  • 31. Data: 2013-01-15 00:24:30
    Temat: Re: chlopcy z pelo szaleja - nowy podatek od drog kajowych ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 11:40:48 +0100, SW3 napisał(a):

> [...]
    hca-platnych-drog-Nowy-podatek,artykuly,195677,1.htm

    > To bardzo dobry pomysł i powinien zostać wprowadzony na wszystkich drogach
    > ZAMIAST (to ważny szczegół) obecnych podatków "drogowych".

    To nie ma za dużego sensu - obecnie podatek wliczony jest w litr paliwa,
    nowy byłby wliczony w kilometr niektórych rodzajów dróg. Wyszłoby na to
    samo ale byłoby znacznie bardziej skomplikowane.

    Podatek dużo łatwiej ściągać od litra paliwa (pomijając już te zupełnie
    głupie sprawy jak unijne zakazy sprzedawania taniej paliwa).
    Viatool jako system wymyślony przez kretynów po to żeby było drożej, wymaga
    dużej i drogiej infrastrukury i jest bardzo upierdliwy dla kierowcy
    (przedpłacanie, ogromne kary za brak środków czy awarie systemu,
    konieczność instalacji urządzenia).

    Wliczenie podatku w paliwo zachęca do oszczędzania go, a to też korzystne,
    bo paliwo importujemy, do tego ograniczanie zużycia ma wpływ na ekologię.

    Przy opłatach za krajówki ruch ucieknie na drogi lokalne, co albo skończy
    się dalszą rozbudową systemu, albo jakimś "psuciem" tych dróg lokalnych
    przez władze.

    Bo przy duzym ruchu który obecnie odbywa się poza krajówkami, żeby budżet
    wyszedł na swoje, opłata za kilometr drogi krajowej pewnie byłaby całkiem
    spora.

  • 32. Data: 2013-01-15 00:28:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 11:01:10 +0100, misiek napisał(a):

    > http://pieniadze.fakt.pl/Budzet-i-podatki-Politycy-c
    hca-platnych-drog-Nowy-podatek,artykuly,195677,1.htm

    Nieodpowiedzialni kierowcy zapowiadają jazdę zgodnie z przepisami przy
    nowych fotoradarach ITD, to miłościwie nam rządzący żeby się kasa w
    budżecie zgadzała wprowadzą też opłaty od jazdy zgodnie z przepisami :)

  • 33. Data: 2013-01-15 02:03:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Bo miales szczescie. zadzwon do NFZ we Wroclawiu, spytaj sie gdzie maja
    > najkrotsza kolejke.

    Ale dlaczego mam pytać o takie sprawy w NFZ? Lekarz kieruje do
    poradni, z którą współpracuje. Na przykład jak jeżdżę na Grabiszyńska
    na konsultacje, to tomografię tez mam w szpitalu na Grabiszyńskiej we
    Wrocku a nie w Opolu.

    > Badanie jest drogie i NFZ jakos niechetnie placi

    Ale co znaczy "niechętnie płaci"? Lekarz wystawia skierowanie,
    pracownia wykonuje badanie.

    > Kolega tez tak mial - potrzebowal w miare pilnie, trafil do nowego osrodka,
    > wyznaczyli termin za tydzien, przychodzi ... czy pracowal pan przy obrobce
    > metali ? Tak ... a to nie zrobimy, najpierw przeswietlenie oczy czy nie ma
    > opilkow.

    Znaczy wolałbyś, ży poharatali mu oczy?

    Ja mam dwa wkręty w nodze. Też musiałem się dowiadywać, czy będą
    przeszkodą. Nie były. Kobiety miewaja wkładki, niektóre są z metalowym
    drutem - wymagają kontroli połozeniu po badaniu rezonansem. Są ludzie
    z endoprotezami.

    > I tak o to szybki termin poszedl sie ... , na szczescie kolejny tez byl
    > szybki, ale jakby nie mozna bylo ankiety wypelnic przy rejestracji ..

    Sam piszesz, że nowy ośrodek. Uczą się.

    > Srednia dlugosc zycia sie wydluzyla.

    Nie na tyle. Za komuny o tomografii czy rezonansie w ogóle nie można
    było marzyć nawet. Diagnostyka naprawdę się poprawiła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2013-01-15 02:16:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello megrims,

    > Nie bzdura.

    Bzdura. NFZ płaci za konkretne procedury. A szpitale słabo sobie radzą
    z zarządzaniem, niestety.

    > Pieniądze się kończą z kontaktów z NFZ.

    Już są świeże kontrakty. Trzeba się modlić, żeby jak najwięcej zrobić
    z początkiem roku.

    > Niektóre szpitale mają niedowykonania, inne nadwykonania.

    Ale pracowne rezonansu to nie tylko szpitale...

    > Szpitale w małych ośrodkach gdzie chirurgia ma tylko złamane
    > kończyny nigdy nie ma długów. Głośno o tym było w mediach w
    > listopadzie/grudniu 2012.
    > A CZD w Warszawie? a Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Prokocimiu?
    > Miały pod koniec 2012 po 30 mln długów. Cytostatyki (chemioterapia)
    > kosztuje strasznie pieniądze. Chirurgia onkologiczna a potem pobyt
    > na OIOM? Ogromne pieniądze.

    Ale o sytuacji szpitali nie rozmawiamy - rozmawiamy o badaniu
    rezonansem. Takie badanie niekoniecznie musi wykonywać szpital. W
    szczególnym przypadku - jaki tu się niestety trafił - faktycznie jest
    problem, ze względu na sedację. Ale ja słyszę wielkie historie o
    niemozności zrobienia jakichkolwiek badań od lat a to jest po peostu
    nieprawda. Pracownie TK i NMR mnożą się jak króliki. To jest dobry
    interes.

    > Tego dzieciaka z białaczką w Białymstoku (o ile pamiętam dobrze) 3
    > razy odsyłali do domu zamiast zrobić morfologie za 10 pln i w końcu
    > dzieciak odłożył słuchawkę.

    Ależ mnie naprawdę nie musisz przekonywać co do jakości słuzby zdrowia
    w ogóle. Sam jestem w stanie opowiedzieć parę nieciekawych historii.
    Ale widzę też zmiany. Widzę stare szpitale, które są remontowane,
    widzę coraz łatwiejszy dostęp do diagnostyki. Do takiej diagnostyki, o
    której kilka lat temu się tylko słyszało.

    > To jak ten system jest tak skonstruowany. Nas odsyłali 2x razy.
    > Za trzecim razem była awantura i mordobicie to przyjęli.

    I tak czasem trzeba, niestety.

    [...]

    > Najlepiej to immunoterapia bo w Polsce tego nie robią.

    Coś tam robią - ja już jestem ponad rok na immunosupresyjnych :(

    > Wtedy NFZ zwraca kasę.

    Na mnie za duzo nie stracą - lek tani. Tyle, że co parę miesięcy
    kontrolna TK.

    > Chemia na młodego nie działa :(

    :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2013-01-15 08:03:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-01-14 17:34, *z* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Co się zmieniło? Spekulanci w pogoni za kasą, epatując zachłannością
    > doprowadzili do kryzysu? To ma być powód żeby od tej pory jedynym
    > lekarstwem na uzdrowienie miałoby być tylko ciągłe podnoszenie podatków
    > i zadłużanie budżetów. Gu... się zmieniło. Mądrzy ludzie podatki
    > obniżają i zmniejszają ilość państwa w państwie bo redystrybucja to ZŁO!!!

    http://forsal.pl/artykuly/105880,pomysly_pis_na_kryz
    ys.html

    i sio na politykę
    FUT
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 36. Data: 2013-01-15 08:08:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-01-14 23:04, *Pawel O'Pajak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > a na leminga sie jakos natknac nie moge.

    Bo masz spaczone postrzeganie - lemingi są wytworem chorej wyobraźni
    pisowców i spółki - takich ludzi nie ma w rzeczywistości.

    Pozdrawiam - Mirek
    FUT: pl.soc.polityka

  • 37. Data: 2013-01-15 09:02:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Jan 2013 23:04:52 +0100, Pawel O'Pajak

    > Przeca od kierowcow mozna wydoic latwo
    > i bezbolesnie dowolne pieniadze,

    Często dajesz się doić?

    > a i tak sie nie zbuntuja.

    Może coś jest na rzeczy!

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2013-01-15 15:43:36
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Często dajesz się doić?

    Dosyc rzadko, bo zbiorniczek raczej duzy, ale jak juz go trzeba
    napelnic, to jakies 200zl idzie na nowe fotoradary i pol miliona
    urzedasow, reszta na samo paliwo.
    Ze stacjonarnymi fotoradarami problemu nie mam, raczej uwazam na drodze,
    jesli ktos na nie wpada, to raczej gapa, co na drodze moze byc
    niebezpieczne. Niemniej upierdliwe jest zwalnianie do predkosci
    parkingowych i pozniejsze przyspieszanie. FR odwraca tez uwage od innych
    rzeczy bardziej istotnych, np. na Pulawskiej zainstalowali wplatomat
    Vincenta zamiast sygnalizacji na przejsciu dla pieszych.
    Na mobilne sprawdza sie CB. Tak wiec ja finansowo na "wplatomatach"
    raczej trace niewiele, natomiast sytuacja, w ktorej rzad troszczy sie
    wylacznie o kase na swoje potrzeby, wymysla coraz to nowe sposoby
    utrudniania ludziom zycia, jest krotko mowiac opresyjny, nie jest fajna.
    Trudno mowic co prawda o utracie zaufania, bo nie mozna stracic czegos,
    czego nigdy nie bylo, ale chcialbym kiedys poczuc, ze owszem, place, ale
    w zamian mam a to skrzyzowanie bezkolizyjne, a to parking, albo chocby
    barierke energochlonna. No ale ja w mniejszosci jestem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 39. Data: 2013-01-16 08:21:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Jan 2013 15:43:36 +0100, Pawel O'Pajak

    > Niemniej upierdliwe jest zwalnianie do predkosci
    > parkingowych i pozniejsze przyspieszanie.

    Jest na to proste rozwiązanie. Jechać zgodnie z ograniczeniem, nie trzeba
    będzie hamować przed FR i później przyśpieszać. Czy to przekracza twoje
    możliwości poznawcze, że trzeba to wyjaśniać?

    > FR odwraca tez uwage od innych rzeczy bardziej istotnych,

    Znowu konfabulujesz i naciagasz fakty do swojej teorii.
    Jak się jedzie zgodnie z przepisami, to niczego nie odwraca.

    > np. na Pulawskiej

    No, a tam przecież 3 pasy!

    > zainstalowali wplatomat Vincenta
    > zamiast sygnalizacji na przejsciu dla pieszych.

    Z punktu widzenia kierowcy wypada się tylko cieszyć, że nie zainstalowali
    sygnalizacji. Płynny, choć siłą rzeczy odcinkowo wolniejszy, ruch jest
    lepszy niż żabie skoki od świateł do świateł. Nie wspominając o tym, że
    budowa sygnalizacji to kosmiczne koszty. Ale po co zwalniać, skoro państwo
    powinno zbudować to, zbudować tamto... za komunistyczne wszy chyba.

    > natomiast sytuacja, w ktorej rzad troszczy sie wylacznie
    > o kase na swoje potrzeby,

    Borze... :|

    > [ciah wypierdy polityczne]

    > ale chcialbym kiedys poczuc, ze owszem, place, ale
    > w zamian mam a to skrzyzowanie bezkolizyjne,
    > a to parking, albo chocby barierke energochlonna.

    Wiesz ile potrafi kosztować wybudowanie jednego skrzyżowania bezkolizyjnego
    na średniej wielkości drodze? Podobnie z parkingami. Te wydane parę mln. zł
    na FR nie starczyłoby nawet na jeden takowy obiekt... z czym do ludzi?

    > No ale ja w mniejszosci jestem.

    W sumie to dobrze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2013-01-16 15:01:57
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 15-01-2013 o 00:24:30 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

    > To nie ma za dużego sensu - obecnie podatek wliczony jest w litr paliwa,
    > nowy byłby wliczony w kilometr niektórych rodzajów dróg. Wyszłoby na to
    > samo ale byłoby znacznie bardziej skomplikowane.

    Podatek z paliwa wpływa "do budżetu" i nie wiadomo, na które drogi
    zostanie przeznaczony, może nawet w ogóle nie zostać przeznaczony na
    drogi. W nowym pieniądze za przejazd daną drogą mogłyby iść do właściciela
    danej drogi.

    > Przy opłatach za krajówki ruch ucieknie na drogi lokalne, co albo skończy
    > się dalszą rozbudową systemu, albo jakimś "psuciem" tych dróg lokalnych
    > przez władze.

    Bo płatne powinny być wszystkie drogi. Wtedy właściciele dróg by nie
    narzekali na zwiększony ruch a wręcz zabiegali żeby jak najwięcej
    kierowców wybierało ich drogę.
    Jeśli płatne są tylko wybrane drogi to skutek jest jaki jest: budują
    autostradę żeby odciążyć drogi lokalne po czym wprowadzają opłaty za
    autostradę więc samochody uciekają na drogi bezpłatne więc samorządowcy
    wprowadzają ograniczenia, wysepki i inne szykany.

    --
    SW3
    ----