  • 1. Data: 2009-01-19 03:30:22
    Temat: co oznacza reverse characteristic w układach
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam do Was dwa oddzielne pytania.

    1. Co to jest dyskryminator ceramiczny? Do czego on służy i jak jest
    jego rola? Określenie to znalazłem w opisie toru p.cz. w odbiorniku
    radiowym. Było napisane, że zalecają stosowanie dyskryminatora
    ceramicznego o oznaczeniu CDA10.7MHz.

    2. Jest układ p.cz. o oznaczeniu TA8132 z tym że ma w końcówce dwa
    oznacznia AF i F. W nocie jest napisane że AF ma Reverse
    characteristic a z końcówką F Normal characteristic. Charakterystyki
    dotyczą detection output.

    Możecie mi powiedzieć o co tu chodzi, czy mogę zastosować układ z F
    zamiast AF i co spowoduje zamiana?

    Bardzo prosze o pomoc, bo nie mogę znaleśc wyjaśnienia tego.

  • 2. Data: 2009-01-19 10:50:11
    Temat: Re: co oznacza reverse characteristic w układach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >1. Co to jest dyskryminator ceramiczny?

    Filtr.

    >Jak jest różnica pomiędzy SFE10.7MHz a CE10.7MHz.
    >Pierwszy ma dwie końcówki, a drugi trzy,
    >Jak to wewnętrznie jest podłaczone?
    >Czy jak na schemacie jest dwukońcówkowy, to można zastosować
    >trzykońcówkowi i co w tedy z trzecią.
    >Czy to się poweinno nazywać filtrem ceramicznym, czy rezonatorem
    >cramicznym i co oznaczają literki SFE i CF

    SFE to niemal na pewno bedzie filtr.

    Filtr na dwoch koncowkach .. no nie wiem czy sie da zrobic
    ceramiczny.
    Chyba tylko do wpinania miedzy linie i mase i tlumienia
    niepozadanych czestotliwosci.
    Czyli bedzie wtedy przypominal rezonator.

    Jestes pewien ze trzecia noga nie jest ulamana, albo nie stanowi
    jej metalowa obudowa ?

    Bo jesli nie, to ja bym podejrzewal ze jest to rezonator.

    A filtry sa rozne, i trzeba czykac katalogi producenta.

    J.

  • 3. Data: 2009-01-19 11:01:16
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > jego rola? Określenie to znalazłem w opisie toru p.cz. w odbiorniku
    > radiowym. Było napisane, że zalecają stosowanie dyskryminatora

    w demodulatorze kwadraturowym FM do demodulacji sygnału potrzebny jest
    odpowiednio zestrojony obwód rezonansowy RLC jako przesuwnik fazy.
    Zamiast niego w mniej wymagających zastosowaniach stosuje się tańsze i
    niewymagające strojenia dyskryminatory ceramiczne

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2009-01-19 11:41:40
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Filtr na dwoch koncowkach .. no nie wiem czy sie da zrobic ceramiczny.

    Da się, np.: RF01

    > Chyba tylko do wpinania miedzy linie i mase i tlumienia niepozadanych
    > czestotliwosci.

    Szeregowo

    > A filtry sa rozne, i trzeba czykac katalogi producenta.

    Popieram

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2009-01-19 11:52:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Da się, np.: RF01

    > Szeregowo

    Jakis schemat, opis, pdf ?

    Wydaje mi sie ze takie podejscie mocno ogranicza mozliwosci filtra,
    choc oczywiscie w prostszych przypadkach jest mozliwe.

    J.

  • 6. Data: 2009-01-19 12:01:48
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Jakis schemat, opis, pdf ?

    Elenota, np.: ah-34

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2009-01-19 12:08:07
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To całe ptranie dotyczy układu TA8132.
    CZy możecie spojrzeć na notę
    http://www.elenota.pl/d.php?pid=71066&pdf=e003695

    Powiedzcie mi o co chodzi w opisie z ta Reverse characteristic. To
    jest opisane na pierwszej stronie 4 punkt od dołu.

    Czy mogę zamiast układu TA8132AF zastosować układ TA8132F. Jest to dla
    mnie bardzo ważna informacja bo na schemacie było napisane AF a
    przysłali mi F i nie wiem co robić.
    Ten filtr 2 końcówkowy jest wpięty w ten układ w nóżkę 20 na następnej
    stronie. Co jak mam tam umieścić.