eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingcircle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 21. Data: 2015-10-12 18:53:35
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, October 10, 2015 at 10:47:26 PM UTC+2, Radoslaw Jocz wrote:
    > > Nie wiem co dokładnie robisz, z góry przepraszam, nie mam też czasu
    > > się wczytać w Twój problem. Zwykle przed odrysowaniem czyści się
    > > ekran poprzez wypełnienie każdego pixela jednolitym kolorem. Nie
    > > wiem czy też czyścisz, czy nie, ale jeśli tak, to Twoja metoda wcale
    > > nie jest szybsza.
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    >
    > nie musi byc najlepsze czy najszybsze tylko nadajace sie do konkretnego
    zastosowania,
    >
    > nie robie animacji tylko wyswietlanie statycznych elementow, dodatkowo jest
    > zoom i scroll.
    >
    > poczatkowo zalezalo mi aby funkcja byla szybka i dokladne co do +-1 piksel.
    > Opracowalem algorytm ktory pozniej zaimplementowalem.
    > Chcialem to zmodyfikowac bo pojawialy sie niekiedy przesuniecia +-1 piksel
    > pomiedzy oktetami w ramach tego samego okregu
    >
    >
    > jak opracuje kolejny lepszy algorytm to napisze tutaj o tym

    Dlaczego nie używasz gotowych bibliotek?


  • 22. Data: 2015-10-14 16:11:25
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 10 października 2015 18:30:44 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > W dniu sobota, 10 października 2015 17:48:51 UTC+2 użytkownik Radoslaw Jocz
    napisał:
    > > > wszystko jest super proste, po prostu jest to regula na na x dla danego y oraz
    r,
    > > > cale przyspieszenie wynika z tego ze nie trzeba liczyc pierwiastka wystarczy
    porownac
    > > > kwadraty (i ew z rozwiniecia tych paru mnozonek i dodawan by zaoszczedzic z
    jedno lub ze dwa, juz w to nie che mi sie wczytywac)
    > >
    > > wiem to doskonale,
    > > problem z orginalnym midpointem jest taki ze jest dobry dla pelnych kół,
    > > w całości lub w większości wyswietlanych, przec co mają mały promień.
    > >
    > > wyobraź sobie promien 1,000,000 pikseli w oknie 640x480 czy chcesz iterowac te
    miliony niewidocznych punktów ???
    > >
    > > mia mam zamiaru obliczać sqrt, dla porownan potegi dlugosci wystarcza,
    > > I na tym polega midpoint,
    > > ponadto zakłada dzialania na intach wiec jest przenosny w 100%
    > > problem polega na tym ze ja chce okienkowac koła lub wycinki koła o dużym
    promieniu, z maksymalnym błędem +- 1 piksel na całym obwodzie co już dawno mi się
    udało,
    > >
    > > teraz tylko się zastanawiałem czy mogłbym idealnie to rysować co do piksela,
    > > oczywiście orginalny midpoint odpada
    >
    > moze spróbuj napisac midpoint ktory bedzie
    > rysowac łuk od punktu A do punktu B, chyba
    > nie powinno byc takie trudne - pozniej zostanie wyznaczyc A i B

    Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego inaczej - tj wogole
    nie midpointem - cos w stylu logo
    - bierzesz punk startowy liczysz styczną
    ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu - trzebaby to przemyslec
    ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych wiadomych problemow na jakie cierpi
    midpoint bo jest 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)


  • 23. Data: 2015-10-14 16:20:09
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 16:11:28 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > W dniu sobota, 10 października 2015 18:30:44 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > > W dniu sobota, 10 października 2015 17:48:51 UTC+2 użytkownik Radoslaw Jocz
    napisał:
    > > > > wszystko jest super proste, po prostu jest to regula na na x dla danego y
    oraz r,
    > > > > cale przyspieszenie wynika z tego ze nie trzeba liczyc pierwiastka wystarczy
    porownac
    > > > > kwadraty (i ew z rozwiniecia tych paru mnozonek i dodawan by zaoszczedzic z
    jedno lub ze dwa, juz w to nie che mi sie wczytywac)
    > > >
    > > > wiem to doskonale,
    > > > problem z orginalnym midpointem jest taki ze jest dobry dla pelnych kół,
    > > > w całości lub w większości wyswietlanych, przec co mają mały promień.
    > > >
    > > > wyobraź sobie promien 1,000,000 pikseli w oknie 640x480 czy chcesz iterowac te
    miliony niewidocznych punktów ???
    > > >
    > > > mia mam zamiaru obliczać sqrt, dla porownan potegi dlugosci wystarcza,
    > > > I na tym polega midpoint,
    > > > ponadto zakłada dzialania na intach wiec jest przenosny w 100%
    > > > problem polega na tym ze ja chce okienkowac koła lub wycinki koła o dużym
    promieniu, z maksymalnym błędem +- 1 piksel na całym obwodzie co już dawno mi się
    udało,
    > > >
    > > > teraz tylko się zastanawiałem czy mogłbym idealnie to rysować co do piksela,
    > > > oczywiście orginalny midpoint odpada
    > >
    > > moze spróbuj napisac midpoint ktory bedzie
    > > rysowac łuk od punktu A do punktu B, chyba
    > > nie powinno byc takie trudne - pozniej zostanie wyznaczyc A i B
    >
    > Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego inaczej - tj
    wogole nie midpointem - cos w stylu logo
    > - bierzesz punk startowy liczysz styczną
    > ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    > {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu - trzebaby to
    przemyslec
    > ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych wiadomych problemow na jakie cierpi
    midpoint bo jest 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)

    przynajmniej co do prostoty jesli nei do wydajnosci, ale by to trzeba sprawdzac a ja
    ostatnio faza leniwa, ale przedyskutowac odrobikne mozna czemu nie


  • 24. Data: 2015-10-14 19:40:53
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 14.10.2015 16:11, firr wrote:

    >
    > Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego
    > inaczej - tj wogole nie midpointem - cos w stylu logo - bierzesz punk
    > startowy liczysz styczną ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    > {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu -
    > trzebaby to przemyslec ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych
    > wiadomych problemow na jakie cierpi midpoint bo jest
    > 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)



    To jest bardzo niewydajne. Ale padł tam też inny pomysł. Jeśli nie chce
    się nam naprawiać midpointa dla dużych powiększeń, narysuj beziera.
    Te krzywe bardzo ładnie przybliżają ćwiartkę koła, mniejszy fragment
    pójdzie jeszcze lepiej.

    Za to rysowanie beziera jest ciut bardziej skomplikowane:
    http://members.chello.at/~easyfilter/bresenham.html


    pzdr
    bartekltg


  • 25. Data: 2015-10-15 09:26:03
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 19:40:56 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 14.10.2015 16:11, firr wrote:
    >
    > >
    > > Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego
    > > inaczej - tj wogole nie midpointem - cos w stylu logo - bierzesz punk
    > > startowy liczysz styczną ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    > > {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu -
    > > trzebaby to przemyslec ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych
    > > wiadomych problemow na jakie cierpi midpoint bo jest
    > > 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)
    >
    >
    >
    > To jest bardzo niewydajne.

    no nie wiem a z czego wynika to zwolnienie?
    nalezalo by przetestowac


    > Ale padł tam też inny pomysł. Jeśli nie chce
    > się nam naprawiać midpointa dla dużych powiększeń, narysuj beziera.
    > Te krzywe bardzo ładnie przybliżają ćwiartkę koła, mniejszy fragment
    > pójdzie jeszcze lepiej.
    >
    > Za to rysowanie beziera jest ciut bardziej skomplikowane:
    > http://members.chello.at/~easyfilter/bresenham.html
    >

    a gdzie jest zrodlo tego "set pixell aa"?
    bo nie do konca wiadomo co autor ma na mysli,

    rysowanie beziera jest ultraproste

    void DrawBezier(float ax, float ay,
    float bx, float by,
    float cx, float cy,
    float dx, float dy, unsigned color)
    {
    float step = 1.0/1000.0;

    for(float t=0; t<=1; t+=step)
    {
    float u = 1.0-t;

    float a = u*u*u;
    float b = 3.0*u*u*t;
    float c = 3.0*u*t*t;
    float d = t*t*t;

    float x = ax*a + bx*b + cx*c + dx*d;
    float y = ay*a + by*b + cy*c + dy*d;

    SetPixel(int(x),int(y), color);

    }

    }

    problemem jest tylko to ze nalezaloby umiec jakos oszacowac w miare prostym kodem
    dlugosc beziera dla danych punktow kontrolnych (analitycznie jest to trudny
    wzór, a jak to oszocaowac nie wiem)
    Byc moze ta wersja ze stronki liczy adaptatywnie tam wlasnie tą długosc/gestosc po
    luku, nie wiem nie mam chwilowo zbyt duzo czasu by sie wczytywac



    >
    > pzdr
    > bartekltg


  • 26. Data: 2015-10-15 11:11:10
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>


    > wzór, a jak to oszocaowac nie wiem)
    > Byc moze ta wersja ze stronki liczy adaptatywnie tam wlasnie tą długosc/gestosc po
    luku, nie wiem nie mam chwilowo zbyt duzo czasu by sie wczytywac
    >
    >
    >
    > >
    > > pzdr
    > > bartekltg

    mi podoba sie prostota procedury midpoint tylko nie podobaja mi sie jej implementacje

    dlatego tez musialem zaimplementowac swoja, dzialajaca lepiej dla moich potrzeb

    jesli cos zmienie w swoim kodzie to beda to zmiany niewielkie.

    obecnie nie jest to moim piorytetem, ale podystkutowac czasami warto

    Mysle ze Bresenham i Midpoint powinny byc zawsze na int i long a nie float czy
    double.
    Widzialem juz w internecine tyle omowien procedury midpoint i kazde jest nieco inne,
    lub podobnie mierne do kazdego poprzedniego, tylko jedno ktore widzialem omawialo
    dobrze zagadnienie jego optymalizacji z analitycznym wyprowadzeniem ale brak w ogole
    konkretnych zagadnien okienowania. Wikipedia jest dobrym przykladem jaki w tym
    balagan, tyle tam wersji implementacji i jezykow i w kazdej inaczej jest wszystko
    przypisywane, balagan.

    Podstawa dobrej implementacji sa dobre zalozenie poczatkowe

    circle_in_window(
    long cx, long cy, long cr,
    int wx1, int wy1, int wx2, int wy2)

    arc_in_window(
    long cx, long cy, long cr,
    long ang_start_x, long ang_start_y,
    long ang_end_x, long ang_end_y,
    int wx1, int wy1, int wx2, int wy2)
    )

    dla wycinka dalem katy start, end podawane jako 2 liczby ze znakiem dla kazdego kata,
    odpowiadaja one przyrostom pikseli dx, dy od srodka okregu

    wx1, wy1, wx2, wy2 to wspolczedne okna do okienkowania (obcinania)

    okno typu int wstarczy dla kazdego system graficznego
    wszystkie parametry samego okregu jako long aby nie bylo przepelnien
    i aby mozna zdefiniowac wszystko dokladnie np srodek okregu daleko za ekranem
    duzy promien, dokladne co do piksela polozenie startowe i koncowe luku

    mysle ze jest wszystko w porzadku z parametrami


  • 27. Data: 2015-10-15 11:22:41
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>


    > >
    > > jak opracuje kolejny lepszy algorytm to napisze tutaj o tym
    >
    > Dlaczego nie używasz gotowych bibliotek?

    bo dzialaja poprawnie tylko przy stosunkowo malym promieniu


  • 28. Data: 2015-10-15 11:29:37
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    > Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego inaczej - tj
    wogole nie midpointem - cos w stylu logo
    > - bierzesz punk startowy liczysz styczną
    > ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    > {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu - trzebaby to
    przemyslec
    > ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych wiadomych problemow na jakie cierpi
    midpoint bo jest 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)

    midpoint jest OK jest szybki w 100 i dokladny w 100 tylko trzeba go dobrze
    zainicjowac i zrobic walidacje parametrow poczatkowych oraz dbac o to aby nie bylo
    przepelnien


  • 29. Data: 2015-10-21 09:42:27
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 11:29:39 UTC+2 użytkownik Radoslaw Jocz
    napisał:
    > > Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego inaczej - tj
    wogole nie midpointem - cos w stylu logo
    > > - bierzesz punk startowy liczysz styczną
    > > ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    > > {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu - trzebaby to
    przemyslec
    > > ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych wiadomych problemow na jakie cierpi
    midpoint bo jest 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)
    >
    > midpoint jest OK jest szybki w 100 i dokladny w 100 tylko trzeba go dobrze
    zainicjowac i zrobic walidacje parametrow poczatkowych oraz dbac o to aby nie bylo
    przepelnien

    tak czy owak to z zolwiem wydaje mi sie ciekawa metoda ale nie mam sily w tym teraz
    podlubac mam wazniejsze sprawy na glowie

    co do wyjasnien algorytmow to chwile zastanowailem sie jak wyjasnic zwyklego
    bressenhama, nie mam czasu sie wczytywac
    w tego klasycznego bressenhama

    ale wychodziloby na to ze jesli np
    ma byc narysowana linia o dx = 100 , dy=37
    to w kazdym x++ do zmiennek kontrolney y
    (mozn anazwac d) dodaje sie 37/100
    i sprawdza czy przekroczylo 1.0 jesli tak
    to y++ a zmiena kontrolna -1.0, tyle ze
    aby uniknac ulamkow mozna dodawac samo 37 i sprawdzac z 100


    dx= 100;
    dy = 37;

    for(;;)
    {
    x++;
    d +=37; if (d>=100) y++, d-=100;
    }

    ot i wielka tajemnica raczej slamazarnego algorytmu (setki branchów), sam rysuje
    linie na fixedpointach, kiedys mierzylem roznice
    w wydajnosci ale nie pamietam (wersja na fixedpointach jednak raczej lepiej rokuje)
    nie mam sily sprawdzac [mozna tez pomyslec
    rozwinieta zoptymalizowana wersje

    for(j=0; j<m; i++)
    {
    for(i=0; i<nx; i++ ) x++;
    y++;
    }

    gdzie m i nx sa wziete z tablei dla
    roznych popularnych slopów 1/1, 1/2, 2/3, 1/3, 1/4, 3/4, 1/5... itd

    trzebabbedzie kiedys sprawdzic, szybkie linie sa dosyc wazne tak naprawde


  • 30. Data: 2015-10-22 00:36:08
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    On Wednesday, 21 October 2015 08:42:31 UTC+1, firr wrote:
    >
    > tak czy owak to z zolwiem wydaje mi sie ciekawa metoda ale nie mam sily w tym teraz
    podlubac mam wazniejsze sprawy na glowie
    >
    > co do wyjasnien algorytmow to chwile zastanowailem sie jak wyjasnic zwyklego
    bressenhama, nie mam czasu sie wczytywac
    > w tego klasycznego bressenhama
    >

    Masz na mysli linie prosta jesli chodzi o bresenhama czy okrag?
    Zakladam ze poprostu myslisz o midpoint a mowisz bresenham, bo o okregach mowimy.

    Wyjasnienie dzialania modpointa jest proste. Mam 10 slajdow z wyprowadzeniami
    analitycznymi ale nie chce mi sie tego tutaj przepisywac.

    Podstawowa idea dzialania midpointa polega na rownaniu okregu i inkrementacjach x i
    y. Zmienna decyzyjna opiera sie na rownaniu okregu
    i sluzy jedynie do sprawdzenia czy promien r jest w miare dobrze zachowany w danym
    punkcie p(x,y)

    ponadto w przypadku x++; zwiekszamy promien dla x++; y--; zminiejsza sie promien
    przyrosty zmiennej decyzyjnej d sa oparte na odpowiednim wyprowadzeniu analitycznym

    startujac od dwolnego punkty p(x,y) mozna by zainicjowac d = x^2+y^2-r^2,
    jednak nie jest to dokladnie to samo gdy startuje sie od x=0; y=r; d = 1-r
    bo w midponcie d jest inkrementowane skokowo na podstawie poprzedniej wartosci, itd,
    wiec w konsekwencji beda drobne roznice w porownaniu z orginalnym midpointem

    wczesniej zastanawialem sie nad tym czy dalo by rade analitycznie wyprowadzic dane d
    = f(x,y)
    aby szybko zainicjalizowac d identycznie jak jest w orginalnym midpoincie
    i rysowac identycznie co do piksela startujac od dowolnego punktu,
    ale mysle ze to niemozliwe

    ponadto przydalo by sie nawet wiecej
    mial by powiedzmy dane poczatkowe:
    x = x0, r

    trzeba by wyznaczyc
    y0 = f(x0, r)
    d0 = f(x0, y0, r)
    mysle ze takim rozumowaniem niewiele mozna by zdzialac.


    uwazam wiec ze w przypadku rysowania okregu lub wycinka okregu z okienowaniem
    powinno sie najwyzej 1 raz inicjowac zmienna d dla danego okregu,
    mozna startowac od dowolnego punktu ale dobrze gdy to jest tylko 1 raz dla danego
    okregu, dzieki temu cwiartki i oktety bedz wzajemnie idealnie dopasowane,

    mozna to zrobic tak jak mowilem juz kiedys wczesniej wyznaczyc zakresy dla kazdej
    cwiartki i oktetu i znalezc minimalny konieczny i wystarczajacy zakres dziedziny
    funkcji ktora jest konieczna do narysowania wszystkich punktow okregu przez odbicia,

    wtedy bedzie 1 petla i znany z gory zakres od-do
    w petli sa sprawdzenia czy dany punkt jest jest
    mozliwy do narysowania dla danego odbicia (jest 8 mozliwych odbic)
    8 sprawdzen czy jest w oknie ) + (8 dodatkowo dla wycinka czy jest w zakresie katow
    np podanych parami liczb, dx1, dy1, dx2, dy2 lub w inny sposob)

    nie jest to mozliwa najszybsza metoda ale wystarczjaco dokladna i szybka
    dla duzych promieni,
    ponadto ma 2 wazne cechy
    1. wszystkie rysowane oktety danego okregu sa idealnie symetryczne wzgledem siebie
    2. rozpoczecie rysowania pierwszego widocznego punktu nie wymaga iteracji petli bo
    punkt startowy rozny od P(0,r) jest obliczony (w przeciwienstwie do orginalnego
    midpointa)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: