eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 17:44:13 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 42
    Message-ID: <l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <l0pot1$55v$1@news.icpnet.pl> <l0pplb$88l$1@node2.news.atman.pl>
    <l0pq15$6l7$1@news.icpnet.pl> <l0pt24$80a$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378914250 18625 62.21.16.59 (11 Sep 2013 15:44:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 15:44:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l0pt24$80a$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504086
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 16:00, RadoslawF pisze:

    >
    > Zderzak Łągiewki nie jest jakimś cudem świata a jego pierwowzory
    > masz w wagonie kolejowym, każdym, do motoryzacji nie nadaje się
    > z przyczyn dużej masy własnej. Do portowego nabrzeża jak najbardziej
    > tam masa niema znaczenia.

    Ale ja wcale nie twierdzę, że koniecznie trzeba go instalować w
    samochodach osobowych. Może na początku w autobusach i tramwajach?
    Albo w kolejach żelaznych.
    Odnosiłem się do faktu, że wyszydzano zderzak Łągiewki i twierdzono, że
    skoro naukowcy nie potrafią zrozumieć do końca fizyki stojącej za tym
    urządzeniem tzn że nie ma prawa działać. I tyle.

    > Z ciekawostek w jakich sie lubujesz w latach 80 była słynna turbinka
    > Kowalskiego obniżająca spalanie, fachowcy od razu twierdzili że
    > pomysł nie nadaje się do użycia ale spodobał się jakiemuś ważnemu
    > komuchowi i dal polecenie produkować. Wyprodukowali a potem kierowcy
    > polonezów własnoręcznie wygrzebywali to gówno z gaźnika.
    > Bo w warunkach laboratoryjnych to nawet działało, w drogowych
    > przy skrajnych temperaturach i brudzie mechanizm zegarowy się
    > zacinał i pojazdy paliły więcej niż te bez turbinki.


    Ciekawe.


    > Wiesz co cenię w samochodzie, wsiadam, zapalam silnik i ruszam,
    > po dojechaniu gaszę silnik zamykam auto i idę sobie.
    > Zrób tak samo w pojeździe z silnikiem parowym.

    Zgoda.
    Zauważ jednak, że taki komfort o jakim piszesz osiągnięto dopiero po co
    najmniej kilkudziesięciu latach rozwoju motoryzacji z silnikami spalania
    wewnętrznego. Na początku przez wiele lat i kilka generacji trzeba było
    obsługiwać mnóstwo różnych mechanizmów, np ręcznie pompować paliwo do
    gaźnika, pompować olej do silnika, ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu i
    wiele innych rzeczy itd. Gdyby dano technologii parowej taki sam czas na
    rozwój techniczny w użyciu samochodowym i użyto współczesnych
    materiałów, elektroniki itp, to też by było tak samo komfortowo jak w
    spaliniakach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: