-
Data: 2011-01-26 12:07:03
Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>> Stajac do przetargu trzeba wykazac sie zrealizowanymi porownywalnymi
>> kontraktami - stad odpada firma krzak z Polski.
>
> Dlatego bierze sie firme chinska :-)
Co to zmienia ?
>> Do tego wszystkiego trzeba dolozyc ubezpieczenie ewentualnych kosztow
>> gdyby firma "zwinela sie" w trakcie wykonywania prac lub w okresie
>> gwarancyjnym. Takiego ubezpieczenia nie kupisz gdy nie masz
>> odpowiedniego poparcia w wynikach finansowych i zrealizowanych kontraktach.
>
> A jest to jakos wymagane w przetargu ?
Oczywiscie. Ubezpieczenie to warunek konieczny przystapienia do przetargu.
>> Powyzsze dwa przyklady cen oraz fakt startowania do przetargow po
>> kilkunastu oferentow z rozniastych krajow to dowod na to, ze ceny robot
>> drogowych w Polsce nie sa z kapelusza.
>
> Tylko ze nijak sie maja do porownania cen prawdziwie chinskich.
Jesli dowody przecza naszej tezie tym gorzej dla dowodow.
Co to znaczy ceny prawdziwie chinskie ? Czy konsorcja startujace w ww.
przetargach mialy za malo krwi han w zarzadach ?
> A ze ceny w Polsce sa co najmniej "z gornej polki" to nawet sama UE
> zauwaza
Uwielbiam takie stwierdzenia bezosobowe i zero-merytoryczne.
Co to znaczy - UE zauwaza ?
>, ze te autostrady na ktore daje fundusze wychodza dziwnie
> drogo, szczegolnie w porownaniu do "starych" czlonkow, gdzie niby
> pensje wieksze, a drogi jakos tansze.
Powtorze sie po raz kolejny.
Do przetargow oglaszanych w Polsce w tej chwili staje po kilkanascie
firm z roznych zakatkow kontynentu (i nie tylko z Europy).
Staja firmy, ktore nawet nie maja w Polsce przedstawicielstwa, nie
mowiac o oddziale.
Jakim zatem cudem oferuja drozsze wykonastwo niz u siebie ?
> No ale przyznaje - takie wychodza w przetargu i coz zrobic.
> Uniewaznic i oglosic ponownie ?
> I nie doszukiwalbym sie tam koniecznosci doliczenia 10% dla ministra.
Nie znam ani jednego przetargu w drogownictwie gdzie firma, ktora
zglosila najnizsza cene i spelnia warunki SIWZ nie dostalaby zlecenia.
To gdzie tu miejsce dla ministra ? BTW, umow na wykonanie drog w Polsce
nie podpisuje minister a dyrektor GDDKiA.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 12:15 Cavallino
- 26.01.11 13:07 J.F.
- 26.01.11 13:13 Jakub Witkowski
- 26.01.11 13:40 Jakub Witkowski
- 26.01.11 13:52 J.F.
- 26.01.11 13:55 Cavallino
- 26.01.11 13:58 PaPi
- 26.01.11 14:03 Cavallino
- 26.01.11 14:10 PaPi
- 26.01.11 16:26 J.F.
- 26.01.11 16:33 J.F.
- 26.01.11 16:35 J.F.
- 26.01.11 17:18 Jakub Witkowski
- 26.01.11 17:20 Jakub Witkowski
- 26.01.11 17:28 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=