  • 21. Data: 2009-01-19 15:11:38
    Temat: Re: co oznacza reverse characteristic w układach
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Znalazłem w jednym sklepie coś co ma oznaczenie CDA10.7MHz.
    Czy to może być odpowiednie do tego?

  • 22. Data: 2009-01-19 15:49:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Znalazłem w jednym sklepie coś co ma oznaczenie CDA10.7MHz.
    >Czy to może być odpowiednie do tego?

    To jest wrozenie z fusow.
    Producent, typ, karta katalogowa, albo kup, wsadz, sprawdz czy
    dziala.

    Szukasz rezonatora ceramicznego na 10.7, na tyle kiepskiego zeby
    obejmowal 150kHz pasma w kazda strone.

    J.

  • 23. Data: 2009-01-19 16:26:07
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A proszę powiedz mi czym się różnią filtry SFE10.7 od CF10.7
    Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi

  • 24. Data: 2009-01-19 18:33:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    >A proszę powiedz mi czym się różnią filtry SFE10.7 od CF10.7
    >Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi

    Nie mam najmniejszego pojecia, bo oznaczenia w tej dziedzinie sa
    kiepsko ujednolicone. Moze znaczyc cokolwiek.

    Ale jesli pytasz odnosnie tego ukladu, to SFE [ito jest nawet dosc
    typowe oznaczenie] jest tam filtrem pasmowo przepustowym, do
    odfiltrowania skladowych innych niz posredniej czestotliwosci [+/-
    ~150kHz dla radiofonicznego FM].

    Zas ten drugi to ma byc rezonator o kiepskiej dobroci, zeby mial
    dosc liniowe przesuniecie fazy w zaleznosci od czestotliwosci w
    calym zakresie dewiacji.

    J.

  • 25. Data: 2009-01-19 18:41:00
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To tak szczerze w torze odbiorczym radia FM pomiedzy wyjściem głowicy
    UKF a wejściem układy detektora p.cz. mam zastosować który SFE10.7,
    CF10.7, czy FCM10.7.

    Bo teraz to juz mam mętlik w głowie

  • 26. Data: 2009-01-19 21:12:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jan 2009 10:41:00 -0800 (PST), slawek7 wrote:
    >To tak szczerze w torze odbiorczym radia FM pomiedzy wyjściem głowicy
    >UKF a wejściem układy detektora p.cz. mam zastosować który SFE10.7,
    >CF10.7, czy FCM10.7.
    >Bo teraz to juz mam mętlik w głowie

    Nie chcesz zrozumiec: nie powiemy ci.
    Bo nie wiemy co to za elementy, a panuje duza dowolnosc oznaczen.

    Ale SFE prawdopodobnie bedzie dobry.

    J.

  • 27. Data: 2009-01-19 22:59:07
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

    > To tak szczerze w torze odbiorczym radia FM pomiedzy wyj=B6ciem g=B3owicy
    > UKF a wej=B6ciem uk=B3ady detektora p.cz. mam zastosowa=E6 kt=F3ry SFE10.7,
    > CF10.7, czy FCM10.7.
    >
    > Bo teraz to juz mam m=EAtlik w g=B3owie

    Jeśli ten FCM10.7 ma brązowy kolor (jest polskiej produkcji) to go od razu
    wyrzuć, bo od nowości miał bardzo duże tłumienie, a ponieważ jest stary,
    nawet nie używany, to wszelkie parametry mu się dawno temu "rozjechały".

    Na wejściu zastosuj filtr SFE10.7 - to jest z porządnej japońskiej firmy
    Murata, podobnie jak CDA10.7, przeznaczony do pracy w stopniu detektora
    kwadraturowego.
    CDA bywają trój- i dwunóżkowe, zależnie od aplikacji - zajrzyj do katalogu
    Muraty:
    http://www.murata.com/catalog/p50e.pdf
    porównaj z aplikacją i asortymentem elektronicznych sklepów i wybierz.
    Dalsze litery i cyfry w oznaczeniach SFE10.7 i CDA10.7 charakteryzują
    dokładne parametry filtrów - głównie szerokość pasma.
    Należy dobrać w zależności od tego, czy np. radio ma być mono czy stereo
    (tak z grubsza).
    Poczytaj katalog.
    Co do "normal i reverse" - określa to kierunek zmian napięcia na wyjściu
    detektora przy odstrojeniu, tzn jeśli częstotliwość na wejściu pośredniej
    rośnie to napięcie z detektora może rosnąć (chyba normal) albo maleć (chyba
    reverse)
    Krótko mówiąc przy zastąpieniu wersji F przez AF odwraca się charakterystyka
    tzw "S"ki dyskryminatora. Która jest normal a która reverse nie jestem
    pewien - poszukaj sobie w nocie Toshiby.
    W praktyce oznacza to, że jeżeli w głowicy jest układ AFC (automatyczne
    dostrojenie, ARCz) to po zmianie wersji z F na AF ten układ będzie pracował
    jako "automatyczne rozstrojenie" - zamiast "ściągać" stację będzie
    ją "odpychał" powodując charczenie.
    Jest na to rada - trzeba przerobić głowicę - odwrócić i inaczej spolaryzować
    diodę pojemnościową od AFC.
    Jeszcze jeden problem z tym odwróceniem "S"ki - jeśli odbiornik ma układ
    automatycznego wyszukiwania stacji (cyfrowa lub analogowa synteza
    częstotliwości) , to bez odpowiedniej przeróbki układu, przy skanowaniu
    radio nie będzie się zatrzymywać "na stacji".
    Wmak

  • 28. Data: 2009-01-19 23:17:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

> [...]
    > wyrzuć, bo od nowości miał bardzo duże tłumienie, a ponieważ jest stary,
    > nawet nie używany, to wszelkie parametry mu się dawno temu "rozjechały".

    Czy to jakaś nowatorska metoda oznaczania dobroci za pomocą kodu barwnego?
    Jeśli tak, to zamiast "brązowy" lepiej było użyć innego słowa.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-01-20 19:35:12
    Temat: Re: filtry CDA, FCM
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Czy to jakaś nowatorska metoda oznaczania dobroci za pomocą kodu barwnego?
    > Jeśli tak, to zamiast "brązowy" lepiej było użyć innego słowa.

    Dobre wychowanie nie pozwala mi na używanie słów wulgarnych, słuchać takich
    też nie lubię, stąd moja rada, by "toto" wyrzucić, zanim się przeklnie całą
    nieudaną (przez taki drobiazg) konstrukcję.

    W latach 80-tych ub.wieku przestrajałem importowane z Zachodu telewizory
    więc kupiłem kilkadziesiąt szt' filtrów FCM6.5 do podmiany zamiast
    oryginalnych SFE5.5, do konstrukcji konwerterów fonii itp.
    Na bazarach gotowców nie było.
    Z początku nie połapałem się, o co biega - niektóre egzemplarze tego samego
    modelu telewizora czasem miały od razu kryształowy dźwięk a inne
    szumiały, "warczały" przy zmianie treści wizji itp.
    Zrobiłem układ testowy i zacząłem wtykać kolejne filtry - udało się wybrać
    kilkanaście procent poprawnie działających.
    Przetestowałem cały zapas na wobulatorze: tłumienie i kształt
    charakterystyki w paśmie przepustowym i zaporowym - rozrzut parametrów był
    ogromny.
    Testowane filtry SFE6.5 i SFE5.5 Muraty co do sztuki miały parametry
    katalogowe.
    Wywaliłem polskie FCM, dało się kupić Muraty - problemy z fonią się
    skończyły.
    W kilku Jowiszach, Heliosach itp. problem "warczącej" od nowości fonii
    wymiana FCM na SFE definitywnie uleczyła.
    Radiowych zagranicznych tunerów sporo przeszło (do przestrojenia) przez moje
    ręce - nigdy nie było problemu z japońskimi filtrami 10.7 MHz, nawet po 30
    latach.
    W sporadycznie trafiających mi się polskich tunerach - FCM'y
    bywały "padnięte" .
    Wmak

  • 30. Data: 2009-01-23 19:22:36
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    SFE10.7 ma trzy końcówki i kropkęwskazującą IN.
    CDA10.7 ma dwie i też kropkę, ale po co?
    Jak ja mam to włączyć do układudo nóżki 20 QUAD uc TA8132