    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 15 Oct 2015 00:26:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2015 19:40:56 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > To jest bardzo niewydajne.

    no nie wiem a z czego wynika to zwolnienie?
    nalezalo by przetestowac

    > Ale padł tam też inny pomysł. Jeśli nie chce
    > się nam naprawiać midpointa dla dużych powiększeń, narysuj beziera.
    > Te krzywe bardzo ładnie przybliżają ćwiartkę koła, mniejszy fragment
    > pójdzie jeszcze lepiej.
    >
    > Za to rysowanie beziera jest ciut bardziej skomplikowane:
    > http://members.chello.at/~easyfilter/bresenham.html

    a gdzie jest zrodlo tego "set pixell aa"?
    bo nie do konca wiadomo co autor ma na mysli,

    rysowanie beziera jest ultraproste

    void DrawBezier(float ax, float ay,
    float bx, float by,
    float cx, float cy,
    float dx, float dy, unsigned color)
    {
    float step = 1.0/1000.0;

    for(float t=0; t<=1; t+=step)
    {
    float u = 1.0-t;

    float a = u*u*u;
    float b = 3.0*u*u*t;
    float c = 3.0*u*t*t;
    float d = t*t*t;

    float x = ax*a + bx*b + cx*c + dx*d;
    float y = ay*a + by*b + cy*c + dy*d;

    SetPixel(int(x),int(y), color);

    }

    }

    problemem jest tylko to ze nalezaloby umiec jakos oszacowac w miare prostym kodem
    dlugosc beziera dla danych punktow kontrolnych (analitycznie jest to trudny
    wzór, a jak to oszocaowac nie wiem)
    Byc moze ta wersja ze stronki liczy adaptatywnie tam wlasnie tą długosc/gestosc po
    luku, nie wiem nie mam chwilowo zbyt duzo czasu by sie wczytywac