  • 31. Data: 2015-10-22 17:11:38
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 października 2015 00:36:10 UTC+2 użytkownik Radoslaw Jocz
    napisał:
> [...]
    teraz podlubac mam wazniejsze sprawy na glowie

    bressenhama, nie mam czasu sie wczytywac

    > Masz na mysli linie prosta jesli chodzi o bresenhama czy okrag?
    > Zakladam ze poprostu myslisz o midpoint a mowisz bresenham, bo o okregach mowimy.
    >
    > Wyjasnienie dzialania modpointa jest proste. Mam 10 slajdow z wyprowadzeniami
    analitycznymi ale nie chce mi sie tego tutaj przepisywac.

    > Podstawowa idea dzialania midpointa polega na rownaniu okregu i inkrementacjach x i
    y. Zmienna decyzyjna opiera sie na rownaniu okregu
    > i sluzy jedynie do sprawdzenia czy promien r jest w miare dobrze zachowany w danym
    punkcie p(x,y)

    > ponadto w przypadku x++; zwiekszamy promien dla x++; y--; zminiejsza sie promien
    > przyrosty zmiennej decyzyjnej d sa oparte na odpowiednim wyprowadzeniu analitycznym

    > startujac od dwolnego punkty p(x,y) mozna by zainicjowac d = x^2+y^2-r^2,
    > jednak nie jest to dokladnie to samo gdy startuje sie od x=0; y=r; d = 1-r
    > bo w midponcie d jest inkrementowane skokowo na podstawie poprzedniej wartosci,
    itd, wiec w konsekwencji beda drobne roznice w porownaniu z orginalnym midpointem

> [...]
    > ale mysle ze to niemozliwe
    >
    > ponadto przydalo by sie nawet wiecej
    > mial by powiedzmy dane poczatkowe:
    > x = x0, r
    >
    > trzeba by wyznaczyc
    > y0 = f(x0, r)
    > d0 = f(x0, y0, r)
    > mysle ze takim rozumowaniem niewiele mozna by zdzialac.
    >

    > uwazam wiec ze w przypadku rysowania okregu lub wycinka okregu z okienowaniem
    > powinno sie najwyzej 1 raz inicjowac zmienna d dla danego okregu,
    > mozna startowac od dowolnego punktu ale dobrze gdy to jest tylko 1 raz dla danego
    okregu, dzieki temu cwiartki i oktety bedz wzajemnie idealnie dopasowane,

    > mozna to zrobic tak jak mowilem juz kiedys wczesniej wyznaczyc zakresy dla kazdej
    cwiartki i oktetu i znalezc minimalny konieczny i wystarczajacy zakres dziedziny
    funkcji ktora jest konieczna do narysowania wszystkich punktow okregu przez odbicia,

    > wtedy bedzie 1 petla i znany z gory zakres od-do
    > w petli sa sprawdzenia czy dany punkt jest jest
    > mozliwy do narysowania dla danego odbicia (jest 8 mozliwych odbic)
    > 8 sprawdzen czy jest w oknie ) + (8 dodatkowo dla wycinka czy jest w zakresie katow
    np podanych parami liczb, dx1, dy1, dx2, dy2 lub w inny sposob)

    > nie jest to mozliwa najszybsza metoda ale wystarczjaco dokladna i szybka
    > dla duzych promieni,
    > ponadto ma 2 wazne cechy
    > 1. wszystkie rysowane oktety danego okregu sa idealnie symetryczne wzgledem siebie
    > 2. rozpoczecie rysowania pierwszego widocznego punktu nie wymaga iteracji petli bo
    punkt startowy rozny od P(0,r) jest obliczony (w przeciwienstwie do orginalnego
    midpointa)

    mowilem o liniach, okregi juz mnie troche znudzily ;c
    Jak lubisz sie zajmowac takimi rzeczami i nie masz co robic to moze napisz procedure
    do wydajnego rysowania beziera (kubicznego tj przez 4 punkty) albo/oraz procedure do
    rysowania/renderowania wypelnionego ksztaltu
    zrobionego z paru/nastu bezierow (czego mozna by uzyc do np rysowania czegos w stylu
    fontow true type) - lub jeszcze jakies inne potencjalnie przydatne procedury tego
    rodzaju

    jest to ciekawy temat moim zdaniem warty pobawienia sie jak ktos ma czas, sam
    ostatnio robie inne rzeczy i nei mam wlasnie tego czasu ale do ew dyskusji moge sie
    właczyc

  • 32. Data: 2015-10-22 23:37:55
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com>

    > mowilem o liniach, okregi juz mnie troche znudzily ;c

    Wiesz co odcinki wg bresenhama + obcinanie wg cohena sutherlanda to
    ksiazkowy przypadek, jest to naprawde dobry kod,
    nie mozna sie do niczego w ogole przyczepic moim zdaniem.

    Generalnie interesuje sie troche geometria obliczeniowa
    napisalem swoja biblioteke, ktora odpowiada moim potrzebom
    i zrobilem tez kilka innych wynalazkow
    ktore czesto mi sie przydaja ale o tym moze opowiem innym razem.

    Nie chcial bym zbytnio sie uzalezniac od jakiejs platformy,
    (czy miala byc do Java SDK, Android czy nawet C++)
    albo od jakiegos narzedzia firm trzecich,
    z drugiej strony w przyslosci gdy bede musial zrobic cos bardziej
    skaplikowanego byc moze bylo by to dobrym rozwiazaniem
    aby przynajmniej miec wiedze na temat mozliwosci darmowych biblitek.

> [...]
    stylu fontow true type) - lub jeszcze jakies inne potencjalnie przydatne procedury

    Poki co nie planuje nawet sie za to zabierac,
    bo chcialbym kiedys skonczyc swoj projekt,
    poki co dalem sobie spokoj z planowaniem terminow bo i tak nie jestem w stanie
    nawet ich oszacowac, mimo to ze znaczna wiekszosc pracy mam juz za soba.

    Moje podejscie do projektu to czesto opracowanie pewnej biblioteki
    na podstawie konkretnych potrzeb,
    zrobienie do niej kilku testow co moze ewentualnie skutkowac zrobieniem aplikacji
    uzytkowej.

    Pozniej stwierdzam ze musze zrobic jeszcze dodatkowa funkcjonalnosc
    i w ten sposob robie kolejna biblioteke albo rozbudowywuje poprzednia.

    Dobrze tylko ze od pewnego czasu mam juz z gorki bo rozwiazalem juz wiele trudnych
    problemow (GUI, technologia, algorytmy, biblioteki)
    i obecnie bazuje na moich wczesniejszych osiagnieciach.