-
Data: 2013-09-29 22:36:55
Temat: Re: chrząszcz
Od: xuesheng <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 24 września 2013 16:45:53 UTC+3 użytkownik g...@g...com
napisał:
> > > gdybys chcial pozwiedzac swoje labirynty w 3d,
[...]
>
> Tyle że gracze nie grają po to, żeby było łatwo, ale żeby podejmować kolejne
wyzwania! Oczywiście mapę można dodać łatwo, ale to odbiera wyobraźni cały wysiłek
zapamiętywania.
>
> Jeżeli miałbym się do czegoś przyczepić, to raczej do sterowania (nie da się
sterować myszą ani nawet robić strife'ów, nie działa standardowa kombinacja "wsad"),
ale ogólnie wygląda nieźle :)
>
>
Dzięki.
Opublikowałem wersję OpenGL:
https://sourceforge.net/projects/chrzaszcz2/
To wersja alpha, nie ma klas ani specjalnych zdolności, nie ma "książek o historii",
nie da się wczytać zapisanej gry i nie ma "hall of fames". Wyrzuciłem misje typu
"przejdź cały labirynt", teraz jest tylko kilka misji typu "wejdź do komnaty X z
kluczami Y". Ich ilość zależy od poziomu trudności.
Dorzuciłem te strife'y (Ctrl+arrow key), i "wsad". Nie ma sterowania myszką.
Chodzi mi po głowie jako idea gra w której wymiarami "labiryntu" są wartości
zmiennych typu "X myśli, że Y". Poruszanie się w tych wymiarach odpowiadałoby
przekazywaniu informacji. Taki labirynt miałby charakter grafu skierowanego, byłyby w
nim przejścia nieodwracalne. I gdyby NPCs miały swój własny interes, własną grę,
wówczas można by np. kłamać po to, żeby osiągnąć swój cel. I one mogłyby kłamać.
Jeszcze jedna myśl: Gra w której gracze starają się zidentyfikować i zniszczyć
wszystkie postaci sterowane przez ludzi. W tym celu muszą je zidentyfikować, poddać
testom. Ludzie grający w tą grę musieliby zachowywać się podobnie - tj. musieliby
udawać, że są zwykłymi "agentami", że marzą jedynie o zidentyfikowaniu i zniszczeniu
tych sterowanych przez ludzi. To paranoiczny pomysł, przyznaję, ale jakiż piękny ;)))
Przypomina bajkę Lema o ludziach udających roboty.
Pozdrawiam,
Paweł Biernacki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=