eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyciągnik siodłowy 3 osiowyRe: ciągnik siodłowy 3 osiowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
    r-mail
    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ciągnik siodłowy 3 osiowy
    Date: Fri, 31 May 2013 20:24:14 +0200 (CEST)
    Organization: Falcon
    Lines: 39
    Message-ID: <s...@m...org>
    References: <ko1v5f$os4$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ko21gk$pg2$1@mx1.internetia.pl>
    <1al8ik5amq6tj$.155wcqj9oj9kv$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: WildS f...@n...pl
    NNTP-Posting-Host: makigai.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1370024654 19932 91.193.12.130 (31 May 2013 18:24:14
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@p...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 31 May 2013 18:24:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493811
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-05-28, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> W dniu 2013-05-28 11:59, Tomek pisze:
    >>> Witam,
    >>> poza ciagnikami siodłowymi majacymi obie "pełne" osie (podwójny most,
    >>> obie osie napędzane) spotykane są 3 osiowe z
    >>> - tylną osią (czasem podnoszoną) z pojedyńczym ogumieniem do
    >>> zmniejszenia nacisku na oś podczas jazdy z obciązeniem
    >>> - tylną oś napędzajcą, środkową- odciążającą, nienapędzaną.
    >>> Ten drugi przypadek mnie ciekawi odnośnie jego zalet- bo wydaje mi się
    >>> bardziej skomplikowany niż poprzedni, a nie ma dla mnie jakis zalet (a
    >>> moze one są??)
    >> Zaletą jest (formalne) zmniejszenie nacisku na oś, ze względu na
    >> zwiększenie liczby osi.
    > Nie jestem pewien czy formalnie cokolwiek się zmienia.
    > Te dwie tylne osie to chyba jest "oś zespolona" i formalnie jest jedną osią
    > przy liczeniu nacisków.

    Przy odległości pomiędzy osiami pomiędzy 1,0 a 1,3m jest do 16t a
    powyżej 1.3m do 19t.

    W UK gdzie normalnie jest 44t DMC z podwojną ośką nie ma problemu z
    przewaleniem napędowej. Można ładunek 28t równomiernie na paletach od
    początku do końca załadować.

    Przy pojedynczej osi trzeba uważać bardzo na obciążenie osi. Na pierwsze
    1/4 naczepy nie powinno w skrócie przypadać więcej niż ok. 5t (a tam
    spokojnie zmiesci się 6 europalet po np. 1.2t każda).

    Jak dla mnie - im większy rozstaw osi tym lepiej - mniej rzuca w kabinie
    ;) Może też to kwestia zużywania się opon na napędowej (w przypadku
    jazdy z podniesioną drugą). Do tego jak podniesiona ośka jest z tyłu to
    można jej kołami zahaczać o progi zwalniajace i inne przeszkody przy
    zjeżdzaniu z nich.



    --
    WildS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: