eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingchrząszczRe: chrząszcz
  • X-Received: by 10.50.83.6 with SMTP id m6mr328280igy.1.1380487016056; Sun, 29 Sep
    2013 13:36:56 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.50.83.6 with SMTP id m6mr328280igy.1.1380487016056; Sun, 29 Sep
    2013 13:36:56 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder02.blueworldhosting.com!news.ripco.com!news.glorb.com
    !q9no330671qas.0!news-out.google.com!9ni803qaf.0!nntp.google.com!q9no330668qas.
    0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 29 Sep 2013 13:36:55 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.181.2.67;
    posting-account=zOpWhAoAAABF9bK4ExUIKsZM8vPTSKQp
    NNTP-Posting-Host: 82.181.2.67
    References: <f...@g...com>
    <2...@g...com>
    <2...@g...com>
    <9...@g...com>
    <3...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: chrząszcz
    From: xuesheng <p...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 29 Sep 2013 20:36:56 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:204549
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 24 września 2013 16:45:53 UTC+3 użytkownik g...@g...com
    napisał:
    > > > gdybys chcial pozwiedzac swoje labirynty w 3d,
    [...]
    >
    > Tyle że gracze nie grają po to, żeby było łatwo, ale żeby podejmować kolejne
    wyzwania! Oczywiście mapę można dodać łatwo, ale to odbiera wyobraźni cały wysiłek
    zapamiętywania.
    >
    > Jeżeli miałbym się do czegoś przyczepić, to raczej do sterowania (nie da się
    sterować myszą ani nawet robić strife'ów, nie działa standardowa kombinacja "wsad"),
    ale ogólnie wygląda nieźle :)
    >
    >

    Dzięki.

    Opublikowałem wersję OpenGL:
    https://sourceforge.net/projects/chrzaszcz2/

    To wersja alpha, nie ma klas ani specjalnych zdolności, nie ma "książek o historii",
    nie da się wczytać zapisanej gry i nie ma "hall of fames". Wyrzuciłem misje typu
    "przejdź cały labirynt", teraz jest tylko kilka misji typu "wejdź do komnaty X z
    kluczami Y". Ich ilość zależy od poziomu trudności.

    Dorzuciłem te strife'y (Ctrl+arrow key), i "wsad". Nie ma sterowania myszką.

    Chodzi mi po głowie jako idea gra w której wymiarami "labiryntu" są wartości
    zmiennych typu "X myśli, że Y". Poruszanie się w tych wymiarach odpowiadałoby
    przekazywaniu informacji. Taki labirynt miałby charakter grafu skierowanego, byłyby w
    nim przejścia nieodwracalne. I gdyby NPCs miały swój własny interes, własną grę,
    wówczas można by np. kłamać po to, żeby osiągnąć swój cel. I one mogłyby kłamać.

    Jeszcze jedna myśl: Gra w której gracze starają się zidentyfikować i zniszczyć
    wszystkie postaci sterowane przez ludzi. W tym celu muszą je zidentyfikować, poddać
    testom. Ludzie grający w tą grę musieliby zachowywać się podobnie - tj. musieliby
    udawać, że są zwykłymi "agentami", że marzą jedynie o zidentyfikowaniu i zniszczeniu
    tych sterowanych przez ludzi. To paranoiczny pomysł, przyznaję, ale jakiż piękny ;)))
    Przypomina bajkę Lema o ludziach udających roboty.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: