  • Data: 2009-01-29 19:57:46
    Temat: Re: [ciekawostka] Prototyp broni FMG9
    Od: "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Anikiel <...@...c> napisał(a):

    > Ale to atrapa była:-)
    > Robert ma rację, to jest maszynka do odstrzeliwania sobie palców-
    > wszystko przez założenie że końcówka kolby w stanie złożonym zasłania
    > wylot lufy, która siłą rzeczy jest cofnięta. Mechanizm powinien ją
    > wysuwać w czasie rozkładania, pewnie dałoby się ją zrobić tak, żeby w
    > stanie złożonym biegła po przekątnej prostokątu obudowy- mogłaby być
    > wtedy dłuższa. Ja bym pomyślał o możliwości strzelania bez rozkładania-
    > trzymasz za rączkę, świecisz latarką, a jak trzeba to trach!
    > Konrad

    Czołem!
    Mnie osobiście zaciekawiła sama koncepcja konstrukcyjna i... wzornictwo,
    choć nie wiem czy to akurat fachowe stwierdzenie w przypadku broni.
    Wad jest moim zdaniem o wiele więcej - choćby sam pomysł. Prezenter opisuje
    urządzenie które nosi się ze sobą wychodząc z psem, po mleko czy po listy.
    Skoro tak - to na co komu pełnowymiarowy karabin, którego chyba największą
    zaletą jest celność w dużej odległości. W samoobronie strzela się pewnie
    raczej z bliska. Idąc tym tropem - myślę, ze można znaleźć pistolet nie
    wiele większy (albo nawet mniejszy) od samej tej latarki. Nie mówiąc już o
    specjalistycznych rozwiązaniach w służbach wywiadowczych.

    I jeszcze jedno, co do celowania do człowieka. Wygląda, że film nakręcony
    został na swoistych targach uzbrojenia, gdzie wydawać by się mogło
    przyjeżdżają specjaliści. A to co - facet kilkakrotnie celuje nie tylko do
    siebie ale i do przechodniów odwiedzających stoisko (składając się do
    pokazu). Zacząłem się zastanawiać jak wyglądają precedury bezpieczeństwa na
    tego typu imprezach, oficjalne pokazy, może plener (w sensie poligon) itd.

    Tak czy owak - filmik - inżynierska ciekawostka. Ponoć jedną z
    najważniejszych cech dobrego inżyniera jest umiejętność podpatrywania i
    wyciągania wniosków z istniejących rozwiązań.

    Pozdrawiam,
    Rafał