-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ciągnik siodłowy 3 osiowy
Date: Fri, 31 May 2013 20:24:14 +0200 (CEST)
Organization: Falcon
Lines: 39
Message-ID: <s...@m...org>
References: <ko1v5f$os4$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ko21gk$pg2$1@mx1.internetia.pl>
<1al8ik5amq6tj$.155wcqj9oj9kv$.dlg@40tude.net>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1370024654 19932 91.193.12.130 (31 May 2013 18:24:14
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 31 May 2013 18:24:14 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493811
[ ukryj nagłówki ]On 2013-05-28, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>> W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
>>> Witam,
>>> poza ciagnikami siodłowymi majacymi obie "pełne" osie (podwójny most,
>>> obie osie napędzane) spotykane są 3 osiowe z
>>> - tylną osią (czasem podnoszoną) z pojedyńczym ogumieniem do
>>> zmniejszenia nacisku na oś podczas jazdy z obciązeniem
>>> - tylną oś napędzajcą, środkową- odciążającą, nienapędzaną.
>>> Ten drugi przypadek mnie ciekawi odnośnie jego zalet- bo wydaje mi się
>>> bardziej skomplikowany niż poprzedni, a nie ma dla mnie jakis zalet (a
>>> moze one są??)
>> Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na
>> zwiększenie liczby osi.
> Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek się zmienia.
> Te dwie tylne osie to chyba jest "oś zespolona" i formalnie jest jedną osią
> przy liczeniu nacisków.
Przy odległości pomiędzy osiami pomiędzy 1,0 a 1,3m jest do 16t a
powyżej 1.3m do 19t.
W UK gdzie normalnie jest 44t DMC z podwojną ośką nie ma problemu z
przewaleniem napędowej. Można ładunek 28t równomiernie na paletach od
początku do końca załadować.
Przy pojedynczej osi trzeba uważać bardzo na obciążenie osi. Na pierwsze
1/4 naczepy nie powinno w skrócie przypadać więcej niż ok. 5t (a tam
spokojnie zmiesci się 6 europalet po np. 1.2t każda).
Jak dla mnie - im większy rozstaw osi tym lepiej - mniej rzuca w kabinie
;) Może też to kwestia zużywania się opon na napędowej (w przypadku
jazdy z podniesioną drugą). Do tego jak podniesiona ośka jest z tyłu to
można jej kołami zahaczać o progi zwalniajace i inne przeszkody przy
zjeżdzaniu z nich.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.13 21:00 Tomasz Wójtowicz
- 01.06.13 12:17 J.F.
- 01.06.13 12:47 Tomek
- 01.06.13 15:03 cef
- 01.06.13 15:24 WildS
- 02.06.13 01:42 masti
- 02.06.13 09:30 cef
- 02.06.13 13:26 Tomek
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO