  • Data: 2009-06-08 20:08:27
    Temat: Re: co kupić przeznaczam 3-4 tyś. na lustrzankę
    Od: j...@u...at szukaj wiadomości tego autora

    > Przede wszystkim w swoim wyborze uwzględnij prawdziwą lampę błyskową! Będzie
    > ci służyć głownie do doświetlania pierwszego planu w słoneczny dzień (tak
    > lampy używa się też przy mocnym słońcu). Zdjęcia w pomieszczeniach nabiorą
    > całkiem nowej jakości jeśli będziesz mógł odbić błysk od ściany lub sufitu.

    oswietlenie od lampy blyskowej to najgorszy rodzaj oswietlenia jaki
    mozna sopbie wyobrazic.
    a doswietlanie w dzien to masakra.

    > Fotografia to przede wszystkim nie megapixele, obiektywy za tysiące ale
    > _światło_ i odpowiednie operowanie _światłem_ :) Tu na grupie wszyscy
    > podniecają się niskimi szumami przy hi-ISO, małymi wartościami przesłony w
    > ultra drogich "szkłach" ale jakoś zapominają o tak prozaicznej rzeczy jak
    > dobra lampa.

    owszem , trzeba nieraz uzyc , ale to zlo konieczne.
    powiedzialbym im wiecej lampy blyskowej tym mniej prawdziwej
    fotografii.
    wole stokroc nawet nieco zaszumione zdjecie bez przesady ez lampy ,
    niz idealnie bezsumowa papierowa twarz oswietlona lampa.

    Jesli juz mowisz o dobrej lampie to dobra lampa nie moze miec jednego
    reflektora . gdybys chcail dobrze podswietlic to musisz ich miec
    wiecej.

    XXX