się, wpisujecie
    > przy rejestracji słowo-klucz, żeby było wiadomo, że jesteście stąd,
    > i tam żaden adminofaszysta nic nam nie usunie.

    Cały czas tak właśnie jest na Google Groups.

    > No to się zarejestrowali. 50 osób z chyba 400. Posiedzieli, popisali,
    > był hype, bo coś nowego, minął tydzień i ruch umarł. Wrócili do fejsa.
    > Bo tak im wygodniej. A to, że ktoś czasem coś usunie... cena wygody.

    Też tak samo. Mało słychać o Google Groups w nieusenetowym kontekscie.
    Cena wygody? To jak w końcu -- Google Groups są szczytem wygody, gdy
    piszę się ba pl.*, a niewygodne w każdym innym przypadku? Trudno mi
    w to uwierzyć. Tu musi o co innego chodzić.

    --
    Jarek