eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychłodzenie › Re: chłodzenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: chłodzenie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 16 Dec 2016 23:14:40 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 34
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1481926636 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 89.77.179.152:9616
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595250
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 16 Dec 2016 20:19:37 +0100, niepełnosprawny intelektualnie
    'POPIS/EU napisał(a):

    > cały czas nie daje mi spokoju chłodzenie silników...
    >
    > pokazują w tv taki samochód, 1000 koni mechanicznych...
    >
    > nie pamiętam 16 cylindrów coś tam pojemności
    >
    > jak to jest chłodzone, z przodu nie widzę nawet kratki,
    > trudno zakładać, że ten wóz ciągle jeździ 300km/h co go mogło by schłodzić

    Normalnie - wymienniki ciepła silnik->płyn chłodzący->powietrze
    Wymuszony obieg płynu chłodzącego i jak trzeba wymuszony obieg powietrza
    (wentylatorami o odpowiedniej wydajności).

    Ten samochód co ma 1000KM po kilku sekundach pracy na pełnej mocy będzie
    jechał 200km/h i miał powietrza pod dostatkiem.
    Takie są założenia układów chłodzenia w każdym samochodzie - że po chwili
    pracy z dużym obciązeniem samochód jedzie dostatecznie szybko i dostarcza
    powietrza do chłodzenia.

    A podczas jazdy powoli generuje na tyle mało ciepła, że do wymuszenia ruchu
    powietrza przez chłodnicę wystarczy wentylator.

    A jak się jednak zdarzą jakieś ekstremalne warunki gdzie silnik jest mocno
    obciążony, a jednak jedzie powoli (holowanie ciężkiej przyczepy pod dużą
    górę, drifting, jakieś bączki czy sportowa jazda bardzo po bardzo wolnej
    trasie), to silnik po prostu się przegrzewa.

    Można łatwo policzyć 1Ws=1J.
    Ciepło właściwe powietrza to 1000J/(kg*K)

    Chłodicą ucieka jakieś 2x więcej niż moc wyjściowa silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: