  • 31. Data: 2010-12-13 15:44:51
    Temat: Re: co 4-7 pajac ma halogeny ??
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 13.12.2010 14:36, amos pisze:
    > Ale pijesz do przeciwmglowe vs przeciwmgielne, czy moze do slowa
    > "mgla" w nazwie.

    Pije do tego że jest to tylko nazwa którą ktoś wymyślił z uproszczeniem.
    Tak jak świateł mijania używa się jako dziennych, tak przeciwmgielnych
    można używać przy ograniczonej widoczności niekoniecznie mgłą.

  • 32. Data: 2010-12-13 16:12:38
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "amos"

    > Jakos musieli nazwac. Co za roznica czy przeciwmgielne czy
    > przeciwzachmurzeniowe. Nazwy uniwersalnej, ktora kazdemu dogodzi nie
    > znajdziesz.

    Światła ograniczonej widoczności - i wszystko jasne ;-)

  • 33. Data: 2010-12-13 16:29:58
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2010-12-12 23:26, Kris pisze:
    > co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
    > nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

    Mam wywalić H4 i świeczniki na zderzaku zamocować?

    --
    ererer

  • 34. Data: 2010-12-13 17:04:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    > Nie chce mi się szukać, ale przepisy coś mówią o max wysokości,
    > na której mogą znajdować się światła...

    Pytanie co to za swiatla. Mijania, drogowe, p-m ?

    Bo jako dodatkowe ... no, ciekaw jestem czy dopuszczalne :-)

    J.

  • 35. Data: 2010-12-13 21:08:48
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
    > 2x bardziej?

    Niezłym, bo 2x wiecej światła to raptem sqrt2 natężenia ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 36. Data: 2010-12-13 22:08:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
    > nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m
    >
    > malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej
    > oslepia mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

    hm...

    mam wrażenie że zwykłe żarówki ty tylko w maluchach, zaporożcach czy innych
    syrenkach można jeszcze znaleźć. :)

  • 37. Data: 2010-12-13 22:18:36
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 16:12:38 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Światła ograniczonej widoczności - i wszystko jasne ;-)
    No ale po co ci swiatla, ktorych nie widac za bardzo?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 38. Data: 2010-12-13 22:47:20
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-12-13 10:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał
    >
    > Fabryczne ?
    Nie, ale to dość często spotykana modyfikacja.
    Były spięte z długimi.
    W takim stanie autko przechodziło przeglądy i to uczciwe w PL a
    wcześniej w DE...

    > Czy to dozwolone w przepisach ?
    > Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy
    > sie czepiaja ..

    Kolorek - zastrzeżony dla pojazdów uprzywilejowanych..

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 39. Data: 2010-12-14 02:51:17
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-13 00:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dokładnie tak.
    > I nie wiem jakim trzeba być durniem aby twierdzić, że światla przeciwmgłowe (po
    wieśniacku zwane halogenami) oślepiają.

    Ja wychodzę z założenia, że skoro przeciwmgielne na mokrej
    nawierzchni (oblodzonej również) nie oślepiają kierowcy z
    przeciwka, to i moje długie nie mają prawa oślepiać kierowców z
    przeciwka ... to, że sobie wciepałem 100 WATT żarówki w długie,
    to inna bajka ...

    Kochajmy się jak bracia - rozliczajmy jak żydzi.

    6008

  • 40. Data: 2010-12-14 02:53:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-13 12:20, Borys Pogoreło pisze:

    > Powinieneś przemyśleć montaż małej turbiny wiatrowej na dachu swojej
    > ekologicznej Toyoty Prius (CE i RoHS). Jak wiadomo mnóstwo wiatru dookoła
    > auta się marnuje. Mógłbyś tym wiatrem zasilać żarówki oświetlające panele
    > słoneczne. Będziesz tym samym produkował prąd podwójnie ekologiczny i
    > sprzedasz nadwyżki CO2 innym uczestnikom ruchu.

    Borys ... ja przywykłem do tego, że Ty forwardujesz na prhn ;),
    nie wiedziałem, że również pretendujesz do nagrody za "posta
    roku" ;)

    6008