-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: chłodzenie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 16 Dec 2016 23:14:40 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 34
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1481926636 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 89.77.179.152:9616
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595250
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 16 Dec 2016 20:19:37 +0100, niepełnosprawny intelektualnie
'POPIS/EU napisał(a):
> cały czas nie daje mi spokoju chłodzenie silników...
>
> pokazują w tv taki samochód, 1000 koni mechanicznych...
>
> nie pamiętam 16 cylindrów coś tam pojemności
>
> jak to jest chłodzone, z przodu nie widzę nawet kratki,
> trudno zakładać, że ten wóz ciągle jeździ 300km/h co go mogło by schłodzić
Normalnie - wymienniki ciepła silnik->płyn chłodzący->powietrze
Wymuszony obieg płynu chłodzącego i jak trzeba wymuszony obieg powietrza
(wentylatorami o odpowiedniej wydajności).
Ten samochód co ma 1000KM po kilku sekundach pracy na pełnej mocy będzie
jechał 200km/h i miał powietrza pod dostatkiem.
Takie są założenia układów chłodzenia w każdym samochodzie - że po chwili
pracy z dużym obciązeniem samochód jedzie dostatecznie szybko i dostarcza
powietrza do chłodzenia.
A podczas jazdy powoli generuje na tyle mało ciepła, że do wymuszenia ruchu
powietrza przez chłodnicę wystarczy wentylator.
A jak się jednak zdarzą jakieś ekstremalne warunki gdzie silnik jest mocno
obciążony, a jednak jedzie powoli (holowanie ciężkiej przyczepy pod dużą
górę, drifting, jakieś bączki czy sportowa jazda bardzo po bardzo wolnej
trasie), to silnik po prostu się przegrzewa.
Można łatwo policzyć 1Ws=1J.
Ciepło właściwe powietrza to 1000J/(kg*K)
Chłodicą ucieka jakieś 2x więcej niż moc wyjściowa silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.16 02:13 RadoslawF
- 17.12.16 13:29 nadir
- 17.12.16 16:28 Wiesiaczek
- 17.12.16 21:00 Tomasz Pyra
- 17.12.16 23:01 Adam
- 17.12.16 23:09 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)