eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingciekawy problem z mapowaniem kulki › Re: ciekawy problem z mapowaniem kulki
  • X-Received: by 10.140.107.118 with SMTP id g109mr18632qgf.32.1417803940331; Fri, 05
    Dec 2014 10:25:40 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.107.118 with SMTP id g109mr18632qgf.32.1417803940331; Fri, 05
    Dec 2014 10:25:40 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!h15no4895009igd.0!news-out.google.com!n9ni21qai.0!nntp.google.com!w8no4846
    043qac.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 5 Dec 2014 10:25:40 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.95.162;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 109.243.95.162
    References: <e...@g...com>
    <3...@g...com>
    <c...@g...com>
    <a...@g...com>
    <9...@g...com>
    <2...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: ciekawy problem z mapowaniem kulki
    From: firr <p...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 05 Dec 2014 18:25:40 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3256
    X-Received-Body-CRC: 2149478054
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:207138
    [ ukryj nagłówki ]

    > - teraz trzeba by sie zastaniowic jakby dzialal sampling
    >

    wydaje mi sie ze w tej nieparzystej wersji
    dzialalby z grubsza okay

    problem jest jednak ciag;e taki ze i tutaj mozna by czasem trafić ze wspolrzedną
    miedzy piksele - wtedy poniewaz kulka jest symetryczna a wybieranie pikseli jest
    ukierunkowane np na zawsze lewy w gore - wystapily by bledy i kulkabybyla
    niesymetrycznie snieksztalcona - lepiej bybylo przyblizac np zawsze do srodka lob
    zawsze na zewnatrz to zachowywaloby ksztalt
    - ale ciezsze (jesli nie ciezkie, do zakodowania - moze jednak wystarczy uzyc tylko
    floor a math.h -pozniej zobacze

    inan kwestia dla ilu skalowań dla dyskretnych srednic 1,2,3... takie cos by wystapilo
    (nie chce mi sie liczyc),
    chyba jednak nei dla za wielu

    widac jednak jak taki niby prosty problem ma zakamarków

    daej nalezyaloby przemyslec kwestie tego czy uzywac tez floatowych promieni przy
    rysowaniu i czy uzywac floatowych wspolrzednych przy rysowaniu (i czy
    uwzgledniac je w tym mapowaniu - to jeszcze nie jest antyaliasing

    (dalej jest kwestia antyaliasingu brzegowego,
    antyaliasking wiaze sie jednak ze swoistymi problemami

    1) niejasna dla mnie kwestia jak dodawac kolory
    2) obnizenie wydajnoci na ustalenie wspolczynika f (tego glownego 0. do 1.)
    3) straszna kwestia nielinearnej luminancji
    4) kwestia wyraznie zwiekszonego storage
    na trzymanie klatki (filmu)
    5) kwestia znacznie obnizonej wydajnosci na przekonwertowanie obrazu do wyjsciowego
    rgb

    (o ile wogole czegos nie ominalem, ale ogolnie nieststy spodziewam sie wyraznego
    slowdownu i ew frustrujacych klopotow zwiazanych z tym by naprawde tą gamme zrobic
    dobrze i o tyle nie che mis ie za to zabierac - gdyby tak procki bylu z 10 razy
    szybsze to co innego)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: