    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 15 Oct 2015 02:11:10 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    Subject: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    From: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    > wzór, a jak to oszocaowac nie wiem)
    > Byc moze ta wersja ze stronki liczy adaptatywnie tam wlasnie tą długosc/gestosc po
    luku, nie wiem nie mam chwilowo zbyt duzo czasu by sie wczytywac

    mi podoba sie prostota procedury midpoint tylko nie podobaja mi sie jej implementacje

    dlatego tez musialem zaimplementowac swoja, dzialajaca lepiej dla moich potrzeb

    jesli cos zmienie w swoim kodzie to beda to zmiany niewielkie.

    obecnie nie jest to moim piorytetem, ale podystkutowac czasami warto

    Mysle ze Bresenham i Midpoint powinny byc zawsze na int i long a nie float czy
    double.
    Widzialem juz w internecine tyle omowien procedury midpoint i kazde jest nieco inne,
    lub podobnie mierne do kazdego poprzedniego, tylko jedno ktore widzialem omawialo
    dobrze zagadnienie jego optymalizacji z analitycznym wyprowadzeniem ale brak w ogole
    konkretnych zagadnien okienowania. Wikipedia jest dobrym przykladem jaki w tym
    balagan, tyle tam wersji implementacji i jezykow i w kazdej inaczej jest wszystko
    przypisywane, balagan.

    Podstawa dobrej implementacji sa dobre zalozenie poczatkowe

    circle_in_window(
    long cx, long cy, long cr,
    int wx1, int wy1, int wx2, int wy2)

    arc_in_window(
    long cx, long cy, long cr,
    long ang_start_x, long ang_start_y,
    long ang_end_x, long ang_end_y,
    int wx1, int wy1, int wx2, int wy2)
    )

    dla wycinka dalem katy start, end podawane jako 2 liczby ze znakiem dla kazdego kata,
    odpowiadaja one przyrostom pikseli dx, dy od srodka okregu

    wx1, wy1, wx2, wy2 to wspolczedne okna do okienkowania (obcinania)

    okno typu int wstarczy dla kazdego system graficznego
    wszystkie parametry samego okregu jako long aby nie bylo przepelnien
    i aby mozna zdefiniowac wszystko dokladnie np srodek okregu daleko za ekranem
    duzy promien, dokladne co do piksela polozenie startowe i koncowe luku

    mysle ze jest wszystko w porzadku z parametrami