-
Data: 2013-09-29 22:36:55
Temat: Re: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 24 września 2013 16:45:53 UTC+3 użytkownik g...@g...com
napisał:
> > > gdybys chcial pozwiedzac swoje labirynty w 3d,
[...]
>
> Tyle że gracze nie grają po to, żeby było łatwo, ale żeby podejmować kolejne
wyzwania! Oczywiście mapę można dodać łatwo, ale to odbiera wyobraźni cały wysiłek
zapamiętywania.
>
> Jeżeli miałbym się do czegoś przyczepić, to raczej do sterowania (nie da się
sterować myszą ani nawet robić strife'ów, nie działa standardowa kombinacja "wsad"),
ale ogólnie wygląda nieźle :)
>
>
Dzięki.
Opublikowałem wersję OpenGL:
https://sourceforge.net/projects/chrzaszcz2/
To wersja alpha, nie ma klas ani specjalnych zdolności, nie ma "książek o historii",
nie da się wczytać zapisanej gry i nie ma "hall of fames". Wyrzuciłem misje typu
"przejdź cały labirynt", teraz jest tylko kilka misji typu "wejdź do komnaty X z
kluczami Y". Ich ilość zależy od poziomu trudności.
Dorzuciłem te strife'y (Ctrl+arrow key), i "wsad". Nie ma sterowania myszką.
Chodzi mi po głowie jako idea gra w której wymiarami "labiryntu" są wartości
zmiennych typu "X myśli, że Y". Poruszanie się w tych wymiarach odpowiadałoby
przekazywaniu informacji. Taki labirynt miałby charakter grafu skierowanego, byłyby w
nim przejścia nieodwracalne. I gdyby NPCs miały swój własny interes, własną grę,
wówczas można by np. kłamać po to, żeby osiągnąć swój cel. I one mogłyby kłamać.
Jeszcze jedna myśl: Gra w której gracze starają się zidentyfikować i zniszczyć
wszystkie postaci sterowane przez ludzi. W tym celu muszą je zidentyfikować, poddać
testom. Ludzie grający w tą grę musieliby zachowywać się podobnie - tj. musieliby
udawać, że są zwykłymi "agentami", że marzą jedynie o zidentyfikowaniu i zniszczeniu
tych sterowanych przez ludzi. To paranoiczny pomysł, przyznaję, ale jakiż piękny ;)))
Przypomina bajkę Lema o ludziach udających roboty.
Pozdrawiam,
Paweł Biernacki
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=